Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Ik wil nu niet de pret bederven, maar de kans bestaat ook nog wel dat Pukkelpop nog iets zou bekend maken hè. ;)

Belangrijkste nuance is nog steeds het effectief doorgaan he. Op zich is het toch al binnen 4 maand. Je gaat eind mei echt positieve cijfers moeten hebben om verder te gaan.

btw, ja uiteraard geen toeval dat DTRH naar dan gaat verhuizen he..

• Leuk
Waarderingen: Everyknight en Joslittel
Belangrijkste nuance is nog steeds het effectief doorgaan he. Op zich is het toch al binnen 4 maand. Je gaat eind mei echt positieve cijfers moeten hebben om verder te gaan.

btw, ja uiteraard geen toeval dat DTRH naar dan gaat verhuizen he..
Wel, het zal wel moeten of de hele strategie die werd aangekondigd ligt wéér in duigen. Enig idee hoe het komt dat we in België niet zo'n testevenementen konden houden zoals in Nederland? Vind 't enigszins een beetje jammer dat overheden en sectoren daar niet zijn opgesprongen.

Wel, het zal wel moeten of de hele strategie die werd aangekondigd ligt wéér in duigen. Enig idee hoe het komt dat we in België niet zo'n testevenementen konden houden zoals in Nederland? Vind 't enigszins een beetje jammer dat overheden en sectoren daar niet zijn opgesprongen.
Wij zijn vooral een erg traag werkend bureaucratisch landje. Onze frank valt altijd later.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Gorillaz is echt zo'n naam waarvan ik niet had durven dromen dat ze de ronde zouden doen in 2021. Maar nu zie ik ze nog die lineup van de ZomerWerchter aanvoeren ja. Prachtig nieuws.

Nu waar blijven jullie het nieuws, Werchter?
Wat moeten ze aankondigen? Een affiche voor iets waar je nog eens niet van weet in welke hoedanigheid iets kan en mag doorgaan? Zittend? Hoeveel mensen?
Het duurt misschien lang maar ik zou liever hebben dat ze wachten op die protocollen, dan dat ze iets aankondigen en later hun 'kak', laat het me zo verwoorden, moeten intrekken.

Met andere woorden, ik wil hypen en gaan. Maar ik durf het voorlopig niet te doen...

Wat moeten ze aankondigen? Een affiche voor iets waar je nog eens niet van weet in welke hoedanigheid iets kan en mag doorgaan? Zittend? Hoeveel mensen?
Het duurt misschien lang maar ik zou liever hebben dat ze wachten op die protocollen, dan dat ze iets aankondigen en later hun 'kak', laat het me zo verwoorden, moeten intrekken.
Nu vraag ik me af: is het verschil tussen NL en BE zo groot dan, dat ze bij onze noorderdburen twee geweldige festivals kunnen communiceren, met een uitgewerkt plan errond en alles, maar hier nog steeds niet. Uiteraard ga je nooit 100% zeker zijn dat het kan doorgaan in deze tijden, zelfs niet 1 maand van tevoren, maar het feit dat er geprobeerd wordt, is bewonderenswaardig.

Wel uh, Dour en Les Ardentes zouden natuurlijk nog steeds plaats vinden als ik hun website en socials mag geloven, vooral die laatste dan.

Royal Blood geeft op sociale media aan binnenkort met UK tour voor 2022 te komen.
Misschien haken de data goed aan voor een terugkeer op Rock Werchter?

Wel uh, Dour en Les Ardentes zouden natuurlijk nog steeds plaats vinden als ik hun website en socials mag geloven, vooral die laatste dan.

Stel je voor dat Les Ardentes de huidige lineup behoudt voor 2022... Kendrick, Cardi, Bad Bunny, Megan, PNL. Allemaal zeer gewilde namen.

Het drietal Foo Fighters, The National en Liam Gallagher komen hun shows in Lissabon inhalen, op 18 juni. Aangezien FF ook op Idays en het Festival de Nimes staan, lijkt het me dat het daarbij blijft? Heel vet dat The National ook volgend jaar een kanshebber is. In 2022 zal het bijna 10 jaar geleden zijn dat die band nog eens op Rock Werchter staat.

175199496_10161142104722782_7531719576209354484_n.jpeg

Pearl Jam mag dan wel al aangekondigd zijn, Foo Fighters lijkt me anders ook kat in een bakje voor een terugkeer naar de weide. Wie weet wat wordt er twee jaar na aankondiging nu wel of niet nog doorgeschoven hè. The National zou heel mooi zijn, idd.

Was een ferme avond toen. Bjork, die begon rond 21u denk ik als opener, daarna een geweldige Radiohead en afsluiten met Underworld tot half 4 ‘S nachts.

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman
Was een ferme avond toen. Bjork, die begon rond 21u denk ik als opener, daarna een geweldige Radiohead en afsluiten met Underworld tot half 4 ‘S nachts.
Wat een avond moet dat geweest zijn. Was ook een beetje de reden waarom ze van 3 naar 4 dagen geswitcht zijn hé?

De uitleg was officieel dat de grote lijnen van de affiche al even rond waren, maar nog in een later stadium Radiohead zich is komen aanbieden. Werd dat groots aangekondigd, als zijnde eenmalig, en voor 1 keer was dat uitzonderlijk goed voor de gemeente. In 2004 kondigden ze ook eerst 3 dagen aan, maar zat die 4de dag met The Cure ook al effe in de pijplijn.
Natuurlijk was dat allemaal uit de hoge Herman hoed, die wou al langer naar 4 dagen en plakte er eventjes los nog Björk en Underworld bij.

Op zaterdag was het dat jaar overigens opvallend dat voor het eerst een band aangaf niet te willen subben voor Metallica. QOTSA zaten aan de piek van hun populariteit met Songs of the deaf, gingen voor de derde maal op rij komen, waren ook aangekondigd als co-headliner, en dan hebben ze er later nog Arno tussen gemoffeld.

Wellicht dat langzaam de conclusie getrokken kan worden, met het binnendruppelen van de Graspop headliners, dat Volbeat weer terug naar Rock Werchter is geschoven...

(zou ik tippen als sub voor Metallica)

Wellicht dat langzaam de conclusie getrokken kan worden, met het binnendruppelen van de Graspop headliners, dat Volbeat weer terug naar Rock Werchter is geschoven...

(zou ik tippen als sub voor Metallica)
Er is daar nog een vrijdag te vullen ook. Kan beide kanten uit en in beide fora zullen ze weinig toegejuicht worden :LOL:

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

Users who are viewing this thread