Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

Een fantastische affiche dit jaar! Ik kijk er enorm naar uit. Mijn persoonlijke top 10:
1. Jack White
2. Nick Cave
3. Eels
4. David Byrne
5. Artic Monkeys
6. Noel Gallagher
7. Stereophonics
8. Angus & Julia Stone
9. BRMC
10. Jack Johnson

Dankij het nieuwe podium is het ook heerlijk om (op voorhand) nieuwe pareltjes te ontdekken zoals Isaac Gracie, Albert Hammond jr., The White Buffalo, Warbly Jets,...

Oeh ja, persoonlijke top 10, altijd leuk!
1. Nick Cave and the Bad Seeds
2. Jack White
3. Pearl Jam
4. Ben Howard
5. Eels
6. Arctic Monkeys
7. The Killers
8. Snow Patrol
9. Fleet Foxes
10. David Byrne

Ik heb de donderdag even buiten beschouwing gelaten, omdat die dag voor mij nog niet 100% zeker is dat ik ga. Op die dag zou ik anders sowieso een kijkje gaan nemen bij Steven Wilson, QOTSA, Gorillaz en Vince Staples.

In het bericht van vanochtend staat dat het affiche rond is. Dus geen nieuwe namen meer.

Maar de Barn en Klub C afsluiters spelen vast tijdens Pearl Jam.

Er kunnen altijd nog wat kleine toevoegingen achteraan komen, maar meestal niet meer dan een of twee kleinere namen. Zeker geen PJ concurrentie, wat je daaronder ook moge verstaan.

En dan ook maar even mijn top 10:

1 Steven Wilson
2 Pearl Jam
3 QOTSA
4 Jack White
5 NIN
6 Gorillaz
7 Nick Cave
8 Arctic Monkeys
9 London Grammar
10 Alice in Chains

Er kunnen altijd nog wat kleine toevoegingen achteraan komen, maar meestal niet meer dan een of twee kleinere namen. Zeker geen PJ concurrentie, wat je daaronder ook moge verstaan.

Misschien een beetje verkeerd uitgedrukt, bedoelde inderdaad gewoon kleine namen, maar als deze niet zouden komen, schuiven ze Fleet Foxes, Jack Johnson etc. misschien naar een vroeger tijdslot waardoor er geen andere bands zouden spelen tijdens PJ.

Mijn persoonlijke top 13:
1. Pearl Jam
2. London Grammar
3. Steven Wilson
4. Fleet Foxes
5. Jack White
6. Gorillaz
7. Wolf Alice
8. Snow Patrol
9. MGMT
10. David Byrne
11. Nine Inch Nails
12. Jack Johnson
13. Nick Cave

Sorry, ik kon het er niet bij 10 laten

1. Stonesour
2. Pearl Jam
3. Alice in Chains
4. Pvris
5. Kaleo
6. Jack Johnson
7. The Last Internationale
8. The Killers
9. QOTSA
10. Artic Monkeys
11. The Struts

Tja, een volgorde is een beetje verraderlijk hier, ben ongeveer even enthousiast voor al deze namen:

1. Nick Cave & The Bad Seeds
2. Gorillaz
3. Nine Inch Nails
4. Jack White
5. David Byrne
6. Anderson.Paak
7. The Breeders
8. Queens Of The Stone Age
9. Arctic Monkeys
10. Susanne Sundfor
11. The Killers
12. Eels
13. Blackwave
14. Ben Howard
15. Vince Staples

Ik heb hier waarschijnlijk 1 van de minst "alternatieve"/originele lijstjes :-)

1. The Killers
2. Arctic Monkeys
3. Queens of the Stone Age
4. Snow Patrol
5. Gorillaz
6. Air Traffic
7. Noel Gallagher and the High Flying Birds
8. Franz Ferdinand
9. The Vaccines
10. MGMT

Ik heb hier waarschijnlijk 1 van de minst “alternatieve”/originele lijstjes
1f642.svg

1. The Killers
2. Arctic Monkeys
3. Queens of the Stone Age
4. Snow Patrol
5. Gorillaz
6. Air Traffic
7. Noel Gallagher and the High Flying Birds
8. Franz Ferdinand
9. The Vaccines
10. MGMT

En daarmee ben je toch weer vrij origineel :-P

Goeie genade, gelijk de hele line-up nu dus bekend. Voor 30 namen moet ik zeggen dat ik het geen super pakket vind eerlijk gezegd. Toch wel een paar leuke namen en vast wel genoeg wat te ontdekken valt(en uiteindelijk misschien wel leuk is).

In ieder geval ben ik heel erg blij met Noel Gallagher. Waarschijnlijk gaat het op de zondag nu ook Noel Gallagher-Nick Cave-AM worden voor mij en ik vrees geen NIne INch Nails(Dat wordt de show in AFAS in de gaten houden op ticketswap).

Verder ook wel blij met The Courteneers, Wolf Alice en The Last Internationale. Voor de rest ken ik de meeste dingen in ieder geval niet, muv Rae Sremmurd en Post Malone en dat vind ik beide niks. Little Simz heb ik bij Gorillaz als voorprogramma gehoord en dat was wel oke, maar niets meer.

Nu het hele affice bekend is moet ik wel zeggen dat ik dit een puike editie vind. Het overtreft voor mij persoonlijk net niet de 2014 versie, maar wel die van 2016 en waarschijnlijk 2017(in tegen stelling tot velen vond ik het vorig jaar erg goed en had ik een heerlijke clashfinder).

Helaas zijn er elk jaar wel gemiste kansen, maar vind het wel jammer dat BIffy Clyro(Tourde vorig jaar ook al rond juni/juli in Europa), Kasabian(zelfde als Biffy), Liam Gallagher(zeker na gisteravond in AFAS te hebben gezien), NERD, Frank Carter(had wel zo'n act die op herhaling kwam mogen zijn) en Tame Impala. Ik merk ook wel dat 3/4 van deze namen niet klein zijn, dus snap dat ze er niet staan. Hopen of vorig jaar dan maar en de komende maanden maar eens een goed programma uitstippelen wanneer de timetable bekend is.

Playlist RW beluisterd en het valt mij niet tegen. Ik ken een heleboel acts niet maar was blij verrast met Pavlov Stelar, Last Internationale, Tom Fender, Pvris,, The Amazons, Curtis Harding en Blackwave. Kleine acts die op plaat lekke klinken. Nu live nog.
Heel benieuwd naar de show van Byrne. Die lijkt geweldig te zijn.

Om ook maar een 'uniek' lijstje te geven, is hier mijn top 14 in volgorde

1. AM
2. QOTSA
3. Anderson. Paak
4. Jack White
5. Kaleo
6. Franz Ferdinand
7. Stone Sour
8. Gorillaz
9. Vince Staples
10. Steven Wilson
11. MGMT
12. Pearl Jam
13. Nick Cave and the Bad seeds
14. The White Buffalo

Mooie lijstjes allemaal! Kan ik natuurlijk niet achterblijven.

1. Pearl Jam
2. Jack White
3. Steven Wilson (staat niet op 1 omdat ik hem recent gezien heb en de andere 2 nog nooit)
4. Gorillaz
5. Nine Inch Nails
6. Nick Cave
7. Alice in chains
8. Wolf Alice
9. Eels
10. Stereophonics
11. Stone Sour
12. Snow Patrol

En dan valt er nog zoveel moois buiten deze lijst..

1) Nine Inch Nails
2) Pearl Jam
3) Stone Sour
4) QOTSA
5) Gorillaz
6) Alice In Chains
7) Arctic Monkeys
8) Stereophonics
9) Nick Cave
10) Jack White

Toch maar een kaartje voor de vrijdag gekocht. De zondag is ook wel erg sterk maar ik wilde maar 1 dag gaan. Ik hoop dat het tijdschema een beetje goed uitkomt.

Must see : The Killers, Ben Howard
Ook leuk : Faces on TV, Chvrches, Angus & Julia, Franz Ferdinand, Snow Patrol, London Grammar

Mijn lijstje:
1. AM
2. Sam Fender
3. Ben Howard
4. Queens Of the Stone Age
5. Stone Sour
6. Nick Cave
7. The Amazons
8. The Killers
9. Anderson. Paak
10. IDLES
11. PVRIS