Rock Werchter 2024

JP5

Randprogramma
30 mei 2023
178
128
Ik ga inmiddels best goed op het idee dat we Lana del Rey en Pet Shop Boys op RW gaan verwelkomen. Leek een ver van m’n bed show maar lijkt inmiddels behoorlijk plausibel. Hoppa lekker dan, kom maar door
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
715
646
Green Day moet niet op Graspop staan en ook niet op RW. Beiden festivals verdienen beter.
Misschien even afwachten wat de headliners van beide festivals zijn voor we conclusies trekken? Werchter heeft ook wel eens gewacht tot de eerste week van december.
Er hebben de laatste 10 jaar “kleinere” headliners in Werchter gestaan, dus Green Day mag altijd. Maar we mogen ons als klein landje niet vergalopperen.

Enkele van Europees grootste festivals hebben Måneskin, Billy Talent, Kraftclub en Avril Lavigne als headliner. Dus het is inderdaad tijd om ons zorgen te maken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.200
4.353
Er hebben de laatste 10 jaar “kleinere” headliners in Werchter gestaan, dus Green Day mag altijd. Maar we mogen ons als klein landje niet vergalopperen.

Enkele van Europees grootste festivals hebben Måneskin, Billy Talent, Kraftclub en Avril Lavigne als headliner. Dus het is inderdaad tijd om ons zorgen te maken.
Tsja, persoonlijke mening is dat Green Day leuke nummers heeft, maar waardeloze optredens. Dus als ze Werchter overslaan, sta ik te juichen. Heb het drie keer bij ze geprobeerd, maar drie keer na een paar nummers afgehaakt.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Tsja, persoonlijke mening is dat Green Day leuke nummers heeft, maar waardeloze optredens. Dus als ze Werchter overslaan, sta ik te juichen. Heb het drie keer bij ze geprobeerd, maar drie keer na een paar nummers afgehaakt.

Green Day heeft vorig jaar in het Sportpaleis getoond wel degelijk een strakke show te kunnen spelen. Set van 100 minuten bomvol hits en speelplezier en geen overdreven uitgesponnen nummers of irritante intermezzo's van Billie Joe. Als ze op de festivals volgend jaar die lijn doortrekken is het imo wél een gemis dat Werchter ze niet heeft kunnen strikken.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
715
646
Tsja, persoonlijke mening is dat Green Day leuke nummers heeft, maar waardeloze optredens. Dus als ze Werchter overslaan, sta ik te juichen. Heb het drie keer bij ze geprobeerd, maar drie keer na een paar nummers afgehaakt.
Dat vond ik vroeger, maar in het Sportpaleis vorig jaar was het er dik op.

Als ze deze show meenemen naar de festivals, zeker nu we in poppunk revival zitten, dan heb je grote headliner. (Die genoeg fans heeft voor voldoende dagkaarten te verkopen).
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.414
649
Er hebben de laatste 10 jaar “kleinere” headliners in Werchter gestaan, dus Green Day mag altijd. Maar we mogen ons als klein landje niet vergalopperen.

Enkele van Europees grootste festivals hebben Måneskin, Billy Talent, Kraftclub en Avril Lavigne als headliner. Dus het is inderdaad tijd om ons zorgen te maken.
Die Duitstalige festivals blinken al jaren uit in matige lineups. Daaruit conclusies trekken is wel heel voorbarig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en Paddy

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.269
10.796
Babymetal komt mee met Bring me the horizon vermoed ik. En gezien de affiches gaan die voor headliner plekken en ik weet niet als Werchter dat wil geven.

Dogstar ook zekerheidje voor Werchter?
Dogstar lijkt me ideaal voor Werchter. Bmth gaat Graspop worden dus helaas ook Babymetsl
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.304
7.669
Er hebben de laatste 10 jaar “kleinere” headliners in Werchter gestaan, dus Green Day mag altijd. Maar we mogen ons als klein landje niet vergalopperen.

Enkele van Europees grootste festivals hebben Måneskin, Billy Talent, Kraftclub en Avril Lavigne als headliner. Dus het is inderdaad tijd om ons zorgen te maken.
Kraftclub die in eigen land hoog staat kun je helemaal niets uit afleiden.

Enkel maneskin heb je een punt, de rest staat volgens mij nergens als headliner?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.414
649
In mijn ogen té snel en ik kan mij niet aan het idee onttrekken dat dit mede gehypet wordt door de tijdgeest met de LH.. community en het kijk ons zo erg ons zelf zijn en de acceptatie daarvan
Ik denk eerder dat het bewust gehypet wordt vanwege het gebrek aan grote nieuwe rockbands. Greta Van Fleet mocht met hun debuut ook meteen naar de Lotto Arena, Royal Blood stond met hun tweede plaat al als derde laatste op de main stage. Zodra er een rockband opstaat die door het grote publiek gedragen wordt, krijgen die meteen een extra boost.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.578
6.252
Het is gewoon een steeds groter groeiende band met een enorme schare fans. Goed gebruik gemaakt van de hype na het songfestival, veel airtime op de radio, goeie optredens. Meer moet je er niet achter zoeken - De band spreekt gewoon veel mensen aan.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
859
578
Ik denk dat Lana mega populair is en een fantastische show zou kunnen geven. Ik hoop alleen dat festivals wel twee keer nadenken voordat ze een act boeken die er bekend om staat om veel te laat het podium op te komen, of het nou een Lana, een Guns N Roses of Lauryn Hill is. Hoop dat ze op zijn minst goede clausules hiervoor afsluiten.
Idd als je je fans laat wachten door je stylist en dan ook nog je pauzes neemt om te staan vapen..
voor mij zou Lana een sub zijn, maar weet niet of dat dan helemaal tot z'n recht komt.
Mss op de plek van Rosalia?
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Maneskin was ook best leuk op RW. Maar eerlijk, buiten dat songfestival nummer hebben die toch niets goed meer uitgebracht.

Zouden ook gewoon in het Italiaans moeten verder doen.
 
Laatst bewerkt:

Gebruikers die dit onderwerp bekijken