Rock Werchter 2024

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.615
4.590
Smash into pieces en palaye royale vind ik ook te laag geprogrammeerd wat mij betreft maar goed, daarvoor is het ook hypothetisch. Palaye royale is wel een mogelijkheid voor Werchter omdat ze voor slam dunk festival aangekondigd zijn en ze vorig jaar al op Graspop stonden en daar wel de boel afgebroken hebben
Mooie voorspelling! Toch wat te optimistisch qua grote namen denk ik. Bv Nothing but Thieves, Brihang, Wolf Alice, Angèle, Ghost te laag geprogrammeerd.
Angèle verkocjt niks op Core en jimmy zei ook perfecte barnafsluiter, NBT stond op Pukkelpop nog ergens overdag in de marquee. Ghost nog overdag op 2e podium op Primavera, Brihang is Belgisch en dat is vaak moeilijker in te schatten. Daarnaast kan RW altijd wel namen lager zetten dan verwacht. Enkel Wolf Alice lijkt me idd te optimistisch en zoals jimmy zegt zal mss een kwart ervan er staan
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Ik denk dat Fall Out Boy na hun uitverkochte show in Vorst daarnet ook een serieuze kanshebber is voor een spot in de vroege avond. Allicht in combo met Avril en Green Day?
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.183
1.660
Angele en Ghost waren headliners op Pukkelpop main en Graspop main dit jaar. Ik weet dat het een sport is op dit forum om acts lager te willen inschatten dan ze verdienen, maar stop gewoon mss eens om af te gaan op waar een act in het buitenland stond. Als Angele en Ghost er verdiend zouden staan, dan is dat gewoon als co-headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vicarious en Joslittel

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.615
4.590
Angele en Ghost waren headliners op Pukkelpop main en Graspop main dit jaar. Ik weet dat het een sport is op dit forum om acts lager te willen inschatten dan ze verdienen, maar stop gewoon mss eens om af te gaan op waar een act in het buitenland stond. Als Angele en Ghost er verdiend zouden staan, dan is dat gewoon als co-headliner.
Parkway Drive stond in 2018 op dezelfde spot als Ghost dit jaar op GMM
In 2019 stond Parkway Drive ergens in het midden van de dag op RW dus dit kan echt wel gewoon
Royal Blood, TWOD ... waren al headliner op Pukkelpop en stonden vroeger op RW
Angèle verkocht voor geen meter op Core, maar zou idd spijtig genoeg nog op de main kunnen
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
764
983
Ik denk dat Fall Out Boy na hun uitverkochte show in Vorst daarnet ook een serieuze kanshebber is voor een spot in de vroege avond. Allicht in combo met Avril en Green Day?
Ik ben geweest en is (sub)headliner materiaal, al vond ik het zelf tegenvallen. Heel veel van hetzelfde, amper verrassingen en als die er al waren, dan was het door een cover te spelen van Metallica 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: swissepfan

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.069
8.712
Een vogeltje had me ingefluisterd dat eind oktober ze er zouden aan beginnen.
Altijd gedacht aan deze vrijdag. Maar als Roskilde dinsdag komt kan het goed zijn dat ze samen iets bekend maken met meerdere festivals. Ik denk gewoon aan Foo Fighters.
Ja Foos, die kennen we wel al natuurlijk dankzij Herman. Ben eerder benieuwd naar die andere headliners haha.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
701
494
Ik ben geweest en is (sub)headliner materiaal, al vond ik het zelf tegenvallen. Heel veel van hetzelfde, amper verrassingen en als die er al waren, dan was het door een cover te spelen van Metallica 😅

Ik was er ook (aant tappen wel, dus enkel een stuk van de show gezien). 100 minuten is definitief te lang, maar een set van 60-75 minuten met alle hits in zou best goed kunnen werken tijdens de sunset slot.
 

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
764
983
Ja, ideaal 3e laatste op de Main want persoonlijk zou ik het dus zonde vinden om er een headline plek voor op te geven 🤭
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.615
4.590
Een vogeltje had me ingefluisterd dat eind oktober ze er zouden aan beginnen.
Altijd gedacht aan deze vrijdag. Maar als Roskilde dinsdag komt kan het goed zijn dat ze samen iets bekend maken met meerdere festivals. Ik denk gewoon aan Foo Fighters.
Ik hou morgen in ieder geval al met wat meer aandacht de socials in het oog.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Parkway Drive stond in 2018 op dezelfde spot als Ghost dit jaar op GMM
In 2019 stond Parkway Drive ergens in het midden van de dag op RW dus dit kan echt wel gewoon
Royal Blood, TWOD ... waren al headliner op Pukkelpop en stonden vroeger op RW
Angèle verkocht voor geen meter op Core, maar zou idd spijtig genoeg nog op de main kunnen
in 2018 stond parkway drive een plaatsje lager, dat jaar stond er nog 1 band na de mainstage 2 headliner en dat was dus parkway drive. alsook, in vergelijking met 2018 is de mainstage 2 headliner positie toch wel serieus opgewaardeerd. die band is nu vele malen groter dan in 2018
En zelfs dan stond parkway drive eigenlijk te laag op werchter maar die klap hebben ze genomen omdat ze koste wat kost majors wilden doen dat jaar ipv metal festivals en er ook gewoon heel wat mis gelopen is op werchter dat jaar waardoor er vervanginen boven parkway drive kwamen te staan die eigenlijk kleiner waren dan hen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.184
5.516
in 2018 stond parkway drive een plaatsje lager, dat jaar stond er nog 1 band na de mainstage 2 headliner
En zelfs dan stond parkway drive eigenlijk te laag op werchter maar die klap hebben ze genomen omdat ze koste wat kost majors wilden doen dat jaar ipv metal festivals en er ook gewoon heel wat mis gelopen is op werchter dat jaar waardoor er vervanginen boven parkway drive kwamen te staan die eigenlijk kleiner waren dan hen.
Euh, misgelopen, hoe of wat? In Werchter termen zijn Balthazar en zelfs Greta Van Fleet groter hoor.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.467
4.642
Euh, misgelopen, hoe of wat? In Werchter termen zijn Balthazar en zelfs Greta Van Fleet groter hoor.
balthazar zou ik nu toch niet groter durven noemen dan parkway drive. en op dat moment zelf was greta van fleet toch ook niet bepaald groot. nu kan er wel over gediscussieerd worden maar op dat moment had greta van fleet enkel een ep uit .
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
141
164
The Streets ook met nieuwe muziek.. zou ook met potlood kunnen worden ingetekend?
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

reaper

Support act
26 okt 2015
1.123
945
in 2018 stond parkway drive een plaatsje lager, dat jaar stond er nog 1 band na de mainstage 2 headliner en dat was dus parkway drive. alsook, in vergelijking met 2018 is de mainstage 2 headliner positie toch wel serieus opgewaardeerd. die band is nu vele malen groter dan in 2018
En zelfs dan stond parkway drive eigenlijk te laag op werchter maar die klap hebben ze genomen omdat ze koste wat kost majors wilden doen dat jaar ipv metal festivals en er ook gewoon heel wat mis gelopen is op werchter dat jaar waardoor er vervanginen boven parkway drive kwamen te staan die eigenlijk kleiner waren dan hen.
Parkway stond dat jaar gewoon perfect op dat slot op de main.
Niet meer niet minder
Stone sour en consoorten speelden ook rond dat slot in het verleden
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.585
heb wel het gevoel dat Parkway Drive veel mainstream populairiteit heeft gewonnen met hun laatste album
maar hoger als 3e of 4e band van de dag zal het wel niet worden
BMTH is ook slechts 3e laatste, en die hebben nog steeds wel wat meer mainstream populariteit dan PWD.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken