Green Day zal wel op Rock Werchter staan hoor.
Herman Schueremans en zijn team zijn zeer te spreken over de professionaliteit van deze band (uit interview van enkele jaren geleden) en ze staan er de laatste tours altijd. Bovendien blijven ze relevant, in die zin dat hun nieuwe singles nog steeds veel airplay krijgen op de radio. Daarenboven spreken ze een doelgroep aan van 15 jaar tot 45 jaar (zo ongeveer denk ik, zeer ruim alleszins
)
Nog een extra reden: Rock Werchter boekt steeds headliners die vroeg hun tour samenstellen. Traditioneel Green Day, Rammstein (maken het extreem vroeg bekend), Pearl Jam (stellen het vroeg samen en maken het meestal begin december bekend), Kings of Leon... Zo lopen ze niet het risico om na nieuwjaar nog voor een dag zonder headliner te zitten, wat al is voorgevallen in 2012 bijvoorbeeld.
Voor 2017 gok ik op:
Green Day
Pearl Jam
Radiohead
Kings of Leon
Subs als 30 Seconds to Mars, Arcade Fire, The National en Bastille zie ik zeker gebeuren.
Coldplay op Boutique, Rolling Stones op Classic (die laatste zijn blijkbaar ook al hun tour aan het samenstellen).
Zit ik nog met Metallica en Guns N' Roses.
Die laatste zie ik twee sportpaleizen doen of zelfs het Koning Boudewijnstadion proberen. Of toch Graspop?
Metallica een apart concert op terrein Werchter of Stenehei?
Of Kings of Leon moet zich tevreden kunnen stellen met een plek als subheadliner (eigenlijk waren ze dit in 2013 al, voor Stromae). Dan zie ik Metallica nog doorschuiven naar Rock Werchter.