Rock Werchter 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.177
5.511
balthazar zou ik nu toch niet groter durven noemen dan parkway drive. en op dat moment zelf was greta van fleet toch ook niet bepaald groot. nu kan er wel over gediscussieerd worden maar op dat moment had greta van fleet enkel een ep uit .

Tja, ik zeg dan ook duidelijk: naar Werchter normen. Parkway Drive stond daar gewoon op de correcte spot. En dat kon je ook meten aan de opkomst voor de stage, en de vergelijking met de acts erna.
Een headliner op Graspop is dat niet per se op RW.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.237
7.516
Tja, ik zeg dan ook duidelijk: naar Werchter normen. Parkway Drive stond daar gewoon op de correcte spot. En dat kon je ook meten aan de opkomst voor de stage, en de vergelijking met de acts erna.
Een headliner op Graspop is dat niet per se op RW.
ja en zelfs op Graspop zijn ze nog niet de grootste band van de dag maar staan ze gewoon onder Slipknot.
op graspop tweede grootste en werchter derde/vierde is toch niet zo'n groot verschil nog.
 

Somekindofdylan

Support act
26 jun 2022
892
992
ja en zelfs op Graspop zijn ze nog niet de grootste band van de dag maar staan ze gewoon onder Slipknot.
op graspop tweede grootste en werchter derde/vierde is toch niet zo'n groot verschil nog.
Ja onder Slipknot. Die zijn ook gewoon overal absolute headliner.
Hadden ze op vrijdag gestaan, waren ze wel absolute headliner.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.938
6.181
396016407_874338774058695_3063243907920582195_n.jpg


Jaja..
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
744
974
heb wel het gevoel dat Parkway Drive veel mainstream populairiteit heeft gewonnen met hun laatste album
maar hoger als 3e of 4e band van de dag zal het wel niet worden
BMTH is ook slechts 3e laatste, en die hebben nog steeds wel wat meer mainstream populariteit dan PWD.
Ondertussen zie ik die echt wel al als een sub (of lichte co-head). Ze zijn idd razend populair en enkel toenemende naar mijn gevoel… 🖤
 
Laatst bewerkt:

Jean

Playlistbediener
13 apr 2023
37
39
Ik zie bij velen onder dit Werchter-forum vier valkuilen, omdat elk van ons een groot muziekliefhebber en fervent festivalganger is:
  • Te grote namen verwachten op festivals. Denk aan Rammstein, Coldplay, ….
  • Te snel namen verwachten op festivals. Het is oktober nu; het is nog 8 maanden tot de festivals.
  • Te veel eigen favorieten verwachten op festivals. Iedereen hoopt met 1 combiticket al zijn favoriete groepen te zien, maar dat zit er meestal niet in.
  • Te hoog inschatten van eigen favoriete bands. Vooral bands uit onze tienerjaren scoren hier (te) hoog.
Dit maakt het natuurlijk zeer leuk: eerst dromen en uitkijken, dan ontgoocheld zijn als de namen er eindelijk komen, maar uiteindelijk blijkt bijna iedereen na de festivals fantastisch genoten te hebben :) !
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken