Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Dat nieuwe nummertje is toch niet veel vind ik. Heel dertien-in-een-dozijn...
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
388
62
Metallica op Rock werchter vind ik altijd wel een meerwaarde, al hoop ik dat ze weer eens Werchter Boutique doen in de vorm van een metaldag!
Ben hier in 2012 naar toe geweest, ook hele dag Metal (Gojira, channel zeo, mastodon, Soundgarden, Metallica).

Was echt een leuke dag! Liever dus Boutique dan dag op werchter.
Heb trouwens de indruk dat er al keuze genoeg is voor de dagen op werchter te vullen
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
http://www.nme.com/news/kings-of-leon/95842

Meer dan waarschijnlijk nieuw album van Kings of Leon. Steeds grote kanshebber.

Mag van mij ook, heb ik niets op tegen. Muzikaal altijd straf live, daar draait het om. En liever de 16e keer Kings of Leon dan iets als Pharrell, Rihanna, Black Eyed Peas of iets uit diezelfde pot.


 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Ja, maar ... Dat zouden dan 3 headliners uit 2014 zijn die een heel sterk gerucht zijn (Pearl Jam, Metallica, Kings of Leon). Nu weet ik wel dat Werchter herhaling niet schuwt, maar om uit te pakken met 3 dezelfde headliners als 3 jaar ervoor is zelfs voor Werchter wel wat van het goeie teveel denk ik. Die 4e headliner van 2014 is overigens ook een gerucht (Arctic Monkeys), gezien TLSP weer wordt opgedoekt en Kane en Turner weer apart muziek gaan maken.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
http://www.nme.com/news/kings-of-leon/95842

Meer dan waarschijnlijk nieuw album van Kings of Leon. Steeds grote kanshebber.

Mag van mij ook, heb ik niets op tegen. Muzikaal altijd straf live, daar draait het om. En liever de 16e keer Kings of Leon dan iets als Pharrell, Rihanna, Black Eyed Peas of iets uit diezelfde pot.

Die 'liever dan ...' klopt ook voor mij, maar als je ziet wat er nog gaat touren is KOL wel het laatste dat ze van mij mogen boeken.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
http://www.nme.com/news/kings-of-leon/95842

Meer dan waarschijnlijk nieuw album van Kings of Leon. Steeds grote kanshebber.

Mag van mij ook, heb ik niets op tegen. Muzikaal altijd straf live, daar draait het om. En liever de 16e keer Kings of Leon dan iets als Pharrell, Rihanna, Black Eyed Peas of iets uit diezelfde pot.

Dan noem je ook een paar namen. Pharrel, Black Eyed Peas staan op Werchter overigens als 2e headliner / afsluiter. Met daarvoor dus nog de 1e headliner. Maar KOL mag van mij ver weg blijven. Gruwelijk saaie optredens.
 

Kinks

Playlistbediener
23 aug 2016
6
0
Hee! Nieuw op dit forum, na 2x Werchter.

Hoe groot denken jullie dat de kans is dat Art Garfunkel een keertje komt? Met de selist die hij op Glastonbury deed moet hij toch tickets verkopen voor een Werchter dag? Misschien als Barn afsluiter of een plaatsje zoals Iggy Pop dit jaar had in de namiddag op Main?
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.380
2.721
Hee! Nieuw op dit forum, na 2x Werchter.

Hoe groot denken jullie dat de kans is dat Art Garfunkel een keertje komt? Met de selist die hij op Glastonbury deed moet hij toch tickets verkopen voor een Werchter dag? Misschien als Barn afsluiter of een plaatsje zoals Iggy Pop dit jaar had in de namiddag op Main?
Ik weet niet of ik me nu moet schamen maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
@Joe, dan moet je je wel een beetje schamen. ?
'Bridge over troubled water' doet geen belletje rinkelen?
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Kinks wrote:
Hee! Nieuw op dit forum, na 2x Werchter.

Hoe groot denken jullie dat de kans is dat Art Garfunkel een keertje komt? Met de selist die hij op Glastonbury deed moet hij toch tickets verkopen voor een Werchter dag? Misschien als Barn afsluiter of een plaatsje zoals Iggy Pop dit jaar had in de namiddag op Main?


Ik weet niet of ik me nu moet schamen maar daar heb ik nog nooit van gehoord.

Mag hopen dat Simon & Garfunkel een beetje bekend klinkt voor je. En @kinks ik denk dat Art Garfunkel wel geboekt zou kunnen boeken, maar die man is denk ik qua het aantal bezoekers dat hij trekt niet te vergelijken met een Iggy Pop op dit moment. Paul Simon daarentegen...
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Als ik voorzichtig een gokje mag wagen.

Radiohead - Coldplay - Kings of Leon (huisband gaat weer touren) - Daft Punk (want het is fucking 2017 volgend jaar!)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Als ik voorzichtig een gokje mag wagen.

Radiohead – Coldplay – Kings of Leon (huisband gaat weer touren) – Daft Punk (want het is fucking 2017 volgend jaar!)

Daft Punk zou dan staan als dance afsluiter. Op de donderdag bv. Kan Metallica er nog mooi voor staan.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
802
JB. wrote:
Als ik voorzichtig een gokje mag wagen.

Radiohead – Coldplay – Kings of Leon (huisband gaat weer touren) – Daft Punk (want het is fucking 2017 volgend jaar!)


Daft Punk zou dan staan als dance afsluiter. Op de donderdag bv. Kan Metallica er nog mooi voor staan.
Daft Punk gaat never nooit gebeuren. Helaas.

En Coldplay zie ik echt nog steeds op een apart event staan (Boutique bv.)

Mijn gok voor RW zou zijn: Radiohead - Pearl Jam- Arcade Fire - Foo Fighters/Kings of Leon (ik zie FF wel een paar optredens doen als goedmaker voor 2015. Zo niet, KoL een optie, afhankelijk van hoe het nieuwe album wordt ontvangen). Ook een beetje wishful thinking, dat we RH en AF in 2017 opnieuw op één festival gaan zien.

Ook mogelijk: Metallica is natuurlijk altijd een optie, zeker met een nieuw album op zak. Zelfde geldt eigenlijk voor Green Day.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Paddy wrote:
JB. wrote:
Als ik voorzichtig een gokje mag wagen.

Radiohead – Coldplay – Kings of Leon (huisband gaat weer touren) – Daft Punk (want het is fucking 2017 volgend jaar!)


Daft Punk zou dan staan als dance afsluiter. Op de donderdag bv. Kan Metallica er nog mooi voor staan.


Daft Punk gaat never nooit gebeuren. Helaas.

En Coldplay zie ik echt nog steeds op een apart event staan (Boutique bv.)

Mijn gok voor RW zou zijn: Radiohead – Pearl Jam- Arcade Fire – Foo Fighters/Kings of Leon (ik zie FF wel een paar optredens doen als goedmaker voor 2015. Zo niet, KoL een optie, afhankelijk van hoe het nieuwe album wordt ontvangen). Ook een beetje wishful thinking, dat we RH en AF in 2017 opnieuw op één festival gaan zien.

Ook mogelijk: Metallica is natuurlijk altijd een optie, zeker met een nieuw album op zak. Zelfde geldt eigenlijk voor Green Day.

Zo iets dergelijks dacht ik ook visdave34, alleen dacht ik juist meer Coldplay wel en Arcade Fire niet. Of Arcade Fire niet als headliner maar wel nog op het RW-affiche.

btw Boutique of TW Classic, kunnen die misschien iets in de richting GnR of Stones krijgen denken jullie?
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
btw Boutique of TW Classic, kunnen die misschien iets in de richting GnR of Stones krijgen denken jullie?

Ik verwacht dat GnR eerder een losse show op de GMM-weide gaat geven, gezien de grote hoeveelheid geruchten voor RW/TW/Boutique die al rondzwerven. Rolling Stones gok ik dan weer dat ze stadions gaan doen in de buurlanden en Belgie gewoon overslaan. Uiteindelijk treden die hier ook slechts 1 keer om de 6-7 jaar op.

Om trouwens even in te pikken op een eerdere discussie: Oscar & The Wolf speelt in 2017 in het Sportpaleis, en zo'n show gaat hij ook niet doen zonder nieuwe plaat. Dat + enorm veel lovende woorden over zijn headlineshow op Pukkelpop doen me toch denken dat hij hoog op de affiche van RW '17 zal staan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Maar die zei toch in een interview dat er geen plannen waren voor een komende festival tour? Dat concert in het Sportpaleis is namelijk een extra concert na de gekte die ontstond bij de verkoop van hun intiem concert in de AB :) Ik verwacht ze niet, en als ze zouden komen zie ik ze Klub C/Barn afsluiten..

Voorlopig zie ik PJ x Netsky - Radiohead - The National x Arcade Fire / QOTS / The xx - Coldplay het meest gebeuren.. Was het niet zo dat Daft Punk hun tours altijd deden (lol 2 dus) deden die eindige op een 6 en geen 7?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Heeft Graspop niet altijd aangegeven dat Metallica veel te duur is voor hun? Dus dan zou dat toch al bijna een zekerheidje moeten zijn voor werchter?
 

Zjoepske

Playlistbediener
12 dec 2013
9
0
Ik zet mijn geld in op:

- Metallica (slaan Werchter zelden over)
- Kings of Leon (huisband met nieuw album0
- Coldplay (of los op Boutique. Pearl Jam/Green Day zou ook een optie kunnen zijn)
- Oscar and the Wolf (nieuw album en er lijkt geen grens aan de populariteit in Belgie).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Ik zet mijn geld in op:

– Metallica (slaan Werchter zelden over)
– Kings of Leon (huisband met nieuw album0
– Coldplay (of los op Boutique. Pearl Jam/Green Day zou ook een optie kunnen zijn)
– Oscar and the Wolf (nieuw album en er lijkt geen grens aan de populariteit in Belgie).
Zal Metallica niet juist eens Werchter moeten overslaan. Zal een goede stap zijn.
Kings of Leon, huisband... LOL
Oscar and the Wolf is blijkbaar de "Kensington van België"... ;)

Ik denk dat je Radiohead vergeet, Coldplay en Pearl Jam ook op RW verwacht ik eigenlijk wel.
Ik denk Metallica naar Graspop en overigens GnR naar TW.

Wat denken jullie, roept u maar....
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.739
7.522
Coldplay, radiohead, metallica en greenday. Greenday en coldplay delen ze met pinkpop. Ik ben bang dat pukkelpop met gorillaz aan de haal gaat en misschien dat greenday ook voor pukkelpop en lowlands gaat. Misschien dat werchter the national nog met een goede sub doorschuiven als headliner.

Gnr op tw en pearl jam of u2 op boutique?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken