Rock Werchter 2024

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Dat zou briljant zijn, heerlijk album. Ik ga ze in ieder meepakken in Paradiso in maart.

Lijkt me alleen niet dat festivals de meest aangewezen plekken zijn om een album integraal te spelen, toch? Of zie ik dat verkeerd...

Als het zo'n iconische plaat betreft kan dat zeker werken, maar ze moeten natuurlijk ook zelf zin hebben om een festivaltour eraan te koppelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5

dann

Gouden Tip
3 jan 2018
320
245
Dat zou briljant zijn, heerlijk album. Ik ga ze in ieder meepakken in Paradiso in maart.

Lijkt me alleen niet dat festivals de meest aangewezen plekken zijn om een album integraal te spelen, toch? Of zie ik dat verkeerd...
Afhankelijk van de plaat. Als die plaat de meest succesvolle van de band is, dan lijkt me dat niet direct een groot probleem. Ik denk aan een Turn On The Bright Lights (Pukkelpop) of Silent Alarm (Cactus denk ik?). Of een Moon Safari. Daarna is er soms nog tijd voor de resterende hits.
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en swissepfan

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Valt mij op dat heel veel van die boze smileys en de duimpjes omlaag van vrouwen komt. Toch niet alleen maar zeurende oude witte rockmannen met een baard die er niet op zitten te wachten?..
Het is mij ook opgevallen hoeveel jonge vrouwen op de socials anti pop zijn op Werchter. Op zich wel funny om te constateren dat op dit forum vaak het frame wordt gecreëerd dat het inderdaad de "zeurende oude witte rockmannen" zijn, die de zogenoemde vernieuwing tegen willen houden, maar dat dit dus een stuk genuanceerder ligt.

Verder is Dua een prima naam denk ik zo voor Werchter. Zelf hoop ik dat er iets moois tegenover geboekt staat in the Barn of Klub C. Dit komt niet omdat ik anti pop oid ben. Ik heb haar eerder zien optreden op andere festivals en ze heeft geen onuitwisbare indruk gemaakt.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
In elk geval mooi dat Dua Lipa nog niet voor de stadions gaat, en nu nog voluit voor festivals kiest.

Ik had haar op dit punt idd een maatje te groot ingeschat. Ik denk dat die moeiteloos een Koning Boudewijn zou kunnen vullen op dit punt. Ze mogen in elk geval blaten wat ze willen op socials...

Dua Lipa is een powermove en een van hun strafste boekingen in jaren. En nu mogen ze er gewoon Angéle nog bij zetten.

Brutus en Gojira ondertussen in de Barn en iedereen is content.

Nu nog Pearl Jam op donderdag en Sam Smith en Måneskin op vrijdag en ze hebben weer een sterk treintje headliners in Rotselaar.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
In 2017 was er toch wat minder enthousiasme over Dua Lipa ;-). Ook al had die al een serieus zakje met hits bij elkaar.

 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Dua Lipa is natuurlijk gewoon een fantastische boeking voor Rock Werchter. Ze staat in de zomer van haar carrière: de meeste artiesten van deze status verkiezen dan een stadiontour boven een festival. Ik denk dat dit objectief niet veel minder speciaal is dan een Coldplay op je festival weten te presenteren.

Dat ze dan ook nog eens op de zaterdag staat is extra uniek. Die zaterdag raakt bij wijze van spreken al uitverkocht als je er Guus Meeuwis als headliner neerzet.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
Dua Lipa is natuurlijk gewoon een fantastische boeking voor Rock Werchter. Ze staat in de zomer van haar carrière: de meeste artiesten van deze status verkiezen dan een stadiontour boven een festival. Ik denk dat dit objectief niet veel minder speciaal is dan een Coldplay op je festival weten te presenteren.

Dat ze dan ook nog eens op de zaterdag staat is extra uniek. Die zaterdag raakt bij wijze van spreken al uitverkocht als je er Guus Meeuwis als headliner neerzet.
Pas op, 2020 heeft geleerd dat je er dus niet zomaar iedereen kan zetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken