Rock Werchter 2024

WesleyNoH

Support act
28 nov 2015
1.091
2.314
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer en Nelios

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Enkel vorig jaar was dit geen enkele keer het geval, maar is al meermaals gebeurd. In dit geval dacht ik: als ze van vorig jaar hebben geleerd, is dit het beste qua spreiding van publiek om geen Editors/Fred toestanden te krijgen
Dat is precies het dilemma: spreiding van het publiek over twee aantrekkelijke acts vs. beperken van het aantal mega-clashes in het programma. Bij de eerste keuze heb ik zelf al jammerlijke clashes met Foo Fighters - Jungle en Dua Lipa - Róisin Murphy.
 

Rockafeller

Campingartiest
24 okt 2016
78
34
Ik doe maar mee dan :D Elke dag wel wat te zien, maar de tijdens dat meer dan 50% van de affiche volledig in mijn kraam zat, zijn voorbij vrees ik.

DO:
Must see: Stone, The Hives, Black Pumas, PJ Harvey
Graag: The Streets, The Gaslight Anthem, Slowdive
Optie: Greta Van Fleet, Dropkick Murphys

VRIJ
Must see: The Beaches, Snow Patrol
Graag: Simple Plan, Yungblud, Sum41, dEUS
Optie: Tom Morello

ZAT
Must see: The Kooks, Nothing But Thieves, Khruangbin, Dua Lipa
Graag: The Last Dinner Party, Arlo Parks
Optie: Avril Lavigne

ZON:
Must see: Foo Fighters, The Breeders, Michael Kiwanuka, High Vis
Graag: Froukje, Jungle, Royal Blood
Optie: Sampha
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.466
4.635
Main stream festival (kijk maar naar de positie van Parkway Drive)
Kan ook zijn dat er niets meer tussen komt natuurlijk, maar dit zou vooral beter zijn voor persoonlijke clashes ;)
ok, maar bad omens is zo mainstream als maar kan zijn. bij momenten is dit zelfs geen metal band meer en niet onbelangrijk. heeft bijna 3 keer zoveel streams als parkway drive
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.507
Dag is al uitverkocht, waarom zouden ze daar nog veel geld insteken😅
Vorig jaar zat de zondag ook al in de buurt van uitverkocht en gooiden ze er nog Lil Nas X bij, ook een grote naam (en elders vaak headliner).
Zoals eerder al gezegd, ze moeten ook combi' verkopen. En vaak wil het toeval dat zondag mooi gevuld is, omdat er minder concurrerende festivals zijn met een zondag (open'er en roskilde hebben geen festival op zondag bvb).
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Nee hoor ga ook kijken. Mogelijk met eerst nog een uitje in de Barn maar verraste me vorige keer positief en ben benieuwd hoe ze zich er vanaf brengen als headliner
Voor mij heeft Snow Patrol prioriteit, ik ga Maneskin kijken als dat niet clasht.
 

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Overlapt The Barn niet een beetje met Main Stage? Of is het in 5 minuutjes rennen van de ene naar de andere? Haha
Vorig jaar was er altijd zo'n 20 minuten tussen einde Barn en start headliner Main Stage. In andere jaren was er dus wel regelmatig een overlap.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.176
5.507
Neen hoor, KluB C sluit steeds af tijdens HL Main Stage, Barn is daarvoor al gedaan.
Zal er zowat van afhangen wat het plan is. Voor het leeg maken van het terrein is KluB C als laatste interessanter. Maar vorig jaar is wel duidelijk geworden dat ze misschien beter laatste act Barn tegenover main stage zetten. Afhankelijk van wie in welke tent als laatste speelt.
Denk dus dat ze misschien wel is gaan durven laten afhangen zoals ze in 2022 gedaan hebben.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.580
4.513
Overlapt The Barn niet een beetje met Main Stage? Of is het in 5 minuutjes rennen van de ene naar de andere? Haha
Neen hoor, KluB C sluit steeds af tijdens HL Main Stage, Barn is daarvoor al gedaan.
Hangt af van jaar tot jaar, meestal Klub C inderdaad, maar ik heb al naar Elbow staan kijken tijdens Pink of andere voorbeelden zoals @mattman al aanhaalde. Hangt ook af van hoelang de headliner speelt enz.
Is echt geen lijn op te trekken, kan zomaar zijn dat ze dit jaar opeens alle barnnamen op hetzelfde moment laten spelen als de headliner (verwacht ik wel niet).
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken