Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.155
4.278
Dat zou kunnen, maar dus niet voor RW. Misschien eerder dan nog naar het graspopterrein of had Oostende niet nog een groot terrein voor optredens?

Edit: park nieuwe koers in Oostende dus.

 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Eventjes mijn gok betreft de 2022 lineup;

Er komt een woensdag ála donderdag 2019.

Woensdag; Imagine Dragons - Coldplay (Vervanging van Boutique)

Donderdag; Placebo - RHCP - Tame Impala

Vrijdag; Twenty One Pilots - Gorillaz - Billie Eilish

Zaterdag; Liam Gallagher - Royal Blood - Pearl Jam

Zondag; Faith No More - Volbeat - Metallica

TW Classic; The Killers - AC/DC

Zou voor mij een perfecte combo zijn van pop/rock/indie. Wat HipHop en elektronische muziek in de tenten en ik ben happyyy.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.493
Arcade Fire heeft dus volgens de gitarist "twee of drie" albums geschreven tijdens de lockdown. Da's veel. Maar in ieder geval genoeg om uit te gaan van nieuwe muziek dit najaar (of anders volgend voorjaar).

 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Eventjes mijn gok betreft de 2022 lineup;
Er komt een woensdag ála donderdag 2019.

Woensdag; Imagine Dragons – Coldplay (Vervanging van Boutique)

Donderdag; Placebo – RHCP – Tame Impala

Vrijdag; Twenty One Pilots – Gorillaz – Billie Eilish

Zaterdag; Liam Gallagher – Royal Blood – Pearl Jam

Zondag; Faith No More – Volbeat – Metallica

TW Classic; The Killers – AC/DC

Zou voor mij een perfecte combo zijn van pop/rock/indie. Wat HipHop en elektronische muziek in de tenten en ik ben happyyy.
En een kaartje voor 5 dagen Rock Werchter kost dan denk ik 400 euro met deze bands.

 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2022-nieuws-en-geruchten/#post-433938Aaran wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2022-nieuws-en-geruchten/#post-433938
Eventjes mijn gok betreft de 2022 lineup;
 
Er komt een woensdag ála donderdag 2019.
 
Woensdag; Imagine Dragons – Coldplay (Vervanging van Boutique)
Donderdag; Placebo – RHCP – Tame Impala
Vrijdag; Twenty One Pilots – Gorillaz – Billie Eilish
Zaterdag; Liam Gallagher – Royal Blood – Pearl Jam
Zondag; Faith No More – Volbeat – Metallica
 
TW Classic; The Killers – AC/DC
 
Zou voor mij een perfecte combo zijn van pop/rock/indie. Wat HipHop en elektronische muziek in de tenten en ik ben happyyy.

En een kaartje voor 5 dagen Rock Werchter kost dan denk ik 400 euro met deze bands.
Ik zie het eerder voor me als dat Boutique eigenlijk direct voor Rock Werchter wordt geplaatst. Zo kan je dus normale Rock Werchter ticket halen en als je het leuk vindt een ticket voor Boutique zodat je dus die dag met coldplay erbij hebt. Dit scheelt natuurlijk al enorm veel geld :D

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.430
6.088
https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2022-nieuws-en-geruchten/#post-433938Aaran wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2022-nieuws-en-geruchten/#post-433938
Eventjes mijn gok betreft de 2022 lineup;
 
Er komt een woensdag ála donderdag 2019.
 
Woensdag; Imagine Dragons – Coldplay (Vervanging van Boutique)
Donderdag; Placebo – RHCP – Tame Impala
Vrijdag; Twenty One Pilots – Gorillaz – Billie Eilish
Zaterdag; Liam Gallagher – Royal Blood – Pearl Jam
Zondag; Faith No More – Volbeat – Metallica
 
TW Classic; The Killers – AC/DC
 
Zou voor mij een perfecte combo zijn van pop/rock/indie. Wat HipHop en elektronische muziek in de tenten en ik ben happyyy.

En een kaartje voor 5 dagen Rock Werchter kost dan denk ik 400 euro met deze bands.
Wat mij betreft meer dan prima voor vijf dagen festival met die namen als headliners! :D

Zou het zoals Aaran dat schetst erg tof vinden. 4 dagen en dan Boutique ervoor. Beetje Werchter XL idee.

Was het maar alvast 2022.... sowieso fijn om alweer wat te kunnen dromen over de lineups van festivals!

 

Chiel

Support act
18 jul 2014
893
304
Maar een rare vraag misschien, die er eigenlijk niet toe doet:

- zouden de artiesten duur zijn omdat ze misgelopen inkomsten van zo'n 2 jaar goed willen maken en wij als muziekliefhebbers weer heel graag live muziek willen horen, koste wat het kost

of

- artiesten zijn goedkoper omdat de festivals weinig te besteden hebben door misgelopen inkomsten de afgelopen 2 jaar en er een groot aanbod zal zijn omdat alle artiesten weer willen optreden.

In hoeverre zal dit de line-up bepalen?

 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Maar een rare vraag misschien, die er eigenlijk niet toe doet:
– zouden de artiesten duur zijn omdat ze misgelopen inkomsten van zo’n 2 jaar goed willen maken en wij als muziekliefhebbers weer heel graag live muziek willen horen, koste wat het kost

of

– artiesten zijn goedkoper omdat de festivals weinig te besteden hebben door misgelopen inkomsten de afgelopen 2 jaar en er een groot aanbod zal zijn omdat alle artiesten weer willen optreden.

In hoeverre zal dit de line-up bepalen?
Omdat ik zelf enigzins binnen de evenementen industrie zit kan ik wel zeggen dat dit afhankelijk is per artiest/band. Grote acts zullen vergelijkbaar zijn en afhangend zijn van hoe commercieel een artiest/band is. Indien er een goede relatie is met een festival/host is er altijd kans dat hierin kan worden onderhandeld met de agent van de artiest/band.

Hiernaast is het ook afhankelijk met de laatste tour van de band/artiest betreft inkomsten. Ik persoonlijk denk dat corona weinig invloed zal uitoefenen op de prijzen van bands/artiesten tenzij er een goede connectie is met een band/artiest en zijn/haar agent.

 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.390
1.894
https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2022-nieuws-en-geruchten/#post-433938Aaran wrote:
https://forum.festileaks.com/forums/topic/rock-werchter-2022-nieuws-en-geruchten/#post-433938
Eventjes mijn gok betreft de 2022 lineup;
 
Er komt een woensdag ála donderdag 2019.
 
Woensdag; Imagine Dragons – Coldplay (Vervanging van Boutique)
Donderdag; Placebo – RHCP – Tame Impala
Vrijdag; Twenty One Pilots – Gorillaz – Billie Eilish
Zaterdag; Liam Gallagher – Royal Blood – Pearl Jam
Zondag; Faith No More – Volbeat – Metallica
 
TW Classic; The Killers – AC/DC
 
Zou voor mij een perfecte combo zijn van pop/rock/indie. Wat HipHop en elektronische muziek in de tenten en ik ben happyyy.

En een kaartje voor 5 dagen Rock Werchter kost dan denk ik 400 euro met deze bands.


 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Rammstein verplaatst naar 4 juli 2022 in Nijmegen. Weliswaar geen "RW XL" maar toch 5 dagen achter elkaar live muziek voor mij.

 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Woensdag; Imagine Dragons – Coldplay (Boutique = losse ticket = RW XL? )

Donderdag; Pixies – Twenty One Pilots - Pearl Jam

Vrijdag; Gorillaz – Billie Eilish

Zaterdag; Placebo – RHCP – Tame Impala

Zondag; Faith No More – Volbeat – Metallica

TW Classic; The Killers – AC/DC

(Geen Liam Gallagher of Royal Blood meer ivm dat hun dit jaar gewoon optreedt)

 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Hoppakee de eerste headliner is weer binnen met Pearl Jam!

Al maakt het me niet uit wie er in 2022 staan, al zijn het Frans Duits en Kensington die 2 dagen headliner, ik zal er zijn. Toch is dit wel een heerlijk begin in ieder geval. Ik ben benieuwd naar de rest en ik vind een paar suggesties die al gedaan zijn erg lekker klinken.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.493
Pearl Jam. Tja.

Laat ons zeggen dat ik blij ben voor de vele fans! :)

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.876
8.493
mattman wrote:
Pearl Jam. Tja.

Laat ons zeggen dat ik blij ben voor de vele fans!
1f642.svg
Thanks voor de positieve draai! Ik ga Thom Yorke gewoon weer afzeiken
1f609.svg


Yes, blijdschap is om het te delen met anderen hé Dave!

 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.398
Ja erg mooi! Blijft één van mijn favoriete bands en de vorige doorkomst vond ik erg goed, tevens mijn eerste keer PJ ooit. Dit zorgt er zeker voor dat ik met nieuwsgierigheid uitkijk naar de volgende namen. PJ als eerste naam zorgt er in ieder geval voor dat ik al wat vrienden warm kan maken voor een kaartje volgend jaar!

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken