Ik vind het opvallend dat dit jaar de headliners heel mooi zijn, de undercard ook, maar de subheadliners en 'middelgrote' namen vind ik dan wel tegenvallen eerlijk gezegd (donderdag: The Script, James bay, Marshmello (who the f***); vrijdag: London Grammar, Snow Patrol, Ben Howard, Franz Ferdinand ... niet overweldigend toch, zeker met een relatief kleine headliner, zaterdag: Jack Johnson, Fleet Foxes, Khalid). Daarbij krijg ik echt het gevoel dat die overgewaardeerd worden op de affiche, bij een gebrek aan echte sub toppers. Maar dan zie je op één dag wel MGMT, Stereophonics, Stone Sour, The Breeders ... die dan wel leuke kleinere namen zijn.
Maar dat alles is buiten de zondag dan. Dat is ongewoon goed. Moet één van de beste Werchter dagen zijn die ik me kan herinneren, maar ik ben op reis dan, dus mijn hart bloedt wel een beetje bij het zien van zo'n dag.
En ik denk dat de aankondiging op die manier gewoon een mooie afspraak is met Pukkelpop om hen vanaf volgende week alle aandacht te geven. Uiteindelijk ging Werchter toch niet echt meer kunnen overdonderen, dus kunnen ze wel zo goed nu alles geven en dan PKP hun ding laten doen.