Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Wat staat Steven Wilson verschrikkelijk laag op die vrijdag trouwens. Hoop dat hij nog een beetje een fatsoenlijke spot krijgt. Hem minder dan een uur laten spelen zou echt crimineel zijn.

Wat staat Steven Wilson verschrikkelijk laag op die vrijdag trouwens. Hoop dat hij nog een beetje een fatsoenlijke spot krijgt. Hem minder dan een uur laten spelen zou echt crimineel zijn.
Hij staat op de vrijdag zo laag dat ik hem zelfs niet meer zie staan ... hij staat op de donderdag dus :-) Maar ik vind dat hij eigenlijk nog een redelijke spot krijgt hoor. Is heel gekend binnen 'het milieu', maar echt absoluut een totaal onbekende voor de doorsnee Werchterganger. Om dan even groot te staan als Vince Staples, Black rebel motorcycle club, The vaccines, Triggerfinger, ... vind ik dat nog meevallen. Ik vermoed zoals met Porcupine Tree in 2010, een spot rond 4/5 uur in The Barn / KLubC met een set van een uur. En dan kan ik alleen maar hopen dat ze bij Humo eens leren een deftige review schrijven van die show (Een quote uit 2010: "Cultureel verantwoorde metal voor veertigers? Progressieve rock voor Canvas-minnende metalheads?").

Anyway, vanavond ga ik hem zien in de AB, jeehaa, kijk er enorm naar uit!

Dr. Hannibal wrote:

Hij staat op de vrijdag zo laag dat ik hem zelfs niet meer zie staan … hij staat op de donderdag dus
1f642.svg
Maar ik vind dat hij eigenlijk nog een redelijke spot krijgt hoor. Is heel gekend binnen ‘het milieu’, maar echt absoluut een totaal onbekende voor de doorsnee Werchterganger. Om dan even groot te staan als Vince Staples, Black rebel motorcycle club, The vaccines, Triggerfinger, … vind ik dat nog meevallen. Ik vermoed zoals met Porcupine Tree in 2010, een spot rond 4/5 uur in The Barn / KLubC met een set van een uur. En dan kan ik alleen maar hopen dat ze bij Humo eens leren een deftige review schrijven van die show (Een quote uit 2010: “Cultureel verantwoorde metal voor veertigers? Progressieve rock voor Canvas-minnende metalheads?”).

Ah ja donderdag natuurlijk. Anyway, ik weet ook wel dat hij niet heel bekend is. Mijn punt was meer gebaseerd op het feit dat hij met gemak 3 uur kan vullen zonder dat het saai word, dan dat het realistisch zou zijn hem heel hoog op het affiche te zetten. Maar goed, gelukkig zijn er inderdaad ook nog zaalshows. Veel plezier vanavond en zet je schrap!

Godsamme wat is die zondag een fijne dag! Wordt mijn debuut op Werchter deze zomer!

Rock Torhout wrote:

Dr. Hannibal wrote:

Hij staat op de vrijdag zo laag dat ik hem zelfs niet meer zie staan … hij staat op de donderdag dus
1f642.svg
Maar ik vind dat hij eigenlijk nog een redelijke spot krijgt hoor. Is heel gekend binnen ‘het milieu’, maar echt absoluut een totaal onbekende voor de doorsnee Werchterganger. Om dan even groot te staan als Vince Staples, Black rebel motorcycle club, The vaccines, Triggerfinger, … vind ik dat nog meevallen. Ik vermoed zoals met Porcupine Tree in 2010, een spot rond 4/5 uur in The Barn / KLubC met een set van een uur. En dan kan ik alleen maar hopen dat ze bij Humo eens leren een deftige review schrijven van die show (Een quote uit 2010: “Cultureel verantwoorde metal voor veertigers? Progressieve rock voor Canvas-minnende metalheads?”).

Ah ja donderdag natuurlijk. Anyway, ik weet ook wel dat hij niet heel bekend is. Mijn punt was meer gebaseerd op het feit dat hij met gemak 3 uur kan vullen zonder dat het saai word, dan dat het realistisch zou zijn hem heel hoog op het affiche te zetten. Maar goed, gelukkig zijn er inderdaad ook nog zaalshows. Veel plezier vanavond en zet je schrap!

Kan me alleen maar aansluiten bij deze discussie! Veel plezier vanavond.

Een vraag aan de mensen hier die iets meer thuis zijn in de hedendaagse hiphop scene. Ik ken eigenlijk helemaal niets van de huidige hiphop namen op RW. Vroeger was ik wel fan van het genre (periode Dr.Dre, Ja Rule, Eminem) en kan het nog steeds wel waarderen. Moet wel wat power hebben en niet dat kleffe gekwezel van de Nederlandse hiphoppers van tegenwoordig. Hebben jullie tip(s) wie ik moet gaan luisteren voor Werchter?

Een vraag aan de mensen hier die iets meer thuis zijn in de hedendaagse hiphop scene. Ik ken eigenlijk helemaal niets van de huidige hiphop namen op RW. Vroeger was ik wel fan van het genre (periode Dr.Dre, Ja Rule, Eminem) en kan het nog steeds wel waarderen. Moet wel wat power hebben en niet dat kleffe gekwezel van de Nederlandse hiphoppers van tegenwoordig. Hebben jullie tip(s) wie ik moet gaan luisteren voor Werchter?

Ik zou in ieder geval Vince Staples meepakken ! Word je absoluut erg blij van !
Dan heb je nog Rae Shemmurd & Post malone, maar ik weet niet of je dat heel erg tof vind in vergelijking met de namen die jij noemt.

Niet echt puur hiphop, maar ga zeker Anderson.Paak zien. De man staat bekend om zijn geoliede liveshows, met fantastische band erbij. Gaat een topper worden. Maar ligt dus evenveel in het soul en funk hoekje als hip hop hoekje. Dus ook voor als je Prince of D'Angelo leuk vindt.

Qua hiphop steekt Vince Staples imo er met kop en schouders boven uit.
Vorig jaar op Pukkelpop gezien en de Dance Hall had daarna geen plafond meer. Heer-lijk.

Little Simz zag ik in het voorprogramma van Gorillaz en was wel oké, maar niet wauw. Kali Uchis is wel de moeite qua muziek, maar geen idee hoe ze live is. Rae Sremmurd was vorig jaar echt vet! Veel energie, veel publieksinteractie.. Vince Staples ga ik zeker kijken en is een absolute aanrader, zowel Big Fish Theory als Summertime '06 zijn toch wel prima albums hoor. Op vrijdag heb je Russ, heb ik niet echt wat mee maar speelde wel nog maar onlangs in Vorst. Dus misschien toch maar is beluisteren? IAMDBB is dan weer zo'n naam die ik heb zien verschijnen de afgelopen weken en heb opgepikt maar nog niet heb beluisterd. Heb wel gezien dat ze in de AB club had opgetreden en dat dat heel goed was ofso maar that's it. Op zaterdag heb je onze eigen Blackwave., ook zeker de moeite en Khalid (al is dat meer R&B). Is opzich wel oké, maar te veel hype naar mijn mening.. Op zondag sluiten we af met NAO, ook zeker niet mis! En Post Malone (die moet zowat de slechtste live reputatie hebben van alle hip hop artiesten die op de line up staan). Geen idee hoe zijn show er momenteel uitziet maar zijn show op Pukkelpop een aantal jaren terug was gewoonweg iconisch omdat 't zo slecht was, blijkbaar.

Dank voor de tips allemaal! Anderson Paak had ik al in het vizier maar zet nu Vince Staples en Rae Sremmurd er zeker bij.

Zo, klaar met het updaten van de playlist. Wat zit er toch veel lekkers tussen zeg, ongelofelijk. Even bekijken per dag.
- De donderdag heeft het minst gekregen maar Gang of Youths lijkt op het eerste gehoor wel prima. Van die show van Craig David heb ik echt geen idee, kan leuk zijn. Rest van de toevoegingen doen me weinig, al begrijp ik dat Rae Sreummurd de moeite waard is.
- De vrijdag had al veel keuze, maar daar is nog ontzettend veel meer bijgekomen! Met Curtis Harding en Sam Fender leuke namen, Courteeners een grote rockband die hier maar niet door wil breken. Ook onder de indruk van Isaac Gracie, lijkt heel erg op Jeff Buckley en die vind ik ook steengoed. Kan een verrassing zijn. En dan ook nog Wolf Alice, kan ik die ook eindelijk gaan zien! Kijk erg uit naar die show. En dan wordt de rij afgesloten met Air traffic, perfect. Weinig echte hoogtepunten die dag maar alles bij elkaar heel veel wat ik wel wil gaan zien.
- Zaterdag. Deze dag is hoe dan ook al geslaagd met Pearl Jam, Jack White, Stereophonics en Stone Sour. The Struts hebben me ook echt verrast, die ga ik zeker kijken. Durand Jones klinkt als mooie soul en The Last Internationale hebben me de eerste keer op Pinkpop ook prima vermaakt. En dan ook nog The Breeders erbij. Ben erg bang dat die gaan clashen met een van de eerder genoemde namen.
- Op zondag staan al lekker veel bandjes en is nu nog aangevuld met nieuw luistervoer The Acadamic en Warbly Jets. Albert Hammond Jr. een mooie boeking, ga ik graag meer van luisteren. Novastar een mooie naam voor een rustmoment en ontzettend blij met Noel Gallagher.

Kortom, heerlijke worp. Nog veel om te luisteren en ontdekken naast de muzikale instituten die er ook staan.

Ik heb net 2x het nieuwe album van Jack White geluisterd met zijn wereldwijde record store actie en ik moet zeggen dat het echt het beste album is wat ik in 2018 heb gehoord. Ook al was ik nooit zo'n fan van hem, na vandaag MOET ik hem live zien! Ik kan niet wachten tot het album gereleased wordt..

Noel Gallagher is een eenzame uitschieter uit deze aankondiging. Verder niet ontevreden met Gang of Youths, The Last Internationale, Air Traffic, Novastar, Emma Bale, Wolf Alice en The Breeders. De rest moet ik nog eens goed beluisteren, maar er zit toch weer iets te veel hiphop in naar mijn zin. Niet helemaal wat ik ervan verwacht had, maar ik wist sowieso al dat de verwachtingen voor een aankondiging van een kleine 30 namen ("laten we alle kleine brol er in één keer uitgooien") niet te hoog moesten liggen.

Beetje vreemde aankondiging toch. Zo vroeg op de dag, zo plots alles in één keer. Bovendien mis ik toch nog wel wat namen. Een band als Live had ik toch nog verwacht, bijvoorbeeld. Ook Liam Gallagher had er op een andere dag wel bijgemogen, maar goed, dat lukte blijkbaar niet. Zeker geen topaffiche, maar ik kan mij er nog wel in vinden.

Dank voor de tips allemaal! Anderson Paak had ik al in het vizier maar zet nu Vince Staples en Rae Sremmurd er zeker bij.

Vorig jaar zat ik op de schermen (buiten de tent) naar Rea Sremmurd te kijken. Ik vond het net een hyperactief kinderfeestje. Een typische hiphop opstelling met een dj achter een draaitafel en 2 gastjes die beetje door de microfoon aan het schreeuwen waren en ballonnen het publiek in sloegen. Neeee, als je voor écht kwaliteit hiphop wilt, dan lijkt Vince Staples toch echt dé aanrader. En dan heb ik het even over de live performance. Vorige week een review gepost op dit forum over zijn Lowlands optreden van vorig jaar. En de review was lovend! Één van de acts waar ik het meeste naar uitkijk. En ik ben in de basis nog wel een gitaarliefhebber haha.

Rae Sremmurd vond ik vorig jaar een ontzettend leuk optreden, was echt een feestje. Muzikaal niet het aller sterkste, maar de vibes waren wel erg gemoedelijk en erg energiek! Vince Staples inderdaad een topartiest zoals hierboven al staat, net als Anderson .Paak. Post Malone heeft niet al te goede live recensies, maar ik kan wel genieten van zijn muziek, dus ik wil hem zeker (als het niet al te veel clasht) wel een kans geven.

Users who are viewing this thread