Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892


Kijk ja, als ik het heb over eens iets verfrissends met toch de nodige herkenbare zaken, stijl en flair dan vind ik deze dus wel 's een mooi voorbeeldje voor Werchter. In Europese context verkoopt dit natuurlijk 80k per dag tickets uit, maar I'm just sayin.

 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360

Kijk ja, als ik het heb over eens iets verfrissends met toch de nodige herkenbare zaken, stijl en flair dan vind ik deze dus wel ’s een mooi voorbeeldje voor Werchter. In Europese context verkoopt dit natuurlijk 80k per dag tickets uit, maar I’m just sayin.
Ik vind het veel toffe namen, maar dit is natuurlijk veel te karig voor RW. Acts als Lizzo, Lana del Rey en Tyler the Creator wat mijn betreft zeker boeken, maar toch niet als headliners?

Maar ik snap wel wat je bedoelt, dus als ik een paar namen hiervan implementeer in een naar mijn mening wel RW waardig affiche:

Do: Pixies - Lana del Rey - Pearl Jam

Vrijdag: Twenty One Pilots - Tame Impala

Zaterdag: Run The Jewels - Tyler the Creator - Gorillaz

Zondag: Royal Blood - Red Hot Chili Peppers

Zou je dit een geschikte bovenkant vinden? Ik zou dit wel top vinden

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik vind het veel toffe namen, maar dit is natuurlijk veel te karig voor RW. Acts als Lizzo, Lana del Rey en Tyler the Creator wat mijn betreft zeker boeken, maar toch niet als headliners?
Uiteraard is 't te karig - zeker toch als je vergelijkt met populariteit in EU/België. RW kan bands als Pearl Jam en Jack White naast elkaar zetten, AM en Nick Cave of KoL en AF. Aan de andere kant vind ik 't ook wel verfrissend dat ze daar die kans bieden aan nieuwere namen om naast een dikke vis als Foo's of een toch wel gevestigde naam intussen als Tame Impala daar een jonkie naast te zetten. Ik zeg maar wat. Het festival heeft een lange geschiedenis met jam/rock/blues gehad en die roots zie je nog hier en daar, maar durft ook nieuwe dingen aan en dat vind ik wel leuk. Vond hun line-ups van '19 en '20 ook wel prima tbh.

 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Veel van de namen in de top 2 lijnen zijn de laatste jaren maar worden weg geduwd op de affiche. Beste voorbeeld zal Lizzo in 2019 zijn. Pal op de doorbraak van het mainstream publiek en ik zou verwonderd zijn mocht dit niet 1 van de comeback kids geweest zijn in 20 of 21. Dan was de vraag geweest waar op de affiche, welk podium, welk slot.

Tyler had er volgens mij al lang gestaan mocht de vraag van het management en het aanbod van de organisatie mijlenver uit elkaar liggen, daar is de vraag wie plooit. Het nadeel van de luxe positie van een Werchter op de markt.

Tame Impala MOET een dag afsluiten, dit kan niet lang meer blijven duren.

RTJ lijkt me ook al jaren een gemiste kans.

En Lana lijkt me ook wat het slachtoffer geworden van de totale TW Classic miscast. Is ook hier spraken van het vraag en aanbod zoals bij Tyler?

En zo pak ik er maar enkele uit.

 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik zag Lizzo wel gewoon als voorlaatste in de Barn al meteen, beetje zoals Brockhampton in 2019 hoewel de organisatie zich aan dat slot een beetje had mispakt denk ik; de tent was 1/3e gevuld. Indien Megan Thee Stallion niet al was geboekt voor Les Ardentes (maarja, dat gaat toch ook gewoon gecanceld worden vermoed ik), zie ik haar wel die spot van Rosalia inpalmen. Toch een beetje dé revelatie van afgelopen jaar denk ik met nu toch een stuk of 3/4 kanonnen van hits. RTJ is idd één van die rap-namen waarbij het nooit echt is mee gelukt, denk ik om ze te boeken, jammer.

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Pixies - The War On Drugs - Pearl Jam

Liam Gallagher - Red Hot Chili Peppers - Gorillaz

Lana Del Rey - The Strokes - Tame Impala

Royal Blood - Kendrick Lamar - Rage Against The Machine

Doe mij deze maar :oops:

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Radiohead lijkt iets te zitten teasen.

Hebben gisteren een video gezet op TikTok (very Radiohead om dit te doen). Vandaag is er ontdekt dat ze een (uitgevers?)bedrijfje hebben opgericht. Ze deden hetzelfde vlak voor The King Of Limbs en A Moon Shaped Pool... Als er echt een nieuwe plaat komt, dan hebben ze dat wel erg goed geheim kunnen houden. Kan ook iets te maken hebben met een jubileum van Kid A/Amnesiac.

Wat het ook is, hopelijk iets mét tourplannen eraan gekoppeld. Zou meteen verklaren waarom Thom zijn tour cancelde ipv uitstelde.

 

taki

Playlistbediener
23 jan 2020
9
1
Ik zie ik het tourschema van GnR wel een gaatje op zaterdag 25 juni. TW Classic???

 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Ik zie ik het tourschema van GnR wel een gaatje op zaterdag 25 juni. TW Classic???
Tussen Groningen en Dublin zit er inderdaad een groter gat dan gemiddeld in dat tourschema. Dat weekend ligt mooi open. Een Belgische datum zou dan logisch zijn.

Met de huidige data lijkt Graspop 2022 uitgesloten.

TW Classic inderdaad, of een optreden in Park De Nieuwe Koers bijvoorbeeld. Alleszins welkom, topband! Misschien tegen dan met nieuw werk!

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Ik zie ik het tourschema van GnR wel een gaatje op zaterdag 25 juni. TW Classic???
normaal prikken GnR er na een touraankondiging niet nog extra data bij.

er is er maar 1 die ik me kan voorstellen, dat zou Glastonbury zijn, denk eigenlijk dat dit met deze 13 data het is.

2020 waren er ook 13, de herbevestiging van 2021 waren er slechts 8 shows met meer geschrapt.

Ik denk dat er geen extra data bij komen, dat vermoed ik.

als ik dan denk aan TW, denk ik eerder aan Springsteen bijvoorbeeld

 
12 nov 2016
650
389
Ik zag Lizzo wel gewoon als voorlaatste in de Barn al meteen
Anno 2021/2022 hebben we toch allemaal immiddels door hoe fucking irritant Lizzo wel niet is? Ik denk dat de Bonnaroo organisatie zich ook wel afvraagt wat ze destijds hadden lopen smoken toen ze haar als dikke headliner hadden geboekt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Ik drop 'm hier ook maar even: de VS-tour van RATM/Run The Jewels. Hoewel ik denk dat de mannen echt wel een maandje rust zullen nemen, kan het technisch wel gewoon, zo'n korte EU-stop. Al had de originele tour in 2020 ook wel zo'n gat.

Ik zeg: 2023 op RW.

Knipsel.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Down The Rabbit Hole verplaatst naar 27-29 augustus. In het verleden deelden ze steeds veel namen met Rock Werchter. Ik weet niet of ze effectief samenwerken, officieel niet volgens mij, maar het lijkt wel zo. Werchter zou met hun 2021-evenement ook naar dat weekend kunnen verhuizen (of het weekend erna) en een heel aantal namen delen. Benieuwd naar die line up van DTRH morgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Volgens mij gaan we de eerste namen te zien krijgen voor het zomerbar XL project waar Ken het over had. Ik denk aan London Grammar, Royal Blood, Balthazar etc.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Morgen zie ik wel als een belangrijke voor wat we ook zouden kunnen verwachten op die Mini-Werchter/Zomerbar XL/Werchter2021 (ze mogen dringend een naam voor dat ding communiceren)
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Ik snap dat het lang duurt, maar ik zou het sowieso fijn vinden als ze alleen al een datum bekend maken. Ik heb geen idee of ik nou Lowlands/DTRH (of Pukkelpop als die ooit nog een teken van leven geven) kaartjes kan kopen zonder dat dat clasht met die zomereditie van RW.
Naast de namen van DTRH en LL lijkt grote vriend Editors me ook een goeie keuze. Hebben volgens mijn geen tourdata staan, maar wat moeten ze anders in augustus/September?
 

jarne

Support act
14 feb 2013
951
283
Disclosure, Jamie XX, Gorillaz en meer als headliner op DTRH eind augustus, lijken mij dan wrs ook headliners op de zomereditie van RW :) Niet slecht als het effectief kan doorgaan
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.770
8.332
Gorillaz is echt zo'n naam waarvan ik niet had durven dromen dat ze de ronde zouden doen in 2021. Maar nu zie ik ze nog die lineup van de ZomerWerchter aanvoeren ja. Prachtig nieuws.

Nu waar blijven jullie het nieuws, Werchter?
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante en jarne

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.124
1.144
Het grootste deel van de DTRH-namen zal ook wel geboekt worden voor de Werchterwei. De situatie in acht genomen valt dit zeer goed mee! Nog wat aanvullen met Belgische acts... Maar ik kan het me nauwelijks voorstellen dat we dit eind augustus al kunnen meemaken. Ik hoop het heel hard natuurlijk...

dtrh2021.jpeg
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken