Rock Werchter 2024

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.409
1.914
Er is precies wel een gebrek aan co en subs momenteel. De namen waar we van spreken zijn in de rock categorie FF, PJ, The Cure (allen 2h en meer spelend) en in de pop categorie Ed, Dua Lipa en Sam.
Toch allen dikke vissen, het zou me dus niet verbazen dat een 'kleinere' Maneskin/NBT naast komt te staan ipv nog is Tool bijvoorbeeld (zoals in 19).

Volgende week mag het is gaan beginnen losbarsten me dunkt. Ook in andere landen.
 

rocktailerr

Campingartiest
22 okt 2023
67
60
Mocht Maneskin de act zijn die bvb speelt net voor een Foo Fighters, lijkt me dat wel correct.
Ik zou toch neigen naar 3e laatste dan hoor. Als je kijkt wat dit jaar als voorlaatste speelde (Liam Gallagher, OaTW & QOTSA) zijn die toch wel wat groter dan Maneskin? Stormzy schat ik dan wel ongeveer even hoog in.

Tenzij FF natuurlijk langer dan 1,5u speelt, dan kan je er nog mee wegkomen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik zou toch neigen naar 3e laatste dan hoor. Als je kijkt wat dit jaar als voorlaatste speelde (Liam Gallagher, OaTW & QOTSA) zijn die toch wel wat groter dan Maneskin? Stormzy schat ik dan wel ongeveer even hoog in.

Tenzij FF natuurlijk langer dan 1,5u speelt, dan kan je er nog mee wegkomen.
Zucht :)
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.409
1.914
Nogmaals Maneskin verkocht in no time twee keer Vorst uit, die zijn op z'n minst sub in '24.
Met gemak. In 22 stonden ze rond 15h te spelen maar de belangstelling voor de Main was groter dan die voor sommige van de headliners. Was geen doorkomen aan waar we meestal staan op dat uur.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Met gemak. In 22 stonden ze rond 15h te spelen maar de belangstelling voor de Main was groter dan die voor sommige van de headliners. Was geen doorkomen aan waar we meestal staan op dat uur.
Zouden volgens mij een sportpaleis vol krijgen op een kwartier momenteel. Accepteerden in 2022 best nog een lage spot, vroegen in return enkel een aparte aankondiging.
 

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
317
245
Ik zou toch neigen naar 3e laatste dan hoor. Als je kijkt wat dit jaar als voorlaatste speelde (Liam Gallagher, OaTW & QOTSA) zijn die toch wel wat groter dan Maneskin? Stormzy schat ik dan wel ongeveer even hoog in.

Tenzij FF natuurlijk langer dan 1,5u speelt, dan kan je er nog mee wegkomen.
1. Lijkt me niet dat die anno 2023 per se groter zijn.

2. Al zouden ze groter zijn, zo hebben we in het recente verleden al James Blake, London Grammar & Alt-J als voorlaatste op de main stage gezien.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.178
1.644
Je kan zeggen wat je wil over Måneskin, maar die hebben steeds hun moment gepakt. XFactor Italie gewonnen met best eigenzinnige keuzes en knappe performances, Eurovision, San Remo in 22. Die zijn ook extensief gaan touren en hebben hun sound doelbewust radiovriendelijker gemaakt om te kunnen doorgroeien naar arena's en headline slots. Je mag er van vinden wat je wil, maar ze hebben wel bliksem in een flesje kunnen vatten. Noem me éèn rockband die de voorbije tien jaar zo een impact wist te maken op jongeren.

En een rockband is het wel degelijk. Je mag het makkelijk en plat vinden, hun invloeden zijn overduidelijk, maar die band kan live wel wat. Die gitarist is oprecht goed en dan heb je met Damiano David nog eens een frontman met een herkenbare stem en stevig charisma...ja, dan scoor je he.

Vind ik alles wat Màneskin doet ook goed? Nee, verre van, maar ze hebben wel degelijk een goeie live prescence en een resem sterke nummers, dus die co headline spot verdienen ze. Straffe move voor een stel schoolvriendjes uit Rome die nog steeds maar begin de 20 zijn.

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.169
4.316
Maneskin was ook best leuk op RW. Maar eerlijk, buiten dat songfestival nummer hebben die toch niets goed meer uitgebracht.

Zouden ook gewoon in het Italiaans moeten verder doen.
Begging en the loneliest vind ik toch best leuke nummers.
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Je kan zeggen wat je wil over Måneskin, maar die hebben steeds hun moment gepakt. XFactor Italie gewonnen met best eigenzinnige keuzes en knappe performances, Eurovision, San Remo in 22. Die zijn ook extensief gaan touren en hebben hun sound doelbewust radiovriendelijker gemaakt om te kunnen doorgroeien naar arena's en headline slots. Je mag er van vinden wat je wil, maar ze hebben wel bliksem in een flesje kunnen vatten. Noem me éèn rockband die de voorbije tien jaar zo een impact wist te maken op jongeren.

En een rockband is het wel degelijk. Je mag het makkelijk en plat vinden, hun invloeden zijn overduidelijk, maar die band kan live wel wat. Die gitarist is oprecht goed en dan heb je met Damiano David nog eens een frontman met een herkenbare stem en stevig charisma...ja, dan scoor je he.

Vind ik alles wat Màneskin doet ook goed? Nee, verre van, maar ze hebben wel degelijk een goeie live prescence en een resem sterke nummers, dus die co headline spot verdienen ze. Straffe move voor een stel schoolvriendjes uit Rome die nog steeds maar begin de 20 zijn.

Ja is goed gedaan hè. En ze kunnen spelen. Maar als je zo te werk gaat dan komt de vergelijking met Nickelback wel snel voorbij.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.633
893
Straffe move voor een stel schoolvriendjes uit Rome die nog steeds maar begin de 20 zijn.
En doordat het schoolvrienden zijn, zorgen ze er voor dat ze in mijn ogen nog altijd authentiek overkomen.
Ze kunnen echt wel live spelen, zie bijvoorbeeld die beelden van de vroegere street performances met covers.
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
429
22
Madonna, Coldplay en Dua Lipa de headliners op Glastonbury volgens de geruchten. Die laatste 2 ook ergens op de weide van Werchter?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken