Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Maar sevn alias man o man wat een bagger is dat laat hem lekker met lil kleine op pp staan

Ik zie Tame Impala eigenlijk niet meer gebeuren nu.. Staan al teveel middelgrote namen op vrijdag, voor Kevin en co zie ik niet echt plek meer. Toch jammer van Werchter, was een mooie geweest. Blij dat ik naar Mad Cool ga.

Wat een mooie lijst met namen alweer.
En ook heel wat om te ontdekken.

Fuck yes Steven Wilson! Echt enorm blij mee. Een van mijn favoriete artiesten. En de rest mag er ook wezen haha. Inderdaad veel te ontdekken op The Slope.

Ik zie Tame Impala eigenlijk niet meer gebeuren nu.. Staan al teveel middelgrote namen op vrijdag, voor Kevin en co zie ik niet echt plek meer. Toch jammer van Werchter, was een mooie geweest. Blij dat ik naar Mad Cool ga.

En met deze announcement komt deze lineup alweer wat dichter in de buurt bij die van Mad Cool. Qua (middel)grote namen is dit tot nu toe het verschil:

Alleen op Mad Cool: Depeche Mode, Tame Impala, Kasabian, Massive Attack, Underworld, Due Lipa, Justice, Post Malone, Paul Kalkbrenner
Alleen op RW: Nick Cave & The Bad Seeds, Gorillaz, David Byrne, The Killers, London Grammar, Anderson Paak, The Script en eventueel Stone Sour/Steven Wilson/Fever Ray

En natuurlijk vooral veel gedeelde namen: Arctic Monkeys, Pearl Jam, Jack White, QOTSA, Ben Howard, Franz Ferdinand, Nine Inch Nails, Eels, Alice In Chains, Fleet Foxes, Khalid, MGMT, Jack Johnson, BRMC, James Bay, At The Drive In, Rival Sons, Kaleo,...

Uiteindelijk blijft Mad Cool voor mij de beste in de breedte, maar ondertussen met een klein verschil. Vind zelf ook wel dat Nick Cave en Gorillaz 2 van de grootste attracties zijn dit seizoen. Jammer van Depeche vooral. Maar dus wel zelden zo blij geweest met een RW combi als dit jaar.

De vrijdag lijkt voor mij vrij zwak te blijven. Enige act die ik echt wil zien is London Grammar. Verder een hoop acts die wel aardig klinken maar die ik niet zo goed ken of hoef te kennen. Toch te poppy voor mij denk ik. Hoop nog steeds op een mooie afsluiter (The XX of The Prodigy).

Wederom prachtige namen voor Werchter. Wat me opvalt is dat Werchter toch wat beter nadenkt bij het boeken van de artiesten ? Zo lijkt het wel..... Werchter weet de kleine gouden pareltjes te boeken die volgens mij niet zo duur zijn. Pinkpop vist gewoon blindelings uit de vijver ....beiden hebben leuke line-up dit jaar! Wordt voor mij Werchter en Pinkpop ik denk alleen dat Pinkpop wel veel kan leren van Werchter niet alleen op het gebied van kaartverkoop (pre-sale) maar ook op het gebied van aankondigen, en line-up.

En waarom geen Tame Impala op donderdag? De rode draad qua subheadliners was de afgelopen 10 jaar namelijk meestal "verkoopt Vorst uit, kan zelfs het Sportpaleis aan" : Imagine Dragons - Ellie Goulding - F+TM - Placebo (2x) - The National - Elbow - QOTSA - Lenny Kravitz. Zeg nu zelf, daar hoort The Script niet meer tussen, zeker na de matige verkoop in Vorst.

Hoewel het nu reeds een aantrekkelijke dag is, weten we ondertussen dat de donderdagen sterker uit de hoek moeten komen om uit te verkopen. En Tame Impala zou net iets beter tussen het gitaargeweld op MS passen dan The Script. Doe ondertussen maar James Bay - The Script als afsluitend duo in de Barn om de pubermeisjes zoet te houden.

PS: Stereophonics heb ik bewust uit de vergelijking gelaten. Zowat de minst verdiende subpositie ooit op RW en Muse verkocht toen toch vlot alles uit.

Steven Wilson! Super. Hoop op veel Porcupine Tree werk.
Wat veel 23 namen. Raar dat ze dat niet hebben opgedeeld met vorige week vrijdag. Veel nieuws te luisteren. Zit veel goeds tussen dus zeer tevreden met dit pakket. Helaas ook wel wat meuk (met als dieptepunt Sevn Allias). Maarja, je kunt niet alles hebben.

Heel graag zien:
Steven Wilson, Franz Fernidand en CHVRCHES.

Zien tenzij het een hele zware clash wordt:
Rival Sons, First Aid Kit, the White Buffalo, the Struts, Sigrid, The Amazons, IDLES en Pale Waves.

Als er toch niks beter is wel even kijken:
Kali Uchis, Walking on cars, NAO en Faces on TV.

Ontwijken:
Dotan, Russ en Sevn Allias.

Over de rest geen mening.

James wrote:

En met deze announcement komt deze lineup alweer wat dichter in de buurt bij die van Mad Cool. Qua (middel)grote namen is dit tot nu toe het verschil:

Alleen op Mad Cool: Depeche Mode, Tame Impala, Kasabian, Massive Attack, Underworld, Due Lipa, Justice, Post Malone, Paul Kalkbrenner
Alleen op RW: Nick Cave & The Bad Seeds, Gorillaz, David Byrne, The Killers, London Grammar, Anderson Paak, The Script en eventueel Stone Sour/Steven Wilson/Fever Ray

En natuurlijk vooral veel gedeelde namen: Arctic Monkeys, Pearl Jam, Jack White, QOTSA, Ben Howard, Franz Ferdinand, Nine Inch Nails, Eels, Alice In Chains, Fleet Foxes, Khalid, MGMT, Jack Johnson, BRMC, James Bay, At The Drive In, Rival Sons, Kaleo,…

Uiteindelijk blijft Mad Cool voor mij de beste in de breedte, maar ondertussen met een klein verschil. Vind zelf ook wel dat Nick Cave en Gorillaz 2 van de grootste attracties zijn dit seizoen. Jammer van Depeche vooral. Maar dus wel zelden zo blij geweest met een RW combi als dit jaar.

Uiteraard een stukje smaak, maar Tame Impala & Massive Attack zijn twee van mijn favoriete bands, dus dat is voor mij heel veel waard. Voor mij doet Mad Cool het net iets beter, zeker als je bedenkt dat ze maar 3 dagen hebben, maar smaken verschillen! (Gelukkig).

mattman wrote:

James wrote:

En natuurlijk vooral veel gedeelde namen: Arctic Monkeys, Pearl Jam, Jack White, QOTSA, Ben Howard, Franz Ferdinand, Nine Inch Nails, Eels, Alice In Chains, Fleet Foxes, Khalid, MGMT, Jack Johnson, BRMC, James Bay, At The Drive In, Rival Sons, Kaleo,…

Uiteraard een stukje smaak, maar Tame Impala & Massive Attack zijn twee van mijn favoriete bands, dus dat is voor mij heel veel waard. Voor mij doet Mad Cool het net iets beter, zeker als je bedenkt dat ze maar 3 dagen hebben, maar smaken verschillen! (Gelukkig).

Tame Impala en Massive Attack zijn ook bij mij twee favorietjes hoor. ?Samen met The National en DM de twee acts waarvan ik het gemis jammer vind. En vind de lineup van Mac Cool nog steeds iets beter. Los daarvan vind ik het wel aangenamer dat al die acts in Werchter verdeeld zijn over 4 dagen. Kan ik meer acts ook effectief zien.

5a9990e857030_DXTMYqsXUAADh8t.jpglarge.thumb.jpg.15ea067cde80643bdaf1563f0c589bef.jpg

Geupdatete poster, komt van Efest maar oké..

amai zeg, echt niet mijn werchter dit jaar. Weer geen enkele naam waar ik bij denk 'YEEEEEEESSS!!!'. wel wat namen die ik wel eens wil zien maar toch geen wauw gevoel. Geen slecht pakketje maar ik mis toch wel wat leuke gitaarbands met sterke meebrulmomenten (#MONTHEBIF)

Veel KlubC acts dit keer. Voor de energieke acts moet je het zoeken bij IDLES en Rival Sons. Blackwave en Keir zijn kwaliteit dance acts. Verder veel singer-songwriters. De vrijdag blijft voor mij erg matig. Te poppy. Mad Cool tot nu toe de beste line up van de festivals in juli.

Wat een lijst namen zeg, genoeg om te ontdekken volgens mij. Hier ben ik wel even mee bezig.
In ieder geval heel blij met Franz Ferdinand en Steven Wilson.
Die vrijdag is wel killing voor mij hoor. Dit is voor mij de grootste clash dag.

Users who are viewing this thread