Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Ik maak er dit van: https://clashfinder.com/s/rockwerchter18/?user=Chileera&

Niet overal zeer logisch maar heb ook niet super veel tijd nu. Toch zal het denk ik iets in deze richting worden.

Jammer dat dit alweer de laatste namen zijn. Zeer benieuwd naar de daadwerkelijke line-up.

Zit wel wat moois in dit pakketje. Wolf Alice, the Breeders, Noel Gallagher, the last international, albert hammond jr. zijn allemaal de moiete waard. Voor de rest nog veel inluisteren.

Grootste missers dit jaar zijn wat mij betreft Tame Impala, Biffy Clyro & Brian Fallon. Maarja, je kunt niet alles hebben.

Jammer van Biffy Clyro, Marmmozets, Chase and Status, Nothing but thieves, Brian Fallon,... maar uiteindelijk wel een mooie line-up! Zeer blij met Sam Fender vandaag en er zitten wel wat leuke namen in om te ontdekken! Worden heel wat clashes dit jaar:/

Maar snap echt niet dat Tame Impala niet geboekt is? Leek toch voor het oprapen te liggen? En dit is een band waar je nooit de plank mee misslaat.. Zonde!
Zouden Kevin Parker en co dan toch pas een week later naar Europa komen? Want als Open’er ze wel heeft zou dat toch wel een beetje pijnlijk zijn vind ik.
Hebben geen nieuw werk hè. Sowieso een verrassing dat ze optreden deze zomer. Zal voor volgend jaar zijn, verwacht ik. Met hopelijk een nieuw album op zak.

James wrote:
Maar snap echt niet dat Tame Impala niet geboekt is? Leek toch voor het oprapen te liggen? En dit is een band waar je nooit de plank mee misslaat.. Zonde!
Zouden Kevin Parker en co dan toch pas een week later naar Europa komen? Want als Open’er ze wel heeft zou dat toch wel een beetje pijnlijk zijn vind ik.

Hebben geen nieuw werk hè. Sowieso een verrassing dat ze optreden deze zomer. Zal voor volgend jaar zijn, verwacht ik. Met hopelijk een nieuw album op zak.

Zijn al bezig met het droppen van nieuw werk hoor, eerste single met ZHU is al uit ;)

Een beetje jammer is dat vanaf de vrijdag (om en nabij 18:00h) het hele veld niet meer geinteresseerd is in muziek, maar in de Rode Duivels. daar zijn op dat moment de shows (als ik de clashfinder hierboven mag geloven) van de CHYRCHES, Franz Ferdinand, Angus & Julia Stone, en Snow Patrol dan voornamelijk de dupe van denk ik.
Of (in het andere scenario als Belgie tweede wordt in de poule) op de 7e staat Dotan voor een leeg veld de Nederlandse eer te verdedigen. das dan weer minder erg denk ik.

Ik vraag me af hoe de organisatie omgaat met het WK voetbal als het straks gaat leven....ik kan weten hoe voetbalzot (in de goede zin van het woord) die Belgen kunnen zijn als de Rode Duivels goed spelen.

Sjonge, nu ook nog eens Noel op de zondag.

Zijn we al allemaal dood na 3 dagen, schotelen ze ons zulk een zondag voor. Petankt he zeg.

Een beetje jammer is dat vanaf de vrijdag (om en nabij 18:00h) het hele veld niet meer geinteresseerd is in muziek, maar in de Rode Duivels. daar zijn op dat moment de shows (als ik de clashfinder hierboven mag geloven) van de CHYRCHES, Franz Ferdinand, Angus & Julia Stone, en Snow Patrol dan voornamelijk de dupe van denk ik.
Of (in het andere scenario als Belgie tweede wordt in de poule) op de 7e staat Dotan voor een leeg veld de Nederlandse eer te verdedigen. das dan weer minder erg denk ik.

Ik vraag me af hoe de organisatie omgaat met het WK voetbal als het straks gaat leven….ik kan weten hoe voetbalzot (in de goede zin van het woord) die Belgen kunnen zijn als de Rode Duivels goed spelen.
Er zal wel weer een groot scherm komen aan The North West Walls van Arne Quinze.
Doe mij dan maar vrijdag om 20uur, die dag is er toch niets dat ik echt hoef te zien op eventueel The Killer en Franz Ferdinand na.
Zaterdag zou de kans dan al groter zijn dat Stone Sour speelt tijdens de Belgen en dan kies ik uiteraard voor de muziek.

Vorige keren moesten we Triggerfinger(kan je overal zien) en Offspring missen, dat valt mee. Dan hadden de Hollanders een zwaarder dillema.

Ik maak er voorlopig dit van:
http://clashfinder.com/s/rw2018

Donderdag en vrijdag vind ik nog vrij voor zich spreken maar die zaterdag en zondag kan er zoveel geswitcht worden van plekjes. Ook op de mainstage voor zaterdag mis ik duidelijk nog een middelgrote naam, lijkt wel of alles daar zowat is doorgeschoven op die dag.. En dan die zondag, das pas écht gekkenwerk :p

Denk dat er zowieso nog 2/3 bands bijkomen, dat kan niet anders..

Ik maak er voorlopig dit van:
http://clashfinder.com/s/rw2018

Donderdag en vrijdag vind ik nog vrij voor zich spreken maar die zaterdag en zondag kan er zoveel geswitcht worden van plekjes. Ook op de mainstage voor zaterdag mis ik duidelijk nog een middelgrote naam, lijkt wel of alles daar zowat is doorgeschoven op die dag.. En dan die zondag, das pas écht gekkenwerk :p

Denk dat er zowieso nog 2/3 bands bijkomen, dat kan niet anders..
Lijkt me ook vreemd dat ze op zaterdag op 20 namen blijven steken.

Albert Hammond Jr. gaat toch niet op de Slope spelen zeker?! Wel leuk dat we toch nog een beetje Strokes hebben op RW ;-)
En als ze Eels op main zetten, ga ik huilen. Ben er ook wel bang voor.

Enige tegenvallende aan deze lineup vind ik de keuzes die ze gemaakt hebben bij de Belgen (geen Millionaire, dEUS, Absynthe Minded, Flying Horseman, Warhaus, Intergalactic Lovers, Girls in Hawaii om er maar een paar te noemen) en in de urban/hip hop hoek (geen Tyler, The Creator, Childish Gambino of Solange, maar wel Rae Sremmurd, Russ, Post Malone en Craig David).

Verder natuurlijk een hele sterke affiche, vele malen beter dan vorig jaar imho...

Van mij mogen ze NiN gerust op de main zetten hoor, maar vrees inderdaad dat ze zullen clashen met AM :(

Ik vind het opvallend dat dit jaar de headliners heel mooi zijn, de undercard ook, maar de subheadliners en 'middelgrote' namen vind ik dan wel tegenvallen eerlijk gezegd (donderdag: The Script, James bay, Marshmello (who the f***); vrijdag: London Grammar, Snow Patrol, Ben Howard, Franz Ferdinand ... niet overweldigend toch, zeker met een relatief kleine headliner, zaterdag: Jack Johnson, Fleet Foxes, Khalid). Daarbij krijg ik echt het gevoel dat die overgewaardeerd worden op de affiche, bij een gebrek aan echte sub toppers. Maar dan zie je op één dag wel MGMT, Stereophonics, Stone Sour, The Breeders ... die dan wel leuke kleinere namen zijn.

Maar dat alles is buiten de zondag dan. Dat is ongewoon goed. Moet één van de beste Werchter dagen zijn die ik me kan herinneren, maar ik ben op reis dan, dus mijn hart bloedt wel een beetje bij het zien van zo'n dag.

En ik denk dat de aankondiging op die manier gewoon een mooie afspraak is met Pukkelpop om hen vanaf volgende week alle aandacht te geven. Uiteindelijk ging Werchter toch niet echt meer kunnen overdonderen, dus kunnen ze wel zo goed nu alles geven en dan PKP hun ding laten doen.

Ah, dat verdubbelt het aantal bands wat ik wil zien op vrijdag. Wolf Alice en London Grammar :) . Noel Gallagher is natuurlijk ook prima, verder zeggen de namen mij niks. Op zich prima want de meeste dagen zaten al vrij vol, alleen die vrijdag dus. Maar dat is een bekend verhaal. Ik denk niet dat we mogen klagen met deze line up. Vind alleen St Vincent wel echt een gemiste kans, had ik toch op gerekend.

Albert Hammond Jr. gaat toch niet op de Slope spelen zeker?! Wel leuk dat we toch nog een beetje Strokes hebben op RW

Dus los van Arctic Monkeys, Nick Cave, Nine Inch Nails en Eels spelen er op die zondag ook nog eens leden van The Strokes, Talking Heads én Oasis. Hoedja af!

Blij met Courteeners (echt bekend in de UK!), The Breeders (!), Wolf Alice, The Last Internationale, Noel Gallagher's high flying Birds (!) en Albert Hammond Jr!

Novastar vroeger grote fan van, heel verrassend om hem er in 2018 bij te hebben.

Voorts veel namen te ontdekken, zoals Gang of Youths, The Academic, Warbly Jets...

Vooral blij dat ze qua grote (Main Stage acts) geen Imagine Dragones, Macklemore, Ellie Goulding, Bastille achtige toestanden hebben. Dit jaar had schrik dat we daar meer en meer naar het toe groeien waren.

Jammer dat ze Interpol en Tame Impala hebben laten liggen!

It's a wrap! Zitten nog wel wat leuke dingetjes bij de laatste worp namen.

Do
Gorillaz - Queens Of The Stone Age - Alice In Chains - At The Drive-In - The Vaccines
Black Rebel Motorcycle Club - Triggerfiner - Rival Sons - Steven Wilson

Vr
The Killers - Anderson Paak - The Kooks
Snow Patrol - Franz Ferdinand - Angus & Julia Stone - Air Traffic - The White Buffalo - Wolf Alice - First Aid Kit

Za
Pearl Jam - Jack White - Jack Johnson - Fleet Foxes - MGMT
Stereophonics - The Breeders - Stone Sour - The Struts - The Last Internationale - Durand Jones & The Indications

Zo
Arctic Monkeys - Nine Inch Nails - Eels - Equal Idiots
Nick Cave - Noel Gallagher - David Byrne - Kaleo - George Ezra - The Amazons - Idles - Albert Hammond Jr.

Clashes tussen de namen in het vet zou heel pijnlijk zijn! (al vrees ik dat dat zaterdag alles behalve onoverkomelijk is)
Al bij al wel zeer tevreden, beste line up voor mij in jaren!

Users who are viewing this thread