Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Wat een lijst namen zeg, genoeg om te ontdekken volgens mij. Hier ben ik wel even mee bezig.
In ieder geval heel blij met Franz Ferdinand en Steven Wilson.
Die vrijdag is wel killing voor mij hoor. Dit is voor mij de grootste clash dag.

Haha grappig om dat verschil te zien, ik postte eerder dat er op vrijdag nog steeds precies 1 act is die ik echt wil zien. Nou ja, ik heb het makkelijker dan jij hahaha
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Haha grappig om dat verschil te zien, ik postte eerder dat er op vrijdag nog steeds precies 1 act is die ik echt wil zien. Nou ja, ik heb het makkelijker dan jij hahaha
Welke band is dat dan? Met alle goede wil van de wereld kom ik niet verder dan Franz Ferdinand om dan vermoedelijk na vijf minuten teleurgesteld te moeten constateren dat die band zwaar overschat is.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.009
2.074
Arsenal is toch altijd een feestje.
En ik hoop vooral op Franz Ferdinand in The Barn tijdens Snow Patrol en daarna The Killers.
 

endrefriedmann

Playlistbediener
9 feb 2018
7
0
Dr. Hannibal wrote:
Haha grappig om dat verschil te zien, ik postte eerder dat er op vrijdag nog steeds precies 1 act is die ik echt wil zien. Nou ja, ik heb het makkelijker dan jij hahaha

Welke band is dat dan? Met alle goede wil van de wereld kom ik niet verder dan Franz Ferdinand om dan vermoedelijk na vijf minuten teleurgesteld te moeten constateren dat die band zwaar overschat is.

Wil je nu zeggen dat volgens jou geen enkele naam op vrijdag de moeite waard is? Kan goed zijn dat dit voor jou zo is.

Dit wil echter niet zeggen dat deze dag objectief kut is.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
De structuur van de vrijdag is tegelijk een sterkte en zwakte. Zoals Mattman hier al aanhaalde proberen ze die dag vooral aan te dikken met veel middelgrote namen die bovendien consistent zijn qua genre. The Killers/Snow Patrol/FF/LG/Ben Howard/Angus & Julia Stone/CHVRCHES/The Kooks vissen allemaal redelijk uit dezelfde vijver qua doelgroep, of zo zie ik het toch in mijn omgeving.

Maar als niet-liefhebber is het natuurlijk wel wat speuren naar interessante acts die dag. Zoals het er nu uitziet kan ik die dag net zo goed gaan werken en 's avonds enkel Anderson .Paak, London Grammar en Arsenal meepikken.
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
23 nieuwe namen, dat is meer dan een inhaalmanoeuvre na de radiostilte van vorige week. Zeer blij met The Struts en Franz Ferdinand! Verder veel onbekende zaken, maar op het eerste zicht wel blij met Faces on TV, Rival Sons, Walking on Cars, First Aid Kit, Dotan, The Amazons en The White Buffalo. De rest moet ik nog wat gaan ontdekken.
 

roy-hekkens

Randprogramma
23 nov 2017
248
0
Tja, ieder zijn ding. Voor mij is vrijdag de beste dag en zaterdag de minste. Ik had ook liever gezien dat het beter verdeeld was, maar dan is het voor anderen weer lastiger. Het is nu eenmaal niet mogelijk om iedereen tevreden te stellen. Clashes zijn onvermijdelijk op Werchter. En die zijn voor iedereen anders. Dat krijg je als ze zoveel goede acts boeken haha. Wat een luxe probleem ?.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
DO:
Rival Sons - Black Rebel Motorcycle Club - Steven Wilson - Triggerfinger
The Vaccines - At The Drive In - Alice In Chains - Queens Of The Stone Age - Gorillaz

VR:
Angus & Julia Stone - Anderson Paak - Franz Ferdinand - Snow Patrol
The Kooks - The Killers

ZA:
Stereophonics - Stone Sour - Fleet Foxes - Jack Johnson
MGMT - Jack White - Pearl Jam

ZO:
Idles - Kaleo - George Ezra - David Byrne
Equal Idiots - Eels - Nick Cave - Nine Inch Nails - Arctic Monkeys


Jeetje wat een lekkere donderdag! Jammer hoopte nog dat ik donderdag een halve dag kon gaan werken. Maar dat zal niet het geval zijn!

De rest zijn meer dan oké. Al hoop ik op zaterdag en zéker op vrijdag nog wel een écht goede naam (in het vet) voor mij persoonlijk er bij te kunnen voegen!
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Dr. Hannibal wrote:
Haha grappig om dat verschil te zien, ik postte eerder dat er op vrijdag nog steeds precies 1 act is die ik echt wil zien. Nou ja, ik heb het makkelijker dan jij hahaha

Welke band is dat dan? Met alle goede wil van de wereld kom ik niet verder dan Franz Ferdinand om dan vermoedelijk na vijf minuten teleurgesteld te moeten constateren dat die band zwaar overschat is.

London Grammar. Ik vind de stem van Hannah Reid echt prachtig. Verder vind ik het allemaal vrij oninteressant. Wil het geen kutdag noemen zoals hierboven gezegd wordt hoor, maar het zijn allemaal van die standaard festival acts. Beetje oppervlakkig.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Welke band is dat dan? Met alle goede wil van de wereld kom ik niet verder dan Franz Ferdinand om dan vermoedelijk na vijf minuten teleurgesteld te moeten constateren dat die band zwaar overschat is.

Franz Ferdinand overschat noemen is wat overdreven. Tegenwoordig staan die helemaal niet meer overdreven hoog op het affiche. Ze blijven prima materiaal afleveren want de laatste twee albums zijn toch zeker niet slecht te noemen. Ik zie ze als een ultiem feestbandje vol met klassiekers. Als jij niet gaan springen doet de rest t wel. Beter dan the Kaiser Chiefs en The Kooks als je t mij vraagt.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.422
6.117
Ook maar even een lijstje maken wat ik graag wil zien elke dag dan, plus een paar acts waar ik waarschijnlijk wel een kijkje ga nemen of waar ik mij nog even in ga verdiepen.

Donderdag
Graag zien: QOTSA, Gorillaz, Alice In Chains, Steven Wilson, Triggerfinger
Kijkje nemen: At The Drive In, BRMC, Rival Sons, Vince Staples

Vrijdag
Graag zien: London Grammar
Kijkje nemen: The Killers, Snow Patrol, Anderson Paak., Russ, Arsenal, CHVRCHES, The Kooks, The White Buffalo

Zaterdag
Graag zien: Pearl Jam, Jack White, Stone Sour
Kijkje nemen: blackwave., MGMT, The Struts

Zondag
Graag zien: Arctic Monkeys, Nick Cave, NIN (weet t, wordt moeilijk), Eels, Fever Ray, Equal Idiots
Kijkje nemen: Kaleo, PVRIS, Sigrid, Rone, The Amazons, IDLES

Dus ja, conclusie: donderdag is goed gevuld, vrijdag geen grote interesse maar genoeg te zien, zaterdag kan nog wat dagvulling gebruiken, zondag wordt een druk dagje. PRIMA
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Mijn overzichtje:

Donderdag:
Zeker zien: Black rebel Motorcycle club, alice in chains,
Kijkje nemen: the vaccines, QOTSA, gorillaz

Vrijdag:
Zeker zien: the white buffalo, the killers
Kijkje nemen: franz Ferdinand, Ben Howard, snowpatrol.

Zaterdag:
Zeker zien: the struts, Stonesour, Pearl Jam, Stereophonics, Jack Johnson
Kijkje nemen: Jack White

Zondag:
Zeker zien: equal idiots, kaleo, Artic Monkeys, pvris
Kijkje nemen: NIN, idles,

Conclusie: naar de zaterdag kijk ik het meeste uit. Vrijdag is imo de zwakste dag.
 

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Beter laat dan nooit, maar zo wat was het een mooi pakket afgelopen vrijdag. 23 namen is veel en ken heus niet alles, maar dat was ook wel te verwachten met een nieuwe stage er bij(waardoor er gewoon wat meer acts zullen komen die ik misschien niet ken).

Ben heel erg blij met Franz Ferdinand. 2 keer gezien en 2 keer top. Ook erg blij met The Struts, Steven Wilson, Rival Sons en Faces on TV. Paar acts ken ik qua naam wel, maar nooit echt naar geluisterd en sommige ken ik echt niet. Al met al mooie toevoegingen.

Dan over de dagen so far. Ik moet zeggen dat ik niet echt een dag heb die heel zwak is. Sure, de vrijdag zijn wat meer acts die me leuk lijken te zien ipv acts die ik moet zien, maar dat is niet erg om er zo'n dagje tussen te hebben. Vrees gewoon heel erg voor een Cave/NIN clash of AM/NIN clash en een JW/Fleet Foxes clash. Ook vrees ik wel dat Steven Wilson op de donderdag wel eens zou kunnen gaan clashen met een act die ik wil zien, want die dag was al aardig volgeboekt qua wat ik wil zien.

Als ik per dag zou moeten zeggen wat ik wil zien kom ik op het volgende uit:

Donderdag:
Sowieso: Gorillaz, Qotsa, Alice in Chains, Triggerfinger
Als het kan: Black Rebel Motorcycle Club, Steven Wilson, Rival Sons, The Vaccines, Vince Staples,

Vrijdag:
Sowieso: The Killers, Franz Ferdinand
Als het kan: Snow Patrol, Anderson Paak, Ben Howard, Chvrches, The Kooks, Walking on Cars, White Buffalo

Zaterdag:
Sowieso: Pearl Jam, Jack White, Stone Sour, The Struts
Als het kan: Fleet Foxes, Blackwave, Stereophonics,

Zondag:
Sowieso: Arctic Monkeys, Nick Cave, Nine Inch Nails, Kaleo
Als het kan: Eels, David Byrne, Pvris, The Amazons, Equal Idiots

En Faces on TV wil ik ook wel zien, maar die hebben dus nog geen dag.

Denk wel dat als de Cave/Nin/AM clash kom ik uiteindelijk NIN ga skippen en tickets voor AFAS ga kopen zodat ik ze wel alle drie gezien heb.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Erg tevreden met de extra namen ook, ook maar een voorlopig overzichtje gemaakt. Nu al benieuwd naar de timetable, in b4 pijnlijke clashes op vrijdag en zondag voor mij.

Donderdag:
Sowieso: Gorillaz, The Vaccines
Graag: Steven Wilson, Rival Sons, Queens of the Stone Age
Ook leuk: Black Rebel Motorcycle Club, James Bay, Vince Staples, Triggerfinger

Vrijdag:
Sowieso: Ben Howard, Anderson .Paak, The Killers, CHVRCHES
Graag: Franz Ferdinand, Angus & Julia Stone, Arsenal
Ook leuk: Snow Patrol, The Kooks, First Aid Kit, Dermot Kennedy

Zaterdag:
Sowieso: Jack White, MGMT, Pearl Jam
Graag: Fleet Foxes, The Struts
Ook leuk: Stereophonics, Jack Johnson, Dotan

Zondag:
Sowieso: Nick Cave, David Byrne, Arctic Monkeys
Graag: Eels, Rone, Fever Ray, PVRIS, Nine Inch Nails
Ook leuk: Sigrid, Equal Idiots
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.559
3.149
Als ik zou gaan:

Donderdag
Sowieso: Queens of the Stone Age, Alice in Chains, At The Drive-in (boven alles deze band), Rival Sons, Triggerfinger

Misschien: James Bay, Black Rebel Motorcycle Club, Steven Wilson, The Vaccines

Vrijdag
Sowieso: Franz Ferdinand
Misschien: The Killers, Snow Patrol, Ben Howard, The Kooks

Zaterdag
Sowieso: Pearl Jam, Stone Sour
Misschien: Jack White, The Struts

Zondag
Sowieso: Arctic Monkeys, Nick Cave, Nine Inch Nails
Misschien: David Byrne

Voor mij dus donderdag > zondag > zaterdag > vrijdag.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
5a9990e857030_DXTMYqsXUAADh8t.jpglarge.thumb.jpg.15ea067cde80643bdaf1563f0c589bef.jpg


Geupdatete poster, komt van Efest maar oké..

Eventjes verder beredeneren over deze poster. Ik denk dat alle slope namen klein onderaan erbij staan. Dus Keir, Sevn Allias en Tom Grennan voor de donderdag maar dat er voor de zaterdag nog geen Slope namen bekend zijn. Ook valt op dat er op elke dag 2 grote namen zijn behalve de vrijdag. De laatste 2 main stage acts zijn overal even groot (zelfs Jack White en Pearl Jam). Dat doet me denken dat London Grammar niet bij de laatste 2 main stage acts hoort maar en nog een afsluiter na the Killers komt. Verder zal lijkt me de laatste 2 acts van the barn, de act voor de sub/co-head en de laatste van Klubc in het eennagrootste lettertype zijn. Dat klopt voor sommige dagen al helemaal (donderdag act voor QOTSA = Alice in Chains, Klubc head Marshmello, Laatste 2 barn James bay - the Script). Dat zou ruwweg betekenen dat we de sub op de zaterdag nog krijgen en de sub + klubc head van de zondag.

Ik maak er dit van: https://clashfinder.com/s/rockwerchter18/?user=Chileera&
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.332
6.552
Donderdag:

Graag zien: Steven Wilson, Gorillaz
Leuk om te zien: QOTSA, Alice in Chains, Rival Sons

Vrijdag:

Graag zien: London Grammer, Snow Patrol, CHVRCHES, Franz Fernidand
Leuk om te zien: Ben Howard, The White Buffalo, The Killers, First Aid Kit

Zaterdag:

Graag zien: Pearl Jam, Fleet Foxes, Jack Johnson, MGMT, Jack White
Leuk om te zien: Stone Sour

Zondag:

Graag zien: Nine Inch Nails
Leuk om te zien: Nick Cave, David Byrne, Sigrid, Kaleo, Eels, The Amazons

Lekker verspreid over het weekend voor mij dus. Zaterdag en donderdag missen voor mij nog een beetje leuke daginvulling. Zondag vooral veel leuk om te zien acts, maar geen echte uitschieters. Vrijdag is bij mij juist weer heel erg gespreid. Daar en zaterdagavond zullen voor mij de meeste clashes zijn.

Zaterdag > Vrijdag > Zondag > Donderdag
 

Diego1231617899554

Campingartiest
13 dec 2015
78
0
Donderdag:

Sowieso: QOTSA, Gorillaz, Alice in chains, Rivals Sons, The Vaccines, Triggerfinger
Indien mogelijk: BRMC, Steven Wilson, At-The Drive In

Vrijdag:

Sowieso: Franz Ferdinand, The Killers, The Kooks,
Indien mogelijk: Arsenal, The White Buffalo, Ben Howard, Snow Patrol

Zaterdag:

Sowieso: Pearl Jam, Jack White, Stone Sour, Stereophonics
Indien mogelijk: The Struts, Fleet Foxes

Zondag:

Sowieso: Nine Inch Nails, Nick Cave, Eels, Kaleo, Equal Idiots
Indien mogelijk: Arctic Monkeys, PVRIS, The Amazons, David Byrne

Zeer tevreden met de dagopvulling dit jaar, wordt een clashfeest ofwel een zeer groot op en neer geloop over het terrein :)

Donderdag (Dagopvulling) is voor mij de beste dag, gevolgd door Zaterdag (headliners) en Zondag (Avondopvulling) samen. Vrijdag wordt ook wel een plezante dag denk ik, maar minder bands waar ik echt naar uitkijk
 

endrefriedmann

Playlistbediener
9 feb 2018
7
0
Derde jaar dat ik combi ga en denk voor mij persoonlijk beste namen dit jaar.

Ik heb alle namen gecategoriseerd in 5 groepen (om mijn playlist te maken). Gaat prioriteit -> graag -> als het kan -> mss in een gat -> zeker niet. Denk dat de eerste drie categorieën vergelijkbaar zijn met wat jullie zeker gaan en eens gaan kijken noemen.


In prioriteit heb ik Gorillaz, QOTSA, Jack White, Nick Cave en Arctic Monkeys.

Bij graag heb ik Eels, Pearl Jam, Fleet Foxes, David Byrne, The Kooks, MGMT, Triggerfinger, Vaccines, Franz Ferdinand en the Killers.

Bij als het kan (volgens line up en clashes) heb ik London Grammar, Snow Patrol, Khalid, Angus and Julia Stone, Romeo Elvis, James Bay, Arsenal, Equal Idiots, Rival Sons, Keir, Chvrches, The Amazons en idles.

Ben dus zeer tevreden met de affiche hoe ze nu al is. Vrijdag voor mij toch ook wel zwakste dag.

Sidenote: Heb bij het verkennen ook wat naar Sigrid geluisterd. Totaal niet mijn genre maar merkte achteraf wel dat “Strangers” enorm in mijn hoofd zat nadien. Misschien toch ook eens naar gaan kijken.
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Mooie lijstjes dames en heren. Zal binnenkort ook mijn favorieten posten.

Ik zag onlangs deze review van het Lowlands optreden van Vince Staples voorbij komen. https://3voor12.vpro.nl/update~cea465a1-a922-4f85-aba2-7604e5a4ce86~ll17-vince-staples-praat-je-schuldgevoelens-aan~.html

Beste act van de Lowlands zaterdag 2017, volgens 3 voor 12. Ik ben niet zo'n hiphop-freak, maar ik moet zeggen dat ik toch wel erg nieuwsgierig ben geworden naar dit optreden. Toevallig mensen op dit forum die hem vorig jaar op Lowlands hebben gezien en dit kunnen beamen?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken