Bryan wrote:
The Prodigy spelen op zaterdag in Nederland, bij We Are Electric. Zou me niets verbazen als Rock Werchter ze voor de vrijdag heeft geboekt.
Toch hou ik er rekening mee dat we geen grote namen in de categorie The Prodigy, The xx, Placebo, Jamiroquai, Kasabian, Tame Impala… meer moeten verwachten.
Mijn wenslijst: nog een Gallagherbroer, My Bloody Valentine, Jungle, The Breeders, Biffy Clyro, Millionaire, Interpol, Girls in Hawaii… en ik vergeet er nog wel wat. Nog twee namen uit voorgaand lijstje en ik ben uitermate tevreden.
Robert Plant mag stilaan uitgesloten worden, het lijkt er meer en meer op dat zijn Europese tour maar op 22 juli van start gaat.
Zo, uitermate tevreden dus
Toch beginnen met het negatieve (want wij (mijzelf en ook heel wat andere reguliere Rock Werchter-forum-posters) kunnen ook best kritisch zijn voor Rock Werchter, ondanks wat er soms beweerd wordt in andere topics hier). Wat ik hier al gelezen heb: de Belgische acts... ik mis toch Girls in Hawaii, Intergalactic Lovers, Millionaire (!)... die boekingen hadden wat 'beter' gekund. Ook de (te) hoge plaatsen voor The Script, James Bay en London Grammar in de line-up. En het missen van een aantal persoonlijke favorieten (bv. Massive Attack, Underworld, Jungle) maar dat is elk jaar wel zo, dat is normaal.
Maar... voor de rest, zoals gezegd, uitermate tevreden dus! Gisteren nog een heel mooie lichting, met voor mij als uitschieters Noel Gallagher's high flying Birds, The Breeders, Albert Hammond Jr, Courteeners, Novastar en The last Internationale.
Dan, qua totale programma:
zou ik graag zien op donderdag: Gorillaz, Queens of the Stone Age, Alice in Chains, At the Drive in, Black Rebel Motorcycle Club, The Vaccines, Rival Sons, Triggerfinger en Steven Wilson. Gang of Youths moet ik nog beluisteren, maar de beschrijving is alvast veelbelovend. Dat zijn dan 10 namen die ik wil zien.
zou ik graag zien op vrijdag: The Killers, London Grammar, Ben Howard, Franz Ferdinand, Anderson .Paak & the free Nationals, Air Traffic, Arsenal, Wolf Alice, Courteeners en The White Buffalo. Dat zijn dan 10 namen die ik wil zien.
zou ik graag zien op zaterdag: Pearl Jam, Jack White, MGMT, Stone Sour, Stereophonics, The Breeders, Petit Biscuit, Angèle, The Struts, The last Internationale en Susanne Sundför. Dat zijn dan 11 namen die ik wil zien.
zou ik graag zien op zondag: Arctic Monkeys, Nick Cave & the bad Seeds, Nine Inch Nails, Eels, Noel Gallagher's high flying Birds, David Byrne, Fever Ray, Novastar, Rone, Albert Hammond Jr, The Amazons, Equal Idiots en IDLES. Waarschijnlijk ook Warbly Jets en The Academic door de beschrijving, maar die moet ik nog luisteren. Dat zijn dan 15 namen die ik wil zien.
Dus ik wil respectievelijk 10, 10, 11 en 15 namen zien... uiteraard zal dit in realiteit niet kunnen, maar... dit heb ik nooit eerder meegemaakt (en mijn eerste Werchter was in 2002). Qua dagprogramma toch wel een verschil met vorig jaar. Topline-up dus, nu al mijn complimenten aan de organisatie!