Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Update:

De vakbonden hebben vanmorgen overlegd over een gezamenlijke vakbondsactie. "En die komt er ook", zegt Jan Coolbrandt van de christelijke vakbond ACV. "We organiseren een staking van 4 dagen en roepen onze leden op om tenminste 1 dag daarvan het werk neer te leggen".

Benieuwd hoe Werchter dit zal opvangen ...
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik snap echt wel dat je wilt staken enzo als dat nodig is. Totaal geen problemen mee. Maar nu pak je toch echt vooral de festivalgangers en het festival zelf aan en die mensen/de organisatie van werchter zijn toch niet de mensen die je wilt pakken? Ik vind dat eerlijk gezegd echt treurig en laag.
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
zal wel niet zover komen. Andere jaren ook al van die geruchten gehad. Werchter betaalt genoeg aan de lijn, er zullen altijd wel chauffeurs zijn die willen rijden, ook bij de onderaannemingen van de lijn. Al is het maar om overuren te doen of omdat ze het gewoon graag doen. Geen zorgen maken zou k zeggen
 

dinofest

Gouden Tip
5 feb 2016
310
0
De bediening van Rock Werchter lijkt buiten schot te blijven”, laat de vervoersmaatschappij weten in een persbericht. “Omdat woensdag en donderdag buiten de actieaanzegging van de vakbonden vallen, zullen de bussen naar The Hive, de campings en het festivalterrein van Rock Werchter beide dagen normaal rijden. De Lijn probeert al het nodige te doen om de Werchterbussen ook op vrijdag, zaterdag, zondag en maandag te laten rijden. De chauffeurs van die bussen zijn vrijwilligers, de vakbonden beloven werkwilligen niets in de weg te leggen. De vervoermaatschappij volgt de situatie van de Werchterbussen op de voet en stuurt bij waar nodig.”
 

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
1.007
271
Ik snap echt wel dat je wilt staken enzo als dat nodig is. Totaal geen problemen mee. Maar nu pak je toch echt vooral de festivalgangers en het festival zelf aan en die mensen/de organisatie van werchter zijn toch niet de mensen die je wilt pakken? Ik vind dat eerlijk gezegd echt treurig en laag.

Als een dienstverlenend bedrijf staakt, zal het altijd wel iemand "pakken"... Studenten met examens, pendelaars, festivalgangers, ....
Kan je spijtig genoeg niet vermijden

(Weet eigenlijk niet waarom ze weer gaan staken en het interesseert mij helemaal niet)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.121
8.798
WeckoJ wrote:
Ik snap echt wel dat je wilt staken enzo als dat nodig is. Totaal geen problemen mee. Maar nu pak je toch echt vooral de festivalgangers en het festival zelf aan en die mensen/de organisatie van werchter zijn toch niet de mensen die je wilt pakken? Ik vind dat eerlijk gezegd echt treurig en laag.



(Weet eigenlijk niet waarom ze weer gaan staken en het interesseert mij helemaal niet)

Dat weet de helft van de stakers ook niet hoor.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.959
6.238
Voor een hoger loon, wat nutteloos is want dat hangt van zoveel andere dingen af dan enkel gaan zagen en staken tov de regering. Ze zijn al jaren het OV aan het afbouwen (echt totaal geen idee waarom want dat is juist de toekomst en de rede waarom files alsmaar langer worden.) Maar op deze manier staken helpt niemand vooruit, wat bereik je nou met 3 dagen staking lol
 

RM

Playlistbediener
1 dec 2015
46
0
Voor men die kampeert op A1 is het handig om te parkeren op A8 en niet op The Hive Parking, tenzij je van lopen houdt.
Afslag Mechelen Noord af, hou rechts aan nu. Bij de stoplichten rechtdoor (2km), rechtdoor onder het spoor door langs de Expo.
Volg nu Bonheiden
Volg nu Keerbergen tot IN Keerbergen.

Bij de kleine rotonde rechtsaf richting Haacht. Na 3 km kom je over het water. Nu de eerstvolgende linksaf en het polderweggetje richting A8 volgen.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.367
6.605
Dus donderdag 16:00 Festileaks meeting in de barn? Bij de hoofdingang (aan kopzijde zeg maar) de meest linker vanuit buiten de tent gekeken. Op de grens van in en buiten de tent. Dan moeten we elkaar kunnen vinden. Ik heb een T-shirt van een schildpad met daarop een slak aan (valt niet te missen). Komen nog meer mensen?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.202
4.357
Is dat niet net zo'n beetje het drukste punt bij the Barn?

Ik pak rond die tijd nog een biertje en ga een mooie plek voor Prophets of rage opzoeken.
 

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
16:00 uur barn op donderdag zouden @gloeilamp en ik wel bij zijn.

Is dat niet net zo’n beetje het drukste punt bij the Barn?

Ik pak rond die tijd nog een biertje en ga een mooie plek voor Prophets of rage opzoeken.
Wat zou jij voorstellen dan? Wat eerder? Ik ben sowieso van plan om donderdag redelijk vroeg op het terrein te zijn ivm Cigarettes After Sex, dus daarna zou ook prima kunnen (15.00) Wat stelt de rest voor?

Edit: dan zit je wel tegelijk met Savages.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.017
586
16:00 uur barn op donderdag zouden @gloeilamp en ik wel bij zijn.

Paddy wrote:
Is dat niet net zo’n beetje het drukste punt bij the Barn?

Ik pak rond die tijd nog een biertje en ga een mooie plek voor Prophets of rage opzoeken.


Wat zou jij voorstellen dan? Wat eerder? Ik ben sowieso van plan om donderdag redelijk vroeg op het terrein te zijn ivm Cigarettes After Sex, dus daarna zou ook prima kunnen (15.00) Wat stelt de rest voor?

Edit: dan zit je wel tegelijk met Savages.
En Whitney. Op donderdag om 16:00 zal de Barn toch niet bomvol staan voor Mark Lanegan zeker? Of vergis ik me daarin?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.275
10.806
Over een paar uur vertrekken we richting de b&b in Leuven. Ik ben er klaar voor en heb er veel zin in! Het weer wordt niet top maar had veel slechter kunnen zijn. Ook aan de rest, veel plezier!

Meeting ga ik niet redden helaas, zal dan al onderweg naar voorvak zijn voor PoR.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.017
586
Je hebt een b&b en je gaat al op woensdag?

Alleen zaterdag lijkt een hele slechte dag te gaan worden, verder valt het inderdaad wel mee. Zin in!
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Toen ik vanmorgen keek waren het de vrijdag en de zaterdag met veel regen. Donderdag en zondag zo goed als geen regen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken