Rock Werchter 2024

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Deelde toch weer wat grote namen met RW de afgelopen editie. Rosalia, QOTSA, Lil Nas X stonden op beide festivals toch prominent op de lineup. Al vond ik met name de vorige keer Roskilde echt te mager voor hun doen. Mogen zich dit jaar herpakken.

Beide festivals liggen in hetzelfde weekend dus het is sowieso interessant.
Roskilde is ook gewoon een compleet ander festival dan Werchter. Het festival zelf is een non-profit, alle winst gaat naar goede doelen. En het is een festival dat zich heel erg richt op een jong publiek (eind middelbare school), en daar ook zijn line-up voor boekt. Voor dat publiek zijn Burna Boy, Lizzo en Rosalia dan een Muse en Liam Gallagher.

Overigens begint Roskilde ook al vijf dagen voordat de muziek begint met een gigantisch zuipfestijn op de camping. Ze bouwen daar allemaal eigen DJ booths waar de muziek een week lang staat te blazen.
 

theodoor9

Randprogramma
5 dec 2022
159
107
In België worden die vaak als synoniemen gebruikt hoor. 😉

Soit, QotSA is idd geen standaard naam voor Graspop, maar aangezien zij 8 headliners nodig hebben én oa Hellfest er ook mee afkomt lijkt de kans toch reëel dat ze komende zomer in Dessel zullen aantreden.
Excuus, dat wist ik niet
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Roskilde is ook gewoon een compleet ander festival dan Werchter. Het festival zelf is een non-profit, alle winst gaat naar goede doelen. En het is een festival dat zich heel erg richt op een jong publiek (eind middelbare school), en daar ook zijn line-up voor boekt. Voor dat publiek zijn Burna Boy, Lizzo en Rosalia dan een Muse en Liam Gallagher.

Overigens begint Roskilde ook al vijf dagen voordat de muziek begint met een gigantisch zuipfestijn op de camping. Ze bouwen daar allemaal eigen DJ booths waar de muziek een week lang staat te blazen.
Vandaar dat afgelopen jaar Blur daar headliner was?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Vandaar dat afgelopen jaar Blur daar headliner was?
Volgens de band zelf ook een hoogtepunt qua publiek. Maar om een of andere reden is de band tussen het publiek van Roskilde en Damon Albarn heel goed.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Over Blur gesproken: zouden zij indien zij touren niet de ontbrekende Live /s Live headliner kunnen zijn? Qua capaciteit leunt het dichter aan bij de Lokerse Feesten en Werchter kan hen misschien niet de gewenste afsluiter-spot geven?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.615
4.590
Misschien de meest realistische wish-clashfinder dat ik al ooit gezien heb. Credits voor de maker.
Thanks :)
Heel wat namen op dit lijstje al hopeloos achterhaald ondertussen, maar ik zou me wel kunnen amuseren met deze affiche. :)
Ja klopt, maar heb dit eens gemaakt toen ik me aan het vervelen was en sinds die hele rits aankondigingen weinig tijd meer gehad
ice nine kills op werchter, ik vraag me af wat dat zou geven. al zou ik ze misschien liever als slope afsluiter zien
Dit was puur zo´n naam die ik zelf graag zou zien en omdat ik ergens een plaatsje over had. Als die touren in die periode leek het me logischer dan nog eens GMM
 

c7!

Campingartiest
7 dec 2022
59
84
Thanks :)

Ja klopt, maar heb dit eens gemaakt toen ik me aan het vervelen was en sinds die hele rits aankondigingen weinig tijd meer gehad

Dit was puur zo´n naam die ik zelf graag zou zien en omdat ik ergens een plaatsje over had. Als die touren in die periode leek het me logischer dan nog eens GMM
Een klein 20 namen heb ik ook gebruikt in mijn voorspelling. En nog een hoop groepen uit jouw clashfinder die op mijn lijst stonden maar uiteindelijk niet de selectie gehaald hebben
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.417
1.916
Heel wat namen op dit lijstje al hopeloos achterhaald ondertussen, maar ik zou me wel kunnen amuseren met deze affiche. :)
Hopeloos zelfs. Ik geraak niet verder dan Smashing Pumpkins en Blink als streep er door voorlopig. Green Day cancellen is voorlopig nog niet officieel duidelijk.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.156
1.188
Mooie voorspelling! Toch wat te optimistisch qua grote namen denk ik. Bv Nothing but Thieves, Brihang, Wolf Alice, Angèle, Ghost te laag geprogrammeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Mooie voorspelling! Toch wat te optimistisch qua grote namen denk ik. Bv Nothing but Thieves, Brihang, Wolf Alice, Angèle, Ghost te laag geprogrammeerd.
Smash into pieces en palaye royale vind ik ook te laag geprogrammeerd wat mij betreft maar goed, daarvoor is het ook hypothetisch. Palaye royale is wel een mogelijkheid voor Werchter omdat ze voor slam dunk festival aangekondigd zijn en ze vorig jaar al op Graspop stonden en daar wel de boel afgebroken hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: BetterDays

Gebruikers die dit onderwerp bekijken