Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
colint wrote:
Iemand op eFestivals heeft contact opgenomen met de organisatie en ze hebben gezegd dat op The Slope lokaal en aanstormend talent staat. Ook zie ik dat Festileaks het stukje uit hun artikel waarin stond dat een groot deel van de 23 namen op The Slope zou staan heeft verwijderd. Dit was dus waarschijnlijk geen juiste informatie. Kans is dus groot dat veel van de namen waarvan wij dachten dat ze op The Slope stonden dus gewoon op lage spots in The Barn of Klub C staan.

Hmm ja verbaast mij niks eigenlijk. Zoveel echt klein grut zat er nog niet bij. Zou niet echt realistisch zijn om heel veel internationale artiesten op zo’n extra podium te verwachten.

Mwa. Denk dat ze hier niet alleen onbekende of Belgische dingen gaan neerzetten hoor. Er zullen ongetwijfeld al een greep Slope namen bekend zijn. The White Bufallo, Faces On TV, Dermot Kennedy, Idles, Keir, IAMDBB en misschien zelfs Susanne Sundfor, daar denk ik nu aan. Heeft ook geen nut om een 4de stage te introduceren en daarop acts te zetten die nog helemaal niks bewezen hebben.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Dr. Hannibal wrote:

colint wrote:
Iemand op eFestivals heeft contact opgenomen met de organisatie en ze hebben gezegd dat op The Slope lokaal en aanstormend talent staat. Ook zie ik dat Festileaks het stukje uit hun artikel waarin stond dat een groot deel van de 23 namen op The Slope zou staan heeft verwijderd. Dit was dus waarschijnlijk geen juiste informatie. Kans is dus groot dat veel van de namen waarvan wij dachten dat ze op The Slope stonden dus gewoon op lage spots in The Barn of Klub C staan.


Hmm ja verbaast mij niks eigenlijk. Zoveel echt klein grut zat er nog niet bij. Zou niet echt realistisch zijn om heel veel internationale artiesten op zo’n extra podium te verwachten.

Mwa. Denk dat ze hier niet alleen onbekende of Belgische dingen gaan neerzetten hoor. Er zullen ongetwijfeld al een greep Slope namen bekend zijn. The White Bufallo, Faces On TV, Dermot Kennedy, Idles, Keir, IAMDBB en misschien zelfs Susanne Sundfor, daar denk ik nu aan. Heeft ook geen nut om een 4de stage te introduceren en daarop acts te zetten die nog helemaal niks bewezen hebben.

Of je doel moet zijn acts daar een kans te geven zich te bewijzen :wink:. Eens moet de eerste keer zijn. Maar inderdaad, ik zeg niet dat we nog helemaal geen Slope namen kennen. Een aantal die jij noemt zullen daar zeker staan. IAMDBB verwacht ik eigenlijk in Klub C, maar bijvoorbeeld Equal Idiots lijken mij wel weer een Slope naam. We gaan het zien.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Dr. Hannibal wrote:

colint wrote:
Iemand op eFestivals heeft contact opgenomen met de organisatie en ze hebben gezegd dat op The Slope lokaal en aanstormend talent staat. Ook zie ik dat Festileaks het stukje uit hun artikel waarin stond dat een groot deel van de 23 namen op The Slope zou staan heeft verwijderd. Dit was dus waarschijnlijk geen juiste informatie. Kans is dus groot dat veel van de namen waarvan wij dachten dat ze op The Slope stonden dus gewoon op lage spots in The Barn of Klub C staan.


Hmm ja verbaast mij niks eigenlijk. Zoveel echt klein grut zat er nog niet bij. Zou niet echt realistisch zijn om heel veel internationale artiesten op zo’n extra podium te verwachten.

Mwa. Denk dat ze hier niet alleen onbekende of Belgische dingen gaan neerzetten hoor. Er zullen ongetwijfeld al een greep Slope namen bekend zijn. The White Bufallo, Faces On TV, Dermot Kennedy, Idles, Keir, IAMDBB en misschien zelfs Susanne Sundfor, daar denk ik nu aan. Heeft ook geen nut om een 4de stage te introduceren en daarop acts te zetten die nog helemaal niks bewezen hebben.

Of je doel moet zijn acts een kans te geven zich daar te bewijzen :wink: . Eens moet toch de eerste keer zijn, en daar lijkt dit podium mij uitermate geschikt voor. Zeker ook voor een aantal internationale namen hoor, waaronder een paar die jij noemt. Ik heb nooit gezegd "alleen onbekende of Belgische dingen", dat maak jij ervan. "Niet heel veel internationale artiesten" =/= "Geen internationale artiesten". Maar verwacht namen als IAMDBB toch eerder in KlubC, en dan bijvoorbeeld Equal Idiots als Slope afsluiters.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
Die eerste David Byrne setlist though. (Niet kijken als je niets wilt spoilen, maar zijn oude band wordt niet genegeerd.)

Alles waarop ik hoopte. Gaat een opzwepend onmisbaar feestje worden, gecoördineerd door een echte Meester.

#feelthebyrne
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
Ziet er inderdaad indrukwekkend uit, los van de nummers ook het show gedeelte is de moeite (videos in link)

http://www.brooklynvegan.com/david-byrne-debuted-untethered-american-utopia-tour-in-nj-video-pics-setlist/
 

milo

Playlistbediener
5 mrt 2018
5
0
David Byrne is wel echt vergane glorie nie ? Hopelijk heeft ie in werchter access tot zijn speedpillenstash.......anders wordt zn show een lachertje om snel te vergeten.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
David Byrne is wel echt vergane glorie nie ? Hopelijk heeft ie in werchter access tot zijn speedpillenstash…….anders wordt zn show een lachertje om snel te vergeten.

Hahaha een account aanmaken om dit te verkondigen. Prima joh, ga jij toch niet heen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.673
David Byrne is wel echt vergane glorie nie ? Hopelijk heeft ie in werchter access tot zijn speedpillenstash…….anders wordt zn show een lachertje om snel te vergeten.

Lol
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.670
1.197
David Byrne is wel echt vergane glorie nie ? Hopelijk heeft ie in werchter access tot zijn speedpillenstash…….anders wordt zn show een lachertje om snel te vergeten.

Maakt nog zeer goede albums en teert niet enkel op zijn nummers van vroeger hoor.

Los daarvan ik ben momenteel een boek aan het lezen geschreven door hem en vind hem een beetje kortzichtig op verschillende vlakken. Maar denk wel dat hij een zeer boeiende show gaat neerzetten.
 

endrefriedmann

Playlistbediener
9 feb 2018
7
0
David Byrne is wel echt vergane glorie nie ? Hopelijk heeft ie in werchter access tot zijn speedpillenstash…….anders wordt zn show een lachertje om snel te vergeten.

Wordt live toch nog steeds goed onthaald? Op basis waarvan zeg je dit?
 

endrefriedmann

Playlistbediener
9 feb 2018
7
0
milo wrote:
David Byrne is wel echt vergane glorie nie ? Hopelijk heeft ie in werchter access tot zijn speedpillenstash…….anders wordt zn show een lachertje om snel te vergeten.

Maakt nog zeer goede albums en teert niet enkel op zijn nummers van vroeger hoor.

Los daarvan ik ben momenteel een boek aan het lezen geschreven door hem en vind hem een beetje kortzichtig op verschillende vlakken. Maar denk wel dat hij een zeer boeiende show gaat neerzetten.

How Music Works? Heb dat ook gelezen. Had er meer van verwacht. Al bij al goed boek maar beneden verwachten (voor mij toch).
 

Yann

Randprogramma
5 jan 2016
136
0
Lijstje!

Donderdag: Vince Staples, The Vaccines, Gorillaz en QUOTSA
Vrijdag: The Kooks, First Aid Kit, CHVRCHES, Arsenal, Angus + Julia Stone, Anderson .PAAK, Franz Ferdinand, Ben Howard, The Killers
Zaterdag: MGMT, Fleet Foxes, JACK WHITE.
Zondag: Equal Idiots, The Amazons, Sigrid, Eels, Nick Cave, Arctic Monkeys
 

jorgo

Playlistbediener
26 feb 2018
5
0
Donderdag
Must sees: Gorillaz, Queens of the Stone Age, Steven Wilson
Als het uitkomt: James Bay, Anne-Marie, The Vaccines

Vrijdag
Must sees: London Grammar, Snow Patrol, Ben Howard, Franz Ferdinand, Angus & Julia Stone, Chvrches, First Aid Kit
Als het uitkomt: The Killers, Anderson. Paak, The Kooks, Walkin on Cars

Zaterdag
Must sees: Pearl Jam, Jack White, Fleet Foxes
Als het uitkomt: Jack Johnson, MGMT, Stereophonics

Zondag
Must sees:, Arctic Monkeys,
Als het uitkomt: Nick Cave and the Bad Seeds, Eels, David Byrne, Pvris

Vrijdag wordt dus een groot drama haha.
Zondag mag van mij nog wel wat bij. Ik begrijp hele goed dat Nick Cave een hele goede boeking is, maar het is gewoon niet echt mijn ding. Gelukkig staan de Monkeys er die dag wel. Verwachten we nog een "grotere" pop naam? Zoals vorig jaar Dua Lipa en Lorde. Daar zou mijn vriendin blij van worden namelijk. Die is nog niet zo heel erg blij met het programma haha.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Als ik alle dagen zou gaan:

DONDERDAG
Must-sees: Queens of the Stone Age, Gorillaz, The Vaccines
Graag: Black Rebel Motorcycle Club, Triggerfinger

VRIJDAG
Must-sees: The Killers, Snow Patrol, Franz Ferdinand
Graag: The Kooks, Chvrches, London Grammar, Angus & Julia Stone, Walking on Cars, Arsenal, Anderson Paak

ZATERDAG
Must-sees: MGMT
Graag: Pearl Jam, Jack White, Stereophonics, Angèle

ZONDAG
Must-sees: Arctic Monkeys, Kaleo, The Amazons
Graag: Eels, Nick Cave and the Bad Seeds, Equal Idiots

Vrijdag springt er bij mij wat bovenuit en zaterdag is tot nu toe iets minder. Maar overall vind ik dat er op iedere dag meer dan genoeg interessante acts zijn (en er moeten er nog bijkomen natuurlijk). Er zijn ook nog veel artiesten die ik niet ken en ik dus nog moet ontdekken (bv. Steven Wilson komt vaak bij jullie terug).
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.692
2.354
Die beelden/foto's van Byrne zien er fantastisch uit, wordt sowieso 1 groot feest. Vraag is natuurlijk hoe hij zijn show gaat uitvoeren (materiaal,setlist,..) op festivals.
 

Verwijderd lid 37501

Campingartiest
13 dec 2017
69
0
@MILO : Big mistake. David Bowie werd ook als vergane glorie bestempeld voor z'n gig in 1997. Die staat nu nog altijd 5 jaar voor op z'n collega's. Byrne is een held. You'll see.
 

RW_505

Playlistbediener
10 mrt 2017
6
0
Ik ben nu echt al onder de indruk van de line-up! Ik kijk er alweer keihard naar uit!

Een vraag: iemand die de kansen kan inschatten dat Childish Gambino dit jaar op Werchter te zien is? Die zou het voor mij echt compleet maken.
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Ik ben gisteren naar het concert van The Killers in Köln geweest en als ze dezelfde productie mee naar Werchter nemen is dit wel een waardige headliner. Ze maakten er een grote show, compleet met vuurwerk en confetti. Brandon Flowers zong af en toe niet al te zuiver maar dit is te koppelen aan zijn stemproblemen. Dit maakt hij helemaal goed met zijn allure en showman-ship.

Laat maar komen!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken