Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Donderdag: Queens Of The Stone Age - Kings Of Leon - Pearl Jam // Barn: Arctic Monkeys
Vrijdag: Nick Cave - The National - Arcade Fire - Radiohead // Barn: Gorillaz
Zaterdag: Nine Inch Nails - Oscar And The Wolf - Green Day - Metallica // Barn: Bon Iver
Zondag: Bastille - Depeche Mode - Coldplay - U2 // Barn: The xx

Gekkigheid.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Oscar and the Wolf is blijkbaar de “Kensington van België”…
Met het verschil dat deze wel een degelijk optreden kan geven..

Donderdag: The National - Pearl Jam - Netsky / Barn: Oscar & The Wolf
Vrijdag: Nick Cave - Queens Of The Stonage of Kings Of Leon / Barn: Frank Ocean
Zaterdag: Arcade Fire - Radiohead / Barn: The xx
Zondag: Bastille - Coldplay / Barn: Bon Iver
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Ik als orakel moet hier natuurlijk ook ooit wat roepen.

Bovenaan het lijstje nu Greenday (sowieso), Coldplay, Pearl Jam en tja..... Metallica weer.
Hopen op Radiohead maar blijft een moeilijke.
The National grote kans op Sub.
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Wel grappig dat iedereen zegt wéér Metallica terwijl Pearl Jam de laatste jaren vaker langs is gekomen. Al heb je natuurlijk nooit genoeg Pearl Jam maar toch.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Ik als orakel moet hier natuurlijk ook ooit wat roepen.

Bovenaan het lijstje nu Greenday (sowieso), Coldplay, Pearl Jam en tja….. Metallica weer.

Brrr. Inderdaad een deprimerend lijstje. We moeten positief blijven.

En Pearl Jam voelt nog meer aan als een herhaling dan Metallica.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Wessel wrote:
Bovenaan het lijstje nu Greenday (sowieso), Coldplay, Pearl Jam en tja….. Metallica weer.
Hahaha, worst case scenario dit.

Don't shoot the messenger. Dit krijg binnen en dit geef ik door.
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
62
Rock Werchter:
Donderdag: Royal Blood - Foo Fighters
Vrijdag: Bastille - Coldplay
Zaterdag: Placebo - Radiohead
Zondag: Arcade Fire - Kings Of Leon

TW Classic: u2
Werchter Boutique: Metallica (Zoals 2012)
Stenehei: Guns 'n Roses - Individueel concert
Graspop: Aerosmith - Avenged Sevenfold - ???
Pukkelpop: Green Day
Pinkpop: Pearl Jam - Eindelijk eens Pearl Jam op Pinkpop

Ben is benieuwd wat er effectief van gaat kloppen :p
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Is het van Arcade Fire dan al zeker dat ze in 2017 een nieuw album hebben waarmee ze touren? Meestal doen die het vrij rustig aan.. Niettemin een band die met The National een perfect duo kan vormen en een dag dragen
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Is het van Arcade Fire dan al zeker dat ze in 2017 een nieuw album hebben waarmee ze touren? Meestal doen die het vrij rustig aan.. Niettemin een band die met The National een perfect duo kan vormen en een dag dragen

Wat betreft je vragen over Arcade Fire :
- het nieuwe album is slechts een kwestie van maanden http://consequenceofsound.net/2016/06/will-butler-says-new-arcade-fire-album-could-be-here-next-spring/

- ze touren volgens Emma Banks, lid van de Creative Artists Agency (CAA), in 2017 verklapte ze begin dit jaar tijdens Eurosonic/Noorderslag.
“I just e-mailed like twenty people they won’t get Arcade Fire, but they will tour in 2017”
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Morgen komt Hurricane/Southside al met nieuws. Een vroeg aangekondigde headliner zou mee kunnen verklaren waarom ze nog even gewacht hebben met het bekendmaken van de datum voor 2017.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Morgen komt Hurricane/Southside al met nieuws. Een vroeg aangekondigde headliner zou mee kunnen verklaren waarom ze nog even gewacht hebben met het bekendmaken van de datum voor 2017.

Dat is al heel vroeg. Metallica heeft wel Zuid-Amerika bekend gemaakt. Misschien de andere leg van de tour?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Maar Graspop is maar een week ofso voor Werchter? Dat wil toch helemaal niets zeggen ookal zouden ze effectief worden aangekondigd? Aangezien het handje met headliner mogelijkheden voor GMM miniem is en Werchter juist heel veel mogelijkheden heeft ben ik meer geneigd om te denken dat ze op GMM zullen staan ondanks dat ze dan diep in de buidel zullen moeten tasten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Morgen komt Hurricane/Southside al met nieuws. Een vroeg aangekondigde headliner zou mee kunnen verklaren waarom ze nog even gewacht hebben met het bekendmaken van de datum voor 2017.

Dat is al heel vroeg. Metallica heeft wel Zuid-Amerika bekend gemaakt. Misschien de andere leg van de tour?

Te vroeg voor Metallica. Ik denk dat ze morgen wel eens met Green Day kunnen komen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Green Day was ook mijn eerste gedacht. Kwamen voor de festivals van 2013 ook al extreem vroeg met aankondigingen (ergens midden september geloof ik) en staan volop in de aandacht met die nieuwe single/plaat. Metallica zie ik eerder op Rock Am Ring staan, er is nog geen Metallica-tour in juni geweest waarin ze RaR niet aandeden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Green Day was ook mijn eerste gedacht. Kwamen voor de festivals van 2013 ook al extreem vroeg met aankondigingen (ergens midden september geloof ik) en staan volop in de aandacht met die nieuwe single/plaat. Metallica zie ik eerder op Rock Am Ring staan, er is nog geen Metallica-tour in juni geweest waarin ze RaR niet aandeden.
Dat was dacht ik 10-10-2012.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Green Day... Ze geven het inderdaad bijna letterlijk weg op die FB pagina.

Zaadband. Hopen op een zaaltje voor België.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Green Day zal wel op Rock Werchter staan hoor.

Herman Schueremans en zijn team zijn zeer te spreken over de professionaliteit van deze band (uit interview van enkele jaren geleden) en ze staan er de laatste tours altijd. Bovendien blijven ze relevant, in die zin dat hun nieuwe singles nog steeds veel airplay krijgen op de radio. Daarenboven spreken ze een doelgroep aan van 15 jaar tot 45 jaar (zo ongeveer denk ik, zeer ruim alleszins :))

Nog een extra reden: Rock Werchter boekt steeds headliners die vroeg hun tour samenstellen. Traditioneel Green Day, Rammstein (maken het extreem vroeg bekend), Pearl Jam (stellen het vroeg samen en maken het meestal begin december bekend), Kings of Leon... Zo lopen ze niet het risico om na nieuwjaar nog voor een dag zonder headliner te zitten, wat al is voorgevallen in 2012 bijvoorbeeld.

Voor 2017 gok ik op:
Green Day
Pearl Jam
Radiohead
Kings of Leon

Subs als 30 Seconds to Mars, Arcade Fire, The National en Bastille zie ik zeker gebeuren.

Coldplay op Boutique, Rolling Stones op Classic (die laatste zijn blijkbaar ook al hun tour aan het samenstellen).

Zit ik nog met Metallica en Guns N' Roses.
Die laatste zie ik twee sportpaleizen doen of zelfs het Koning Boudewijnstadion proberen. Of toch Graspop?
Metallica een apart concert op terrein Werchter of Stenehei?

Of Kings of Leon moet zich tevreden kunnen stellen met een plek als subheadliner (eigenlijk waren ze dit in 2013 al, voor Stromae). Dan zie ik Metallica nog doorschuiven naar Rock Werchter.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Ook ik zet 10 euro in op dat lijstje van Everyknight. Inderdaad enorm plausibel en realistisch.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Ongelofelijk trouwens dat we binnen een maandje al officieus kunnen uitkijken naar nieuwe namen voor de volgende editie. :)
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.968
3.330
De data zijn trouwens nog steeds niet officieel toch? Heeft dat een reden?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken