neracroft wrote:
milo wrote:
David Byrne is wel echt vergane glorie nie ? Hopelijk heeft ie in werchter access tot zijn speedpillenstash…….anders wordt zn show een lachertje om snel te vergeten.
Maakt nog zeer goede albums en teert niet enkel op zijn nummers van vroeger hoor.
Los daarvan ik ben momenteel een boek aan het lezen geschreven door hem en vind hem een beetje kortzichtig op verschillende vlakken. Maar denk wel dat hij een zeer boeiende show gaat neerzetten.
How Music Works? Heb dat ook gelezen. Had er meer van verwacht. Al bij al goed boek maar beneden verwachten (voor mij toch).
Dat is hem ja, toch ook minder dan ik verwachte. Ik vind dat hij alleen maar rekening houd met wat hij zelf heeft meegemaakt, gezien of doet en de rest blijkt niet bestaat of sowieso not done is in zijn wereldje.
Zo is er bijvoorbeeld een heel hoofdstuk "how to build a scene" en daarin legt hij eigenlijk gewoon uit hoe CBGB tot stand gekomen is... Iedereen die zo probeert om vandaag de dag een scene te 'builden' gaat fataal op zijn doos!
Over het financiële aspect van een plaat promoten/opnemen gaat hij heel diep in op wat hij heeft gedaan en de dingen die hij niet of nooit heeft gedaan haalt hij amper aan en bespreekt hij met een nadruk alsof ze gewoon niet goed zijn. Vooral het DIY gedeelte bespreekt hij helemaal fout in mijn ogen.
En dat zijn maar 2 voorbeelden. Anderzijds kan ik niet ontkennen dat hij veel heeft betekent voor de muziek dus ergens zitten er ook wel interessante stukken in.