mattman wrote:
James wrote:
Ik zie Tame Impala eigenlijk niet meer gebeuren nu.. Staan al teveel middelgrote namen op vrijdag, voor Kevin en co zie ik niet echt plek meer. Toch jammer van Werchter, was een mooie geweest. Blij dat ik naar Mad Cool ga.
En met deze announcement komt deze lineup alweer wat dichter in de buurt bij die van Mad Cool. Qua (middel)grote namen is dit tot nu toe het verschil:
Alleen op Mad Cool: Depeche Mode, Tame Impala, Kasabian, Massive Attack, Underworld, Due Lipa, Justice, Post Malone, Paul Kalkbrenner
Alleen op RW: Nick Cave & The Bad Seeds, Gorillaz, David Byrne, The Killers, London Grammar, Anderson Paak, The Script en eventueel Stone Sour/Steven Wilson/Fever Ray
En natuurlijk vooral veel gedeelde namen: Arctic Monkeys, Pearl Jam, Jack White, QOTSA, Ben Howard, Franz Ferdinand, Nine Inch Nails, Eels, Alice In Chains, Fleet Foxes, Khalid, MGMT, Jack Johnson, BRMC, James Bay, At The Drive In, Rival Sons, Kaleo,…
Uiteindelijk blijft Mad Cool voor mij de beste in de breedte, maar ondertussen met een klein verschil. Vind zelf ook wel dat Nick Cave en Gorillaz 2 van de grootste attracties zijn dit seizoen. Jammer van Depeche vooral. Maar dus wel zelden zo blij geweest met een RW combi als dit jaar.
Uiteraard een stukje smaak, maar Tame Impala & Massive Attack zijn twee van mijn favoriete bands, dus dat is voor mij heel veel waard. Voor mij doet Mad Cool het net iets beter, zeker als je bedenkt dat ze maar 3 dagen hebben, maar smaken verschillen! (Gelukkig).