Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
neracroft wrote:

milo wrote:
David Byrne is wel echt vergane glorie nie ? Hopelijk heeft ie in werchter access tot zijn speedpillenstash…….anders wordt zn show een lachertje om snel te vergeten.


Maakt nog zeer goede albums en teert niet enkel op zijn nummers van vroeger hoor.

Los daarvan ik ben momenteel een boek aan het lezen geschreven door hem en vind hem een beetje kortzichtig op verschillende vlakken. Maar denk wel dat hij een zeer boeiende show gaat neerzetten.

How Music Works? Heb dat ook gelezen. Had er meer van verwacht. Al bij al goed boek maar beneden verwachten (voor mij toch).

Dat is hem ja, toch ook minder dan ik verwachte. Ik vind dat hij alleen maar rekening houd met wat hij zelf heeft meegemaakt, gezien of doet en de rest blijkt niet bestaat of sowieso not done is in zijn wereldje.

Zo is er bijvoorbeeld een heel hoofdstuk "how to build a scene" en daarin legt hij eigenlijk gewoon uit hoe CBGB tot stand gekomen is... Iedereen die zo probeert om vandaag de dag een scene te 'builden' gaat fataal op zijn doos!
Over het financiële aspect van een plaat promoten/opnemen gaat hij heel diep in op wat hij heeft gedaan en de dingen die hij niet of nooit heeft gedaan haalt hij amper aan en bespreekt hij met een nadruk alsof ze gewoon niet goed zijn. Vooral het DIY gedeelte bespreekt hij helemaal fout in mijn ogen.

En dat zijn maar 2 voorbeelden. Anderzijds kan ik niet ontkennen dat hij veel heeft betekent voor de muziek dus ergens zitten er ook wel interessante stukken in.
 

jarne

Support act
14 feb 2013
954
284
Nieuwe grote naam in de pot, Placebo midden juni in Londen. Lijkt mij een sterke subheadliner voor Vrijdag of donderdag.
 

endrefriedmann

Playlistbediener
9 feb 2018
7
0
Het boek had mss beter iets van “My Experiences With Music” geheten dan “How Music Works”.

Los daarvan heb ik het volle vertrouwen dat het een topshow zal worden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ik ben gisteren naar het concert van The Killers in Köln geweest en als ze dezelfde productie mee naar Werchter nemen is dit wel een waardige headliner.

Maar dat gebeurt waarschijnlijk niet. Festival producties zijn altijd een stukje kleiner/simpeler dan zaal producties. De infrastructuur van een enorme show is meestal logistiek niet haalbaar op een festival podium.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Radiohead gezien vorig jaar?

Nee. Maar misschien was dat de uitzondering die de regel bevestigd. Normaal gesproken is de productie van een festival show gewoon minder groots (Muse, Metallica, etc).
 

omniversal

Playlistbediener
6 mrt 2018
26
0
Ik heb stiekem wel wat vaker op dit forum geruchten bekeken. Maar die zijn er toch niet heel veel.
Wel vallen er weleens goede voorspellingen van artiesten. En wat ben ik blij dat ik Werchter tickets heb!
Veel niche bands, maar die toevallig wel in mijn smaak vallen. Ik duim stiekem nog voor The Prodigy. Die staan nog op mijn bucketlist. Lekker knallen.
Vooral met the Day is my enemy of Invaders must die in de setlist aub.(met fat of the land natuurlijk)

Donderdag:
Must see: QOTSA, Gorillaz, Alice in chains, At the drive in (van One armed scissor), Triggerfinger
Evt meepakken: The Vaccines, Rival sons, Black rebel motorcycle club
Fluff: Marshmello (maar dan meer voor het vuurwerk dan voor de muziek)
Dit is de dag waar ik het meest bang ben voor clashes, dat zou echt een dilemma worden

Vrijdag:
Must see: The Kooks, Franz Ferdinand
Evt. meepakken: The killers, Snow Patrol, Ben Howard, Arsenal, London Grammar
Fluff: Moet even in het boekje zoeken. Ken er bijna geen, suggesties zijn welkom!
De minst bijzondere dag in mijn boekje. Ik hou van het hardere werk

Zaterdag:
Must see: Pearl Jam, Jack White (van de stripes ofc.), Stone Sour
Evt. meepakken: Stereophonics, Fleet Foxes, Jack Johnson
Fluff: Weer in het boekje neuzen
Pearl Jam is natuurlijk het hoogtepunt. Zo ver mogelijk vooraan!

Zondag:
Must see: Nine Inch Nails, Arctic Monkeys
Evt. meepakken: Nick c Bad seeds, David Byrne, Eels
Fluff: Fever Ray? Ik zie wel, beetje hetzelfde als de overigen van de andere dagen
Maar NIN staat ook zeker op mijn bucketlist. Hoop op een gave lichtshow!
 

Dweezzill

Playlistbediener
25 feb 2017
45
0
Yannick wrote:
Radiohead gezien vorig jaar?

Nee. Maar misschien was dat de uitzondering die de regel bevestigd. Normaal gesproken is de productie van een festival show gewoon minder groots (Muse, Metallica, etc).
Bollocks... Toch wat betreft headliners. Om maar enkele vb'n te noemen: Macca, Rammstein...
 

deplaat

Campingartiest
7 dec 2017
65
0
Ik vind het zeer opmerkelijk dat de Britse band Shame nog niet op het affiche staan! Op dit moment de hype in Engeland en ze touren zich suf. Ook in juli aanwezig in Europa. Meest energieke band van dit moment. Dus Werchter, pak je kans.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:
Radiohead gezien vorig jaar?


Nee. Maar misschien was dat de uitzondering die de regel bevestigd. Normaal gesproken is de productie van een festival show gewoon minder groots (Muse, Metallica, etc).

Bollocks… Toch wat betreft headliners. Om maar enkele vb’n te noemen: Macca, Rammstein…

Er kan best een mooie show neergezet worden met prima productie, maar als je het vergelijkt met de productie in een zaalshow van dezelfde artiest is het meestal net wat simpeler. Ik weet niet waarom jullie daar zo moeilijk over doen.

Nu weet ik niet wat voor "grote" productie The Killers gebruikten hoor, wellicht past dat prima op een festival podium. Maar meestal kun je erop rekenen dat niet de volle productie van een zaalshow het haalt naar de festivalweide. Tenzij de zaalshow al redelijk bescheiden is om mee te beginnen, natuurlijk.
 

Magical12

Randprogramma
19 nov 2014
181
5
Ik vind het zeer opmerkelijk dat de Britse band Shame nog niet op het affiche staan! Op dit moment de hype in Engeland en ze touren zich suf. Ook in juli aanwezig in Europa. Meest energieke band van dit moment. Dus Werchter, pak je kans.

Heb ik eerder opgeschreven voor Pukkelpop. :) zeker met bevestigingen voor R&L en Sziget. Zitten 08/07 blijkbaar ook al in de VS, dus lijkt me naar Pukkelpop te neigen
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Dweezzill wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:
Radiohead gezien vorig jaar?


Nee. Maar misschien was dat de uitzondering die de regel bevestigd. Normaal gesproken is de productie van een festival show gewoon minder groots (Muse, Metallica, etc).


Bollocks… Toch wat betreft headliners. Om maar enkele vb’n te noemen: Macca, Rammstein…

Er kan best een mooie show neergezet worden met prima productie, maar als je het vergelijkt met de productie in een zaalshow van dezelfde artiest is het meestal net wat simpeler. Ik weet niet waarom jullie daar zo moeilijk over doen.

Nu weet ik niet wat voor “grote” productie The Killers gebruikten hoor, wellicht past dat prima op een festival podium. Maar meestal kun je erop rekenen dat niet de volle productie van een zaalshow het haalt naar de festivalweide. Tenzij de zaalshow al redelijk bescheiden is om mee te beginnen, natuurlijk.
Ik vond het groot, en dan vooral qua visual effects, het podium van gisteren zou makkelijk met wat aanpassingen 1 op 1 op de mainstage van Werchter worden gezet.
Hier is een afbeelding van de stage om het iets duidelijker te maken.
242-jdc1-and-x4-bars-provide-killer-effects-for-steven-douglas
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Dweezzill wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Yannick wrote:
Radiohead gezien vorig jaar?


Nee. Maar misschien was dat de uitzondering die de regel bevestigd. Normaal gesproken is de productie van een festival show gewoon minder groots (Muse, Metallica, etc).


Bollocks… Toch wat betreft headliners. Om maar enkele vb’n te noemen: Macca, Rammstein…

Er kan best een mooie show neergezet worden met prima productie, maar als je het vergelijkt met de productie in een zaalshow van dezelfde artiest is het meestal net wat simpeler. Ik weet niet waarom jullie daar zo moeilijk over doen.

Nu weet ik niet wat voor “grote” productie The Killers gebruikten hoor, wellicht past dat prima op een festival podium. Maar meestal kun je erop rekenen dat niet de volle productie van een zaalshow het haalt naar de festivalweide. Tenzij de zaalshow al redelijk bescheiden is om mee te beginnen, natuurlijk.
De productie was vooral qroot qua visual effects. Het podium van gisteren zou eenvoudig met een paar aanpassingen naar het podium van Werchter kunnen worden omgezet. Onderstaand een linkje naar het podium.
podium
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.401
627
deplaat wrote:
Ik vind het zeer opmerkelijk dat de Britse band Shame nog niet op het affiche staan! Op dit moment de hype in Engeland en ze touren zich suf. Ook in juli aanwezig in Europa. Meest energieke band van dit moment. Dus Werchter, pak je kans.

Heb ik eerder opgeschreven voor Pukkelpop.
1f642.svg
zeker met bevestigingen voor R&L en Sziget. Zitten 08/07 blijkbaar ook al in de VS, dus lijkt me naar Pukkelpop te neigen

Hebben 2 weken terug een najaarsshow in de AB aangekondigd, bovenop hun reeds bekende passage in Dour. Gaan geen festivaldata meer bijkomen.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
761
688
https://www.stereogum.com/1985917/mc5-announce-kick-out-the-jams-50th-anniversary-tour-with-members-of-soundgarden-fugazi-kings-x/news/

MC5(0) zou eerst Europese festivals aandoen. Laat ons maar hopen op de zaterdag! Mc5, jack white, pearl jam droomdag!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
De productie was vooral qroot qua visual effects. Het podium van gisteren zou eenvoudig met een paar aanpassingen naar het podium van Werchter kunnen worden omgezet. Onderstaand een linkje naar het podium.
podium

Thanks voor de link. Ik denk persoonlijk dat dit nogal aan de grote kant is voor op een festival podium, maar we gaan het zien. Ik vind het er wel stom uit zien dat die gast naast zo'n enorm man-symbool staat op te treden. Is hij zo onzeker over zijn eigen mannelijkheid dat hij dat symbool op het podium naast zich nodig heeft ter bevestiging? :lol:
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.161
4.292
Ten opzichte van een zaalshow is de productie op Werchter niet kleiner hoor. Sterker vuurwerk en vlammen zijn eerder groter. Op Werchter kan Metallica alleen niet een 360 podium doen, wat ze wel op de laatste tour deden. Maar Metallica in het GelreDome of op Werchter gaat prima met dezelfde productie. Sterker dat hebben ze verschillende keren gedaan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.327
5.826
Ten opzichte van een zaalshow is de productie op Werchter niet kleiner hoor. Sterker vuurwerk en vlammen zijn eerder groter. Op Werchter kan Metallica alleen niet een 360 podium doen, wat ze wel op de laatste tour deden. Maar Metallica in het GelreDome of op Werchter gaat prima met dezelfde productie. Sterker dat hebben ze verschillende keren gedaan.

Ok dan zat ik misschien fout. Ik heb zelf gewoon nog niet echt een festival headliner gezien met een enorme productie. Maar het kan blijkbaar wel. Muse en Metallica waren mijn voornaamste vergelijk, maar die hadden beide inderdaad zo'n 360 podium laatste tour dus dat is sowieso een ander verhaal. Ik ben erg benieuwd in hoeverre het mogelijk is die enorme lichtconstructies die op de foto's te zien zijn binnen pakweg een uur tijd op het Werchter podium op te zetten, dus ik blijk sceptisch. Maar klaarblijkelijk komt het vaker voor dat een headliner een grote productie heeft dan ik dacht.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Volgensmij hebben headliners meestal al een groot deel van hun productie s'ochtends opgehangen, klopt dit?
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken