Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

volbeat blijft natuurlijk wel een heel sterke live band die ieder jaar meer en meer fans wint, het probleem is vooral de grote overvloed aan kansen om ze te zien in België. Het zou ze misschien wel helpen om af en toe wat minder dezelfde plaatsen te touren, iets wat de band nu ook deelt door bijvoorbeeld voor werchter te kiezen in 2020, door zuid amerikaanse tours, japanse tours, etc etc in te plannen in plaats van altijd noord amerika en europa te blijven aflopen.

• Leuk
Waarderingen: DennisvdBr
Dus 21 Pilots komt volgend jaar waarschijnlijk inhalen, en Gorillaz is de kans groot dat die Werchter inhalen einde deze zomer. Zorgt weer voor aanpassingen.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Stel je voor, al staat die voorlopig dus nog steeds op Les Ardentes hè. Jambon had al een plan afgesproken dat ie 400 indoor en 800 outdoor bij 75% gevaccineerden zou toelaten en alle restricties zou willen opheffen in de evenementensector op 1 september, dus uhm.. Geen idee hoe dat in Wallonië gesteld is, maar stel bij 75% gevaccineerden.. Kun je dan nog niet spreken van groepsimmuniteit, waarom dan nog wachten?

edit: geldt eigenlijk ook voor dat zomerbar concept van Werchter waar ik veronderstel dat Gorillaz of weetikveel welke andere bands ook niet zullen spelen voor 200 tafeltjes van 4.

Laatst bewerkt:
Kendrick tourt niet hoor deze zomer. Hem kennende moeten ze weer alles gaan bekijken voor volgende zomer als hij terug tourt en zich niet tienmaal bedenkt.

Is dat omdat zijn management moeilijk doet qua gages, of wegens andere redenen?

Publiek geheim dat zulke artiesten met een moeilijke omkadering zitten. Vaak erg wispelturig. Zeker als ze nog redelijk ‘nieuw’ zijn in het wereldje (relatief natuurlijk). Vooral onberekenbaar, wat vandaag scenario a is, is morgen scenario d en overmorgen toch scenario b.

• Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel
Muse tourt in 2022. In potlood opschrijven voor RW22 of Boutique 2022?
Muse stond er de vorige keer nog maar. En blijkbaar was de organisatie daar niet echt laaiend over?

Die show in Novarock stond er voor dit jaar trouwens ook op maar gek genoeg bleeft het ook bij 2 festivalshows.

Denk wel dat we de Foo Fighters met potlood mogen opschrijven? Samen met PJ als rockmastodont en Metallica naar Boutique. Als ik zelf mag kiezen mag FF ver weg blijven en Metallica lekker op RW erbij. SOAD wil vast wel een leuke opwarmset daarvoor spelen.

Denk wel dat we de Foo Fighters met potlood mogen opschrijven? Samen met PJ als rockmastodont en Metallica naar Boutique. Als ik zelf mag kiezen mag FF ver weg blijven en Metallica lekker op RW erbij. SOAD wil vast wel een leuke opwarmset daarvoor spelen.
FF stond er vorig jaar toch ook al? Dacht dat dit één van hun weinige festivals was, stonden o.a. in Waldbühne, Festival de Nîmes en NovaRock dacht ik. Niet gigantisch veel shows, dus ben niet helemaal zeker van FF.

Van mij zou Muse zeker mogen, aangezien ik in 2019 niet geweest ben, maar het lijkt me inderdaad redelijk snel. De kans op Foo Fighters lijkt me dan persoonlijk toch groter te zijn, al is dat ook verre van een zekerheid.

Van die affiche zou ik verder graag Bush zien doorkomen. Niet dat ik megafan ben en ze zijn zeker niet meer 'relevant', maar ik heb ze nog nooit live gezien en dat lijkt me wel een toffe band om ergens in de namiddag te zien op de main stage.

Bush triggert bij mij dan weer vol mijn nostalgie snaar. Één van de eerste bands die ik live heb gezien. Met mijn OV jaarkaart naar Rotterdam afreizen en na het concert met de nachttrein terug naar huis (van Rotterdam naar Utrecht, weer terug naar Rotterdam, naar Utrecht en naar Arnhem en daar overstappen op de boemel naar huis).

Bush triggert bij mij dan weer vol mijn nostalgie snaar. Één van de eerste bands die ik live heb gezien. Met mijn OV jaarkaart naar Rotterdam afreizen en na het concert met de nachttrein terug naar huis (van Rotterdam naar Utrecht, weer terug naar Rotterdam, naar Utrecht en naar Arnhem en daar overstappen op de boemel naar huis).
ideaal voor rock Zottegem

• Leuk
Waarderingen: PJ en mattman
ideaal voor rock Zottegem
Ik snap goed dat RW de keuze maakt om dit soort bands niet meer te programmeren aangezien de relevantie er al een tijdje af is. Aan de andere kant lijkt dit voor huisfavorieten als Jimmy Eat World minder uit te maken. Maar ergens vind ik het ook wel jammer. Ik houd wel van de mix op een festival tussen nieuwe, relevante acts en wat legacy acts. New Order, Robert Plant en Kylie krijgen ook een plek (en terecht). Een uurtje Bush op de mainstage moet dan ook prima kunnen. Zelfs Blink-182 kreeg een hoge spot (al was dat laatste album toen best prima).

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Zo'n acts kunnen prima, maar het is zoals je zegt dat er ieder jaar maar een handjevol worden geprogrammeerd uiteindelijk. Kans dat Bush daar dan tussen zit, is klein.

Zo'n bands lokken altijd wel wat fans, en heeft ook wat uitstraling, en dan zit een organisatie te trekken aan Live Nation om die te kunnen krijgen. Dat is vooral de reden. En dan gaan ze bij Werchter afwegen en de verschillende opties aan de band voorleggen.

Is deze week de week? #nazomerwerchter
Moet er eerst niet meer duidelijkheid zijn over wat zal kunnen in de zomermaanden? Ten vroegste midden mei volgt er een overlegcomité om een perspectief te geven aan de evenementensector dat verder gaat dan mei en juni.

Maar goed, wat zou ik enorm gelukkig zijn mocht er een soort van DTRH door kunnen gaan eind augustus! Ik hou een serieuze slag om de arm, maar ik durf toch een heel, heel klein beetje te hopen.

Users who are viewing this thread