Rock Werchter 2024

Joss

Gouden Tip
29 mrt 2023
409
544
Dua Lipa is natuurlijk gewoon een fantastische boeking voor Rock Werchter. Ze staat in de zomer van haar carrière: de meeste artiesten van deze status verkiezen dan een stadiontour boven een festival. Ik denk dat dit objectief niet veel minder speciaal is dan een Coldplay op je festival weten te presenteren.

Dat ze dan ook nog eens op de zaterdag staat is extra uniek. Die zaterdag raakt bij wijze van spreken al uitverkocht als je er Guus Meeuwis als headliner neerzet.
Ik denk dat de zaterdag inderdaad rap uitverkocht zal zijn. Afhankelijk van waar ze nog meer gaat optreden (en het programma op de andere dagen) bestaat ook een kans/risico dat combi-tickets door fans worden weggekaapt.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Ik denk dat de zaterdag inderdaad rap uitverkocht zal zijn. Afhankelijk van waar ze nog meer gaat optreden (en het programma op de andere dagen) bestaat ook een kans/risico dat combi-tickets door fans worden weggekaapt.
Was uiteindelijk met Billie Eilish op Pkp ook niet, dus zal wel meevallen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
287
197
Weezer tourt natuurlijk met the Smashing Pumpkins. Nu staat laatstgenoemde op Live is Live (waar ik toch met m'n vriendin een kaartje voor ga halen denk ik!)

maar.......... Weezer kan dan prima op Werchter toch??
 
  • Leuk
Waarderingen: stefjansen

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Weezer tourt natuurlijk met the Smashing Pumpkins. Nu staat laatstgenoemde op Live is Live (waar ik toch met m'n vriendin een kaartje voor ga halen denk ik!)

maar.......... Weezer kan dan prima op Werchter toch??

Of....gewoon onder de Pumpkins in Antwerpen? Zou meest logische zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.548
In 2017 was er toch wat minder enthousiasme over Dua Lipa ;-). Ook al had die al een serieus zakje met hits bij elkaar.

Dom dom dom dat ik toen voor Royal Blood ben gegaan 🫥
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.947
6.197
Dom dom dom dat ik toen voor Royal Blood ben gegaan 🫥
Ik herinner me de wilde moshpits nog die ik heb overleefd om echt knal vooraan te kunnen staan bij Radiohead. Achteraf denk je dan soms, waarom ga je zo veel uren van op voorhand in een voorvak gaan kamperen.. Maar die show is en blijft nog altijd één van m'n favoriete shows ooit - zeker omdat ik zo omringd was door nog megafans.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
493
In 2017 was er toch wat minder enthousiasme over Dua Lipa ;-). Ook al had die al een serieus zakje met hits bij elkaar.

Straks krijgen we dus wééral Royal Blood én Dua Lipa én Jain op dezelfde affiche!
 

randyrw

Support act
9 mrt 2018
1.065
1.355
Tja, het is een immense headliner die ook als logische headliner op Glastonbury wordt genoemd. Misschien niet naar de smaak van iedereen, maar er zal vast een aantrekkelijke alternatief in the Barn, Klub C of aan de tap zijn.
Immens is toch ook wat overdreven hè?
 

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.604
2.091
Immens is toch ook wat overdreven hè?
Er zijn weinig acts van vergelijkbare grootte, die je op een meerdaags festival neer kan zetten. Enige wat nog aan Dua Lipa ontbreekt is een stukje legacy, zoals een Paul Mccartney, Coldplay, Bruce Springsteen, Rolling Stones die allen hebben, maar zij is die juist nu hard aan het opbouwen.
 
  • Leuk
  • Thinking
Waarderingen: napril69 en Timmetje

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Dua Lipa is natuurlijk gewoon een fantastische boeking voor Rock Werchter. Ze staat in de zomer van haar carrière: de meeste artiesten van deze status verkiezen dan een stadiontour boven een festival. Ik denk dat dit objectief niet veel minder speciaal is dan een Coldplay op je festival weten te presenteren.
Bwa dit vind ik nog wat overdreven, Dua Lipa zou zeker goed verkopen maar ik denk niet dat ze al à la Taylor Swift, Coldplay en U2 4 keer (waarschijnlijk zelfs meer) het KBS zou uitverkopen
 
  • Leuk
Waarderingen: festirock en rocktailerr

rw83

Campingartiest
12 apr 2023
78
102
De oude witte man met de bierbuik is wel een doelgroep om te koesteren, die geven gemiddeld meer uit dan de jongere generaties met six-packs.
Helemaal mee eens. Oude witte man met bierbuik klinkt ook heel erg denigrerend, respectloos zelfs ☹️
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken

  • Plef