Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

bicky

Playlistbediener
8 dec 2017
29
16
Nu begint te tijd toch te dringen voor Jungle, The Breeders en Liam Gallagher, drie namen die ik toch echt verwacht(te) gezien hun tourschema (en zeer graag verwelkom). Hopelijk deze vrijdag verlossing omtrent één (of twee of drie) van deze namen!

Liam vrees ik voor: 7 juli Arras en 8 Juli Belfort (beide Frankrijk)
Zijn concert voorbije zondag in Keulen afgelast wegens ziekte en is verzet naar 5 juli.
Ik denk niet dat hij 4 dagen (de vrijdag dus op RW) na elkaar gaat optreden - Hoewel ik er wel op hoop en hij mag me altijd verrassen. ( en zo mijn nutteloze verplaatsing naar Keulen een béééétje goedmaakt :wink: )
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Daarnet een interessant zinnetje in de reportage van VRT over The Killers in het Sportpaleis gisteravond:

"Op 6 juli staan The Killers - mogelijk voltallig - op Rock Werchter"

Er bestaat dus een kans dat de gitarist en bassist op de festivals dus toch meetouren!
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
Everyknight wrote:
Nu begint te tijd toch te dringen voor Jungle, The Breeders en Liam Gallagher, drie namen die ik toch echt verwacht(te) gezien hun tourschema (en zeer graag verwelkom). Hopelijk deze vrijdag verlossing omtrent één (of twee of drie) van deze namen!

Liam vrees ik voor: 7 juli Arras en 8 Juli Belfort (beide Frankrijk)
Zijn concert voorbije zondag in Keulen afgelast wegens ziekte en is verzet naar 5 juli.
Ik denk niet dat hij 4 dagen (de vrijdag dus op RW) na elkaar gaat optreden – Hoewel ik er wel op hoop en hij mag me altijd verrassen. ( en zo mijn nutteloze verplaatsing naar Keulen een béééétje goedmaakt
1f609.svg
)

Dat van die verschuiving van het optreden in Keulen naar 5 juli wist ik niet. Dan zou hij vier dagen op rij moeten spelen... kans is dan zeer klein inderdaad. Het enige wat dan in het voordeel speelt, is dat die optredens geografisch zeer dicht bij elkaar liggen: Keulen - Werchter - Arras - Belfort.

Voor Pukkelpop lijkt zijn komst ook niet zo evident... daar zou hij enkel nog 16 augustus kunnen, 17 augustus staat hij op RIZE festival in het VK en de dag erna is zijn grootste show van deze tour: het concert in Manchester voor 50 000 mensen.

Raar dat geen enkel Belgisch festival hem zou boeken... zijn solo-plaat- en tour is een namelijk een groot succes en zijn show in de AB was op 10 minuten uitverkocht. Ach ja, er gebeuren wel meer vreemde zaken, zoals Green Day in Vorst Nationaal plaatsen en dan geen enkele festivaldatum in België volgend (vorig jaar). Op Suikerrock of Crammerock zie ik hem alleszins niet meteen staan, dus grootste kans dan misschien nog op Lokerse Feesten of Brussels Summer Festival.

Ik zie hem alleszins al vanavond in de AB.

 

Bryan

Playlistbediener
28 okt 2017
14
0
The Prodigy spelen op zaterdag in Nederland, bij We Are Electric. Zou me niets verbazen als Rock Werchter ze voor de vrijdag heeft geboekt.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Daarnet een interessant zinnetje in de reportage van VRT over The Killers in het Sportpaleis gisteravond:

“Op 6 juli staan The Killers – mogelijk voltallig – op Rock Werchter”

Er bestaat dus een kans dat de gitarist en bassist op de festivals dus toch meetouren!

Ik wil de pret niet bederven, maar de journalist zei wel degelijk "hopelijk voltallig" en niet "mogelijk voltallig".
Klein, maar belangrijk nuance verschil.
Maar los daarvan denk ik dat je laatste zin nog steeds klopt :).
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
pretparkfan wrote:
Daarnet een interessant zinnetje in de reportage van VRT over The Killers in het Sportpaleis gisteravond:

“Op 6 juli staan The Killers – mogelijk voltallig – op Rock Werchter”

Er bestaat dus een kans dat de gitarist en bassist op de festivals dus toch meetouren!

Ik wil de pret niet bederven, maar de journalist zei wel degelijk “hopelijk voltallig” en niet “mogelijk voltallig”.
Klein, maar belangrijk nuance verschil.
Maar los daarvan denk ik dat je laatste zin nog steeds klopt :).

Oh, dat heb ik verkeerd gehoord dan. Bedankt voor de aanvulling!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.993
2.043
Ik volg The Killers niet dus wat bedoelen jullie met hopelijk/mogelijk voltallig?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.150
1.184
The Prodigy spelen op zaterdag in Nederland, bij We Are Electric. Zou me niets verbazen als Rock Werchter ze voor de vrijdag heeft geboekt.

Bedankt voor de info, de dag is eindelijk bekend zeg! (al kan het nog dat ze de vrijdag spelen op Rock for People in Tsjechië, daar vind ik ook geen datum van)

Voor mij mag het, ik weet dat sommigen de band wat 'gedateerd' vinden, maar ik krijg nog steeds een geweldige energieboost als ik deze mannen live bezig zie! Trekken ook nog veel volk voor een dance-afsluiter denk ik.

Toch hou ik er rekening mee dat we geen grote namen in de categorie The Prodigy, The xx, Placebo, Jamiroquai, Kasabian, Tame Impala... meer moeten verwachten.

Mijn wenslijst: nog een Gallagherbroer, My Bloody Valentine, Jungle, The Breeders, Biffy Clyro, Millionaire, Interpol, Girls in Hawaii... en ik vergeet er nog wel wat. Nog twee namen uit voorgaand lijstje en ik ben uitermate tevreden.

Robert Plant mag stilaan uitgesloten worden, het lijkt er meer en meer op dat zijn Europese tour maar op 22 juli van start gaat.
 

willem1617899896

Campingartiest
21 jan 2018
84
14
Ik volg The Killers niet dus wat bedoelen jullie met hopelijk/mogelijk voltallig?
De bassist en gitarist spelen voor onbepaalde tijd niet mee (meer tijd voor familie, side projects). Dus op hun huidige tour zijn ze zogezegd niet voltallig (ze worden vervangen door twee andere muzikanten die ik ook al lang meetouren als achtergrond muzikanten).
Maar aangezien het voor onbepaalde duur is, bestaat er toch een kans dat ze wel met alle originele bandleden op Werchter staan.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.403
627
Bryan wrote:
The Prodigy spelen op zaterdag in Nederland, bij We Are Electric. Zou me niets verbazen als Rock Werchter ze voor de vrijdag heeft geboekt.

Bedankt voor de info, de dag is eindelijk bekend zeg! (al kan het nog dat ze de vrijdag spelen op Rock for People in Tsjechië, daar vind ik ook geen datum van)

Voor mij mag het, ik weet dat sommigen de band wat ‘gedateerd’ vinden, maar ik krijg nog steeds een geweldige energieboost als ik deze mannen live bezig zie! Trekken ook nog veel volk voor een dance-afsluiter denk ik.

Toch hou ik er rekening mee dat we geen grote namen in de categorie The Prodigy, The xx, Placebo, Jamiroquai, Kasabian, Tame Impala… meer moeten verwachten.

Mijn wenslijst: nog een Gallagherbroer, My Bloody Valentine, Jungle, The Breeders, Biffy Clyro, Millionaire, Interpol, Girls in Hawaii… en ik vergeet er nog wel wat. Nog twee namen uit voorgaand lijstje en ik ben uitermate tevreden.

Robert Plant mag stilaan uitgesloten worden, het lijkt er meer en meer op dat zijn Europese tour maar op 22 juli van start gaat.

Op My Bloody Valentine zou ik niet hopen, hoe geweldig het ook zou zijn. Waren in 2013 enorm pissed off over de geluidsnormen in AB, en diezelfde normen gelden in theorie ook op RW.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.668
Een 'pissed off' My Bloody Valentine klinkt nochtans perfect in mijn boekje. ;-)

Hopelijk maakt Trent zich ook nog eens lekker kwaad voor hij aan zijn show begint. Op een struikelende roadie ofzo... of het Belgische weer, de media die interviews afdwingt of George Ezra.
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ah, dat merk je wel als je de statieven door de lucht ziet vliegen (cfr. Pukkelpop 2007, Reznor was echt zwaar pissed lijkt me, maar wat een concert toen).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Goed, even een kort concertverslagje: ik was gisteren avond naar Steven Wilson in AFAS Live. Wat. Een. Show. Dubbele setlist dus twee keer ruim een uur tot anderhalf uur gespeeld. Bijna elk nummer van zijn nieuwste album maar ook genoeg tijd voor ouder werk: Home Invasion, The Creator has a Mastertape, Ancestral, Arriving Somewhere but not Here, en in de encore het fantastische Raven That Refused to Sing. Kortom een dijk van een show, heerlijk uitgevoerd en af en toe met een monoloog vol droge humor van Steven tussendoor. Ik heb mij uitzonderlijk goed vermaakt en kijk enorm uit naar zijn show op Werchter, dat wordt sowieso een hoogtepuntje!

28577923_2002658163096796_7448173641516187648_o.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.185
10.544
Top!

Mijn uitgebreide verslag staat in het muziektopic. Kort samengevat: topshow. Werchter mag blij zijn met zo'n artiest op het podium. Ik kijk er nu al naaruit om hem in The Barn aan het werk te zien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Vandaag binnen 4 maanden is Werchter aan z'n laatste dag bezig en ik wilde eventjes een statistiekje meegeven want #hype snappie. Op de clashfinder die ik maakte kun je gemakkelijk aanduiden wie je wil zien en als veel mensen dat doen krijg je een algemeen punt over welke acts nu precies het populairst blijken. Je moet dit natuurlijk met een korrel zout nemen (ik meen me te herinneren van vorig jaar dat O&TW en Bazart helemaal niet zo hoog stonden in de lijst dusja).

Bij deze even een lijstje over de meest aangeduide acts waar mensen het meest excited voor zijn voor RW18 thus far:
1. Gorillaz 233 / 69,8%
2. QOTSA 228 / 68,3%
3. The Killers 198 / 59,3%
4. Arctic Monkeys 190 / 56,9%
5. Jack White 182 / 54,5%
6. Pearl Jam 172 / 51,5%
7. The Vaccines 151 / 45,2%
8. Snow Patrol 149 / 44,6%
9. Stereophonics 147 / 44,0%
10. The Kooks 146 / 43,7%
11. MGMT 142 / 42,5%
12. Nick Cave & TBS 129 / 38,6%
13. BRMCC 118 / 35,3%
14. Alice In Chains 114 / 34,1%
15. Franz Ferdinand 114 / 31,7%
16. Anderson .Paak & TFN 98 / 29,3%
17. Ben Howard 96 / 28,7%
18. Nine Inch Nails 96 / 28,7%
19. Stone Sour 96 / 28,7%
20. London Grammar 93 / 27,8%

Opvallende zaken:
- De combo Gorillaz x QOTSA werkt blijkbaar goed want veel mensen willen beide zeker gezien hebben (kan ook doordat ze al lang geleden werden aangekondigd)
- Stubru en forum favorietje, Pearl Jam, staat 'pas' 6e en staat zelfs achter bands die na hen zijn aangekondigd (AM, The Killers bv)
- Als 'kleinere' namen zijn The Vaccines en BRMCC wel echte uitschieters hier.
- Niche headliners als Nick Cave en NiN laten het wat afweten
- Ondanks dat men er hier over het forum het ronduit eens is dat vrijdag de zwakste dag is vinden we bijna alle grote namen van die dag (7!) in de top 20.

Zelf de clashfinder invullen? -> https://clashfinder.com/s/rw2018
Ik update dit wel nog is in de komende maanden voor het festival voor nog zo'n statistiekje :)
 

Sb12

Playlistbediener
6 jan 2017
47
0
Mooie statistieken Yannick. Denk dat we dan vooral moeten kijken naar hoe lang het geleden is dat we de bands in België nog eens live konden zien.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.364
5.954
Nice! Ik heb m ook even ingevuld. Waarom staat Noel Gallagher er al bij trouwens? Heb ik iets gemist? :roll:
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.929
6.170
Nice! Ik heb m ook even ingevuld. Waarom staat Noel Gallagher er al bij trouwens? Heb ik iets gemist?
1f644.svg
Ach, ik had The Killers ook sinds Nieuwjaar erop staan en uiteindelijk werden die ook aangekondigd. Van Noel ben ik ook 99% zeker dat ie zondag zal subben, daarmee.. Zijn ook de enigste twee dingen die ik heb aangepast die nog niet zijn aangekondigd en dat gewoon gokken zijn. Je hebt dus niets gemist ;)
 

warriorandweirdo

Geliefde act
8 nov 2017
1.692
2.353
Hoe zit het trouwens met zijn broer ? Stond gisteren in de Ancienne Belgique en toch ook nog een grote kanshebber of vergis ik me?

Kan alleen nog op de vrijdag en zou dan 4 dagen na elkaar moeten spelen. Verwacht hem dus niet meer.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken