Rock Werchter 2018 - Nieuws & Geruchten

[video]https://www.youtube.com/watch?v=umE4WkDA6FE[/video]

Sorry maar ik kan niet wachten tot Sam Fender wordt voorgesteld! Voor zij die hem niet kennen: Greasy Spoon is een van de beste nummers die ik in de afgelopen jaren heb gehoord! Zou egoïstisch zijn om daar mee te wachten als jullie hem gewoon nu al kunnen ontdekken! Binnen een paar jaar sluit SAM FENDER de barn af!

Leuk Yannick, blijven doen!

Wolf Alice is voor mij het pareltje onder de kleine namen. Zeker op de vrijdag. Hun album Visions of Life stond bij mij op nummer 3 van beste albums vorig jaar. Kijk erg uit naar dit optreden. Je vindt mij ergens vooraan hierbij.

Met Angele heb ik veel minder. Een liedje klonk niet verkeerd (die over de wet van murphy) zeker met dat leuke clipje erbij. Echter bleef er niks van over op de live versie die ik later zag.

Wolf Alice in een uitverkochte MAX afgelopen november, ging he-le-maal los. Van begin tot eind in de moshpit gezeten waar ik mensen van allerlei leeftijden voorbij zag komen. Leuk, fris bandje! Aanrader!
Was ik ook bij! Iets verder naar achteren, pit was gelukkig niet heel groot... ;-) Maar was een heel tof optreden, had ze op NOS Alive 2016 gezien en was meteen verkocht. Dus zeker een aanrader voor RW.

James Bay

13_f5_james.jpg

Een nieuwe dag, een nieuwe artiest al heeft deze maar weinig introductie meer nodig denk ik. Bay is een Engelse singer song writer uit de UK die een aantal jaren geleden uit het niets doorbrak met Hold Back The River. Meerdere hits volgden al zeer snel op elkaar (maar daarover straks meer) na. Voor z'n eerste show speelde ie in de Rotonde helemaal terug in 2015. Bay blies zoals eerder vermeld helemaal op en z'n debuutplaat werd meteen een groot succes wat hem een leuke spot opleverde in de Barn op Rock Werchter in datzelfde jaar. Vervolgens zagen we Bay terugkeren voor een show in de Lotto Arena en opnieuw op de wei van Werchter maar dit keer op het hoofdpodium. Het proces lijkt bijna compleet want nu zal ie hoogstwaarschijnlijk de Barn headlinen op donderdag en headlinen plekjes lijken stillaan in zicht voor de 28-jarige. In de UK hebben ze dus wel meer singer song writers die niet ros zijn en kunnen zingen ;)

Ik was al een beetje begonnen over de discografie van Bay maar ik denk dat de meesten wel redelijk bekend zijn met z'n debuut Chaos and The Calm. Het debuut ademt gewoon hits en meezingers. Van Craving, Hold Back The River, Let It Go, If You Ever Want To Be In Love tot Best Fake Smile, When We Were On Fire, Scars en Need The Sun To Break. Die spot in 2016 zo op de middag op de Mainstage stond 'm echt op het lijf geschreven en ik vergelijk 'm maar al te graag met Ed Sheeran ook al is Bay net iets meer uplifting en lijkt er meer energie in te zitten. De hits heeft ie (nu) al, nu nog z'n arsenaal wat uitbreiden en ik zie 'm binnen een aantal jaren gemakkelijk het Sportpaleis uitverkopen. Over arsenaal uitbreiden gesproken, Bay komt natuurlijk niet naar Werchter met wéér is dezelfde plaat. Dat is iets wat enkel Oscar & The Wolf gegeven is.. :lol: Er is een nieuwe plaat op komst, namelijk Electric Light en die komt uit op 18 mei. Er werden al 2 singles gedropt, Wild Love en deze week de tweede genaamd Lemonade. Wild Love lijkt nu al een echte meezinger, voor mij toch allezins, en blijft gewoon hangen na een aantal keren beluisteren. Leuk nummertje! Pink Lemonade is dan weer een leuk maar typisch indierock nummer, voelt voor Bay's doen en in vergelijking met z'n debuut eerder als een filler track maar dat is mijn mening. Voor z'n nieuwe album en nummers laat ie z'n kenmerkende hoed achterwegen en gaat ie een beetje voor de Alex Turner look van 2014.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=cbwD4DYKs8k[/video]

Morgen de volgende! :)

Ah erg leuk idee, ik ga het allemaal met plezier meelezen.

Kijk in ieder geval wel uit naar Wolf Alice, al is dat geen must see omdat ze ook in het voorprogramma van de Foo's staan 1 maand ervoor. Dat nummer van Angele is in ieder geval niet echt m'n ding. Misschien dat ik nog wat anders ga proberen, maar voor nu zal ik dat niet opzoeken. James Bay vond ik 2016 behoorlijk tegenvallen en eigenlijk saai, maar mocht er een open spot in m'n route staan wil ik hem best een nieuwe kans geven.

James wrote:
Wolf Alice in een uitverkochte MAX afgelopen november, ging he-le-maal los. Van begin tot eind in de moshpit gezeten waar ik mensen van allerlei leeftijden voorbij zag komen. Leuk, fris bandje! Aanrader!

Was ik ook bij! Iets verder naar achteren, pit was gelukkig niet heel groot…
1f609.svg
Maar was een heel tof optreden, had ze op NOS Alive 2016 gezien en was meteen verkocht. Dus zeker een aanrader voor RW.

Grappig hoe meningen en smaken 180° anders kunnen zijn. Ik heb ze in het voorprogramma van Alt-j een aantal jaar geleden in de HMH gezien. Verschrikkelijk teksten die veel te makkelijk en nikszeggend zijn. Ik snap de hype voor deze -13 in een dozijn- bandje ook niet.

Grote fan van jouw initiatief voor die artiesten bios, Yannick! Keep em coming.

visdave34 wrote:

James wrote:

Was ik ook bij! Iets verder naar achteren, pit was gelukkig niet heel groot…
1f609.svg
Maar was een heel tof optreden, had ze op NOS Alive 2016 gezien en was meteen verkocht. Dus zeker een aanrader voor RW.

Grappig hoe meningen en smaken 180° anders kunnen zijn. Ik heb ze in het voorprogramma van Alt-j een aantal jaar geleden in de HMH gezien. Verschrikkelijk teksten die veel te makkelijk en nikszeggend zijn. Ik snap de hype voor deze -13 in een dozijn- bandje ook niet.
Tja, muziek blijft een kwestie van smaak hè? Ik zou ze wel een tweede kans geven bij een eigen set als ik jou was, zeker gezien hun sterke tweede album. Geeft wel wat diepte in hun oeuvre (en de optredens). 13-in-een-dozijn zou ik ze in ieder geval zeker niet willen noemen.

Edit: ik moet er wel bij vermelden dat ik teksten over het algemeen niet zo belangrijk vind om een klik met muziek te hebben.

Sorry maar ik kan niet wachten tot Sam Fender wordt voorgesteld! Voor zij die hem niet kennen: Greasy Spoon is een van de beste nummers die ik in de afgelopen jaren heb gehoord! Zou egoïstisch zijn om daar mee te wachten als jullie hem gewoon nu al kunnen ontdekken! Binnen een paar jaar sluit SAM FENDER de barn af!

Mijn favoriet is Play God, wordt hier al weken grijs gedraaid! Fender stond trouwens als onbekende ss op DTRH. Gaat vast veranderen.

Grote fan van jouw initiatief voor die artiesten bios, Yannick! Keep em coming.
Thanks! Weet ge, das vaak ook het probleem bij festivals. Je bent al excited voor de namen die je al kent, je vult eventueel al zelfs een voorlopig blokkenschema uit, denkt al na over clashes.. Dat je vergeet dat er ook nog dingen staan die je helemaal niet kent. Dingen die je nog nooit de kans hebt gegeven om ff op te zetten en ze te leren kennen. Ik doe ook bewust 1 artiest/band per dag zodat iedereen die ff kan inluisteren die dag en zien of 't wat leuks is of niet (al valt dat bij een Cave, PJ ofso wat moeilijker te doen haha). Met ca 100 dagen en 100 artiesten op de line up komt dat ook gewoon schoon uit haha. Houdt dit topic daarnaast ook gewoon 'levend' zeg maar :)

Ik vond James Bay echt reuze meevallen in 2016, kan ook zijn dat het de laatste dag toen was na dagen van alleen maar regen en modder, hij opeens in een heerlijk zonnetje mocht spelen. Stond ook voor gigantisch veel volk te spelen, herinner ik me nog.

@mdekens, dan moet je toch even teruglezen naar de vorige pagina. Wolf Alice is qua sound over de jaren heen namelijk erg verandert en zijn echt wel een stevige rock groep geworden. Kijk erg uit naar hen!

Ah okay, ik ga er eens naar luisteren. Vooralsnog niet erg uitnodigend door de eerdere optreden die ik heb gezien. Man, dat was echt heel slecht haha. Iemand hier die dat heeft gezien?

@Yannick. Je mening over James Bay is herkenbaar. Vond het ook een prima optreden terwijl ik niet zoveel heb met zijn type artiest. De zon kan die dag een grote rol gespeeld hebben, maar het was muzikaal gewoon prima. Hij is ook een aardige gitarist. Mocht het uitkomen geef ik hem weer een kans. Maar als hij idd Barn headliner is zal een goed plekje voor gorillaz waarschijnlojk voor gaan (en bijkomem van qotsa)

Helemaal eens. James Bay vond ik samen met Skunk Anansie het lichtpuntje die dag aangezien ik niks heb met Alex Turner en Iggy Pop. En de geluidsuitval bij Macklemore was ook wel een hoogtepunt.

Ik wil een dagticket kopen voor de vrijdag maar ik zie dat alle accomodaties in Leuven en Aarschot vol zitten voor een redelijke prijs. Ligt er een camping in de buurt van Werchter waar ik zou kunnen overnachten voor 1 nacht? Iemand ervaringen of alternatieven? Alvast Dank!

Je kunt ook voor 1 nacht naar een festivalcamping gaan. Daarnaast heb je de Klokkeberg http://www.klokkeberg.be .

Dankje Paddy, is klokkenberg te preferen boven festivalscamping omdat je op Klokkenberg makkelijker met de auto er komt? Dit is wel fijn aangezien ik niet veel wil slepen voor maar 1 nachtje. Iemand ervaring met deze camping?

Heb James Bay ook 2 jaar geleden live gezien. Lekker in het zonnetje, met een biertje in mijn hand, achter op het veld was het best leuk. Niet al te moeilijke muziek is dan soms ook wel eens lekker. Afsluiter van the barn kan ook zomaar eens the script zijn. James Bay zou dan als sub kunnen op main of in the barn. Al zie ik barn headliner ook het meest logisch. In dat laatste geval zou ik hem overslaan. Misschien anders wel even meepikken.

Ik denk dat James Bay een ideale act is voor 'lekker overdag met een biertje eens te zien'. Om die reden zie ik er niet echt een geschikte Barn headliner in eigenlijk. Want ik zie niet meteen veel mensen actief voor naar die Barn trekken tijdens een acts als Gorillaz. Al is de wereld natuurlijk een pak groter dan de meningen op dit forum natuurlijk.

Helemaal eens. James Bay vond ik samen met Skunk Anansie het lichtpuntje die dag aangezien ik niks heb met Alex Turner en Iggy Pop. En de geluidsuitval bij Macklemore was ook wel een hoogtepunt.

Dan ben je misschien niet naar Beck gegaan. ;-) Voor mij de act die er echt uitsprong die zondag. Een echte grootste hits show waar het spelplezier vanaf sprong. Het enthousiaste Barn publiek hielp ook wel mee. Veruit de beste van die dag en op twee acts na van die hele editie.

Dan ben je misschien niet naar Beck gegaan.
1f609.svg
Voor mij de act die er echt uitsprong die zondag. Een echte grootste hits show waar het spelplezier vanaf sprong. Het enthousiaste Barn publiek hielp ook wel mee. Veruit de beste van die dag en op twee acts na van die hele editie.

Zow, wat was dat goed. Samen met Tame Impala de shows van RW16. De wisselwerking tussen publiek en hem was perfect. Echt zonde dat ze hem niet geboekt hebben. Had ik graag de vrijdag the barn zien afsluiten als tegengewicht van the killers.

Het valt me op dat iedereen refereert naar het optreden van James Bay op de main van twee jaar terug. Was een oké optreden hoor, en kan me goed voorstellen dat het voor een aantal mensen hier overtuigd heeft dat het voor zo'n 'commerciële' act best goed te pruimen is, maar het optreden in de Barn het jaar er voor was vele malen beter. Als hij weer in de barn staat wordt dat voor mij toch een afweging (mits er geen clash met Gorillaz ontstaat).

Users who are viewing this thread