Rock Werchter 2024

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.242
10.701
Je kan zeggen wat je wil over Måneskin, maar die hebben steeds hun moment gepakt. XFactor Italie gewonnen met best eigenzinnige keuzes en knappe performances, Eurovision, San Remo in 22. Die zijn ook extensief gaan touren en hebben hun sound doelbewust radiovriendelijker gemaakt om te kunnen doorgroeien naar arena's en headline slots. Je mag er van vinden wat je wil, maar ze hebben wel bliksem in een flesje kunnen vatten. Noem me éèn rockband die de voorbije tien jaar zo een impact wist te maken op jongeren.

En een rockband is het wel degelijk. Je mag het makkelijk en plat vinden, hun invloeden zijn overduidelijk, maar die band kan live wel wat. Die gitarist is oprecht goed en dan heb je met Damiano David nog eens een frontman met een herkenbare stem en stevig charisma...ja, dan scoor je he.

Vind ik alles wat Màneskin doet ook goed? Nee, verre van, maar ze hebben wel degelijk een goeie live prescence en een resem sterke nummers, dus die co headline spot verdienen ze. Straffe move voor een stel schoolvriendjes uit Rome die nog steeds maar begin de 20 zijn.

Ben het er mee eens! Vorige doorkomst op Werchter heb ik prima van genoten. Fijne sfeer, paar aardige nummers, biertje en zonnetje. Gun die band wel een stapje hoger. Het gaat wel een beetje snel maar ben allang blij dat er weer eens een rockband snel groeit.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.718
Ben het er mee eens! Vorige doorkomst op Werchter heb ik prima van genoten. Fijne sfeer, paar aardige nummers, biertje en zonnetje. Gun die band wel een stapje hoger. Het gaat wel een beetje snel maar ben allang blij dat er weer eens een rockband snel groeit.
Had het een Turnstile of IDLES harder gegund. Maar uitgerekend Imagine Dragons of Maneskin groeien dan uit toch ‘rock’headliners…
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Werchter
Maneskin
Imaginaire Dragons
Royal Blood
Twenty One Piots
Sam Smith
Billie Eilisch

Graspop
Sabaton
Avenged Sevenfold
Parkway Drive
Bring Me The Horizon

Denk dat er een nieuwe generatie headliners klaar staat. Dat de jaren 2010 definitief achter ons liggen populaire acts van toen ed sheeran, Coldplay, dua Lippa staan enkel nog in stadions. Das de evolutie zeker.

Dan heb je nog de yunbluds en oscar & the wolfs die staan te dringen om ook bovenaan de affiche te geraken.

Wel leuk om af en toe nog was classics te kunnen meepikken
Metallica
Peppers
Pearl Jam
Foo fighters
Pixies
Qotsa
Iron maiden
Arctic monkeys
Muse
Kings of Leon
Killers.

Zullen altijd wel een festival blijven dragen maar de keuze naar nieuwe heads ter afwisseling is in mijn ogen ingezet
 
  • Leuk
Waarderingen: Stoogie en Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.718
Werchter
Maneskin
Imaginaire Dragons
Royal Blood
Twenty One Piots
Sam Smith
Billie Eilisch

Graspop
Sabaton
Avenged Sevenfold
Parkway Drive
Bring Me The Horizon

Denk dat er een nieuwe generatie headliners klaar staat. Dat de jaren 2010 definitief achter ons liggen populaire acts van toen ed sheeran, Coldplay, dua Lippa staan enkel nog in stadions. Das de evolutie zeker.

Dan heb je nog de yunbluds en oscar & the wolfs die staan te dringen om ook bovenaan de affiche te geraken.

Wel leuk om af en toe nog was classics te kunnen meepikken
Metallica
Peppers
Pearl Jam
Foo fighters
Pixies
Qotsa
Iron maiden
Arctic monkeys
Muse
Kings of Leon
Killers.

Zullen altijd wel een festival blijven dragen maar de keuze naar nieuwe heads ter afwisseling is in mijn ogen ingezet
Royal Blood moet eerst maar eens een Lotto Arena zien volkrijgen voor wat daarvan ooit over headliner spreken. Hun hoogtepunt lag rond hun tweede plaat toch?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.662
11.509
Had het een Turnstile of IDLES harder gegund. Maar uitgerekend Imagine Dragons of Maneskin groeien dan uit toch ‘rock’headliners…
Die eerste mag dan wel eerst langer spelen dan drie kwartier... Maar da's blijkbaar lastig vol te houden. Voor de rest zeker eens!
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.718
Die eerste mag dan wel eerst langer spelen dan drie kwartier... Maar da's blijkbaar lastig vol te houden. Voor de rest zeker eens!
Ja, jonge band nog. Maar desondanks hebben ze alles in zich om met volgend werk snel heel hoge spots in te nemen, een rockband die echt breed gedragen wordt.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.046
3.739
Grote Turnstile fan. Maar het plein op Pkp stond ook niet overvol. Niet zoals bij limp bizkit of dropkick.
Ja we moeten nu niet doen alsof dat gek is toch? Leg de gemiddelde persoon 'Black Out' voor en ze kennen het niet hoor. Bij LB en DM is dat natuurlijk heel anders.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.072
8.718
Ja we moeten nu niet doen alsof dat gek is toch? Leg de gemiddelde persoon 'Black Out' voor en ze kennen het niet hoor. Bij LB en DM is dat natuurlijk heel anders.
Eens hoor. Bedoelde alleen dat een Turnstile meer potentie heeft om ooit uit te groeien tot headliner dan pakweg Royal Blood of Greta Van Fleet die hier soms genoemd worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Knightofmuser

Campingartiest
1 okt 2022
57
35
in my opinion

Foo Fighters / Royal Blood / Maneskin / Nothing but thieves / greta van fleet / The hives / Pearl Jam / Ed sheeran / Avril Lavigne / soulwax / Keane / Frank carter & the rattlesnake werchter

Thirty seconds to mars / Blink 182 / justice / my chemical romance / Kendrick Lamar Pukkelpop
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.211
3.037
Werchter
Maneskin
Imaginaire Dragons
Royal Blood
Twenty One Piots
Sam Smith
Billie Eilisch

Graspop
Sabaton
Avenged Sevenfold
Parkway Drive
Bring Me The Horizon

Denk dat er een nieuwe generatie headliners klaar staat. Dat de jaren 2010 definitief achter ons liggen populaire acts van toen ed sheeran, Coldplay, dua Lippa staan enkel nog in stadions. Das de evolutie zeker.

Dan heb je nog de yunbluds en oscar & the wolfs die staan te dringen om ook bovenaan de affiche te geraken.

Wel leuk om af en toe nog was classics te kunnen meepikken
Metallica
Peppers
Pearl Jam
Foo fighters
Pixies
Qotsa
Iron maiden
Arctic monkeys
Muse
Kings of Leon
Killers.

Zullen altijd wel een festival blijven dragen maar de keuze naar nieuwe heads ter afwisseling is in mijn ogen ingezet
Grappig, want veel van de namen in je eerste twee lijstjes zijn al langer bezig dan sommige van de 'classics' die je daaronder noemt.
Ook een beetje vreemd dat je zegt dat 2010 definitief achter ons ligt en dan dingen als Imagine Dragons, TOP en BMTH aanhaalt als de nieuwe generatie terwijl die allemaal al een carrière van 12+ jaar achter de rug hebben en ook vorig decennium al heel populair waren.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
853
578
Niet
Werchter
Maneskin
Imaginaire Dragons
Royal Blood
Twenty One Piots
Sam Smith
Billie Eilisch

Graspop
Sabaton
Avenged Sevenfold
Parkway Drive
Bring Me The Horizon

Denk dat er een nieuwe generatie headliners klaar staat. Dat de jaren 2010 definitief achter ons liggen populaire acts van toen ed sheeran, Coldplay, dua Lippa staan enkel nog in stadions. Das de evolutie zeker.

Dan heb je nog de yunbluds en oscar & the wolfs die staan te dringen om ook bovenaan de affiche te geraken.

Wel leuk om af en toe nog was classics te kunnen meepikken
Metallica
Peppers
Pearl Jam
Foo fighters
Pixies
Qotsa
Iron maiden
Arctic monkeys
Muse
Kings of Leon
Killers.

Zullen altijd wel een festival blijven dragen maar de keuze naar nieuwe heads ter afwisseling is in mijn ogen ingezet
Niet helemaal akkoord.
Royal Blood was in 2022 een mooie afsluiter op pinkpop, maar was niet het hoofdpodium. Daar zijn ze volgens mijn persoonlijke mening nog niet headliner.

"Een classic meepikken" . Je noemt bands die echte werchter afsluiters zijn en een dag uitverkopen. Zal geen "meepikker " zijn maar een belangrijke headliner voor werchter .

Dua Lipa doet net als Ed sheeran, nog wel festivals behalve stadions. Kans lijkt me groot dat we 1 van de 2 mogen verwachten.

De dragons lijken mss soms wat imaginair maar staan er toch ook al een tijdje, niet echt nieuwe generatie.
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.617
4.594
Van efestivals
About Green Day in Belgium Mike Dirnt management answer Facebook : the summer tour date is only announced. Most places announced right now are the ones with the most membership that's the reason why. So Dm right away to get started!

More dates will be coming too
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Imagine Dragons in 2013 gezien op pukkelpop ergens om 14-15 u mainstage. Hadden toen een 2-3 leuke nummers waaronder radioactive.

Maar was toch pas eind 2010's dat imagine Dragons richting de top van de affiche ging..
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.793
3.749
Imagine Dragons in 2013 gezien op pukkelpop ergens om 14-15 u mainstage. Hadden toen een 2-3 leuke nummers waaronder radioactive.

Maar was toch pas eind 2010's dat imagine Dragons richting de top van de affiche ging..
Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?

In 2013 hadden ze 1 album uit.. eind 10's een handjevol dus veel sneller kon dat toch niet?
 

Nielso

Playlistbediener
11 mei 2022
28
24
Ff een idee. Waarom gooit Werchter niet ineens de hele bovenkant van de affiche zoals bijna alle andere festivals. Stoppen met aparte aankondiging. Vorig jaar dropte ze ook 60 “ mindere” namen. Met de COVID jaren ineens 21 for 2021. 😉
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
712
646
Wat wil je hier nu eigenlijk mee zeggen?

In 2013 hadden ze 1 album uit.. eind 10's een handjevol dus veel sneller kon dat toch niet?
Ze hebben er 10 jaar over gedaan om te headlinen, dan zijn Greta Van Fleet en Maanskin toch grotere exoten.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
712
646
Ff een idee. Waarom gooit Werchter niet ineens de hele bovenkant van de affiche zoals bijna alle andere festivals. Stoppen met aparte aankondiging. Vorig jaar dropte ze ook 60 “ mindere” namen. Met de COVID jaren ineens 21 for 2021. 😉
Ze zijn al geëvolueerd, vroeger kregen er veel een eigen aankondiging om dan wekelijks een vijftal namen te droppen.

Dat laatste was leuker, alleen ambetanter om tijdig tickets te kopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken