Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Of Kings of Leon moet zich tevreden kunnen stellen met een plek als subheadliner (eigenlijk waren ze dit in 2013 al, voor Stromae)

Hoe durf je? :eek:

Maar wel een goed, realistisch lijstje. Dat dan weer wel :)
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Die krijgen toch nog steeds op elk festival de headliner positie? Als de Editors die plek na al die jaren nog steeds krijgen dan waarom KoL dan niet? :roll:
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Het meest realistische lijstje dat ik tot nu toe heb gezien. En is @everyknight niet ex-Rock Werchter-orakel? Dan denk en hoop (vooral) ik dat hij Wessel weer van zijn troon stoot. Sorry Wessel, lobi.

Haha, neen. De keer ervoor was Luud het Werchterorakel, dus er zitten er hier met een nog meer heldere glazen bol dan mijzelf.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Die krijgen toch nog steeds op elk festival de headliner positie? Als de Editors die plek na al die jaren nog steeds krijgen dan waarom KoL dan niet?
rolleyes.png

Editors hebben toch meer recente successen/succesjes op hun naam staan dan Kings Of Leon. Het is al van Only By The Night geleden dat die nog radiohits uitgebracht hebben.

Maar Kings Of Leon komt sowieso niet meer als echte headliner. Ze moesten het zowel in 2013 als 2014 reeds hebben van een coheadlinerpositie met een act die meer buzz veroorzaakte (Blur/Stromae) en van de vele publiekslievelingen die op dezelfde dag speelden (Ben Howard, The Script, Bastille, ...). En met elke Belgische passage gaat hun aantrekkingskracht nog verminderen zolang ze geen nieuwe wereldhit voortbrengen.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Het meest realistische lijstje dat ik tot nu toe heb gezien. En is @everyknight niet ex-Rock Werchter-orakel? Dan denk en hoop (vooral) ik dat hij Wessel weer van zijn troon stoot. Sorry Wessel, lobi.

Zoveel slechter is mijn voorspelde line-up toch niet ten opzichte van die van everyknight?

Je moet vooral naar Luud en mij luisteren als Werchter Orakels.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
802
Green Day in februari naar Vorst Nationaal. Zouden ze dan in juli weer in België terugkomen voor Rock Werchter?

Over het lijstje van Everyknight: ik hoop echt dat dat het niet gaat worden. Twee bands voor de tiende keer die de laatste tijd niks belangwekkends hebben uitgebracht (KoL en PJ), één regelrechte zaadband (Green Day) en dus maar één hele interessante headliner (RH)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Green Day in februari naar Vorst Nationaal. Zouden ze dan in juli weer in België terugkomen voor Rock Werchter?

Over het lijstje van Everyknight: ik hoop echt dat dat het niet gaat worden. Twee bands voor de tiende keer die de laatste tijd niks belangwekkends hebben uitgebracht (KoL en PJ), één regelrechte zaadband (Green Day) en dus maar één hele interessante headliner (RH)

En 31 januari ZiggoDome.
Als MOJO / LiveNation een beetje slim zijn komen er andere namen op de festivals in juni/juli....
(tenminste, ga ik van uit...)
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Ik verwacht ze zeker wel op RW. Alleen vind ik het wel opmerkelijk dat ze in Vorst spelen, en niet in het Sportpaleis. Maar uiteraard zal de vraag naar tickets groot zijn en zal er een ticketschaarste zijn, waardoor de hype groter zal worden en RW hen vervolgens als headliner kan aankondigen.

Daarnaast ben ik het wel met visdave eens: als je de mogelijke headliners zo ziet, dan zit je weer met de typische Werchter ziekte: herhaling herhalng herhaling. Daarom is een band als Radiohead voor RW aantrekkelijk, aangezien daarmee een headliner kunnen boeken die én een dag uitverkoopt én een deel van die 'herhaling' kritiek weerlegt.

Wat KoL betreft: als ze komen, dan zie ik ze geen dag dragen. Misschien, in het allerslechtste scenario, combineren ze hen met een 'schaduw' dance act/headliner als Oscar & the Wolf. Zou een heel zwakke dag zijn, maar wel eentje die wat kaarten zou kunnen verschuiven (vergelijkbaar met Mumford (kleine headliner) en Pharell (dance act annex headliner). Dit is wel het slechtste scenario natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat de RW organisatie zelf ook wat mooiere constructies in elkaar wil puzzelen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.148
802
Heerlijk eigenlijk dat het grote speculeren begin september alweer kan beginnen... Festivalseizoen van 3 maanden en daarna weer 9 maanden voorpret :)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik gok op dit: Pearl Jam - Coldplay - Green Day - Radiohead

Kings of Leon en Pearl Jam en Green Day is denk ik iets teveel herhaling van het goede. En ik denk dat ze met PJ en GD makkelijker een dag uitverkopen dan met KoL en dus zo de keuze hebben gemaakt. Radiohead lijkt me wel een zekerheidje voor RW als ze die kunnen krijgen. Coldplay zou natuurlijk ook nog op een TW-Classic kunnen staan maar ik gok dat ze toch wel op RW staan en dat GNR op TW-Classic staat.

Zou ook wel een prima rijtje zijn, alle vier compleet andere muziek. Niet echt persee mijn ding. Pearl Jam heb ik vorige keer op RW geskipped om Nederland te kijken, Coldplay heb ik al gezien en is niet slecht maar sta er niet om te springen ze nog eens te zien. Green Day vond ik wel tof maar heb ik wel gezien nu en tja Radiohead dat is gewoonweg niet mijn muziek.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Er zijn elk jaar wel Daft Punk-geruchten. Het zou volgend jaar kunnen onder de “1997-2007-2017”-theorie. Ik weet alleen niet hoe populair Daft Punk nog is en wat voor plek dat gaat worden.

Danceafsluiter op de donderdag.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Thomas wrote:
Er zijn elk jaar wel Daft Punk-geruchten. Het zou volgend jaar kunnen onder de “1997-2007-2017”-theorie. Ik weet alleen niet hoe populair Daft Punk nog is en wat voor plek dat gaat worden.


Danceafsluiter op de donderdag.

Zou me zelfs niet verbazen als dat gewoon Boutique wordt (indien ze touren). Zullen qua vraagprijs sowieso te hoog liggen om als danceafsluiter na een headliner te spelen + brengen ongetwijfeld een gigantische productie mee (dus moeilijke omschakeling) + zijn nog steeds immens populair en zullen dus op zichzelf al tienduizenden tickets aan de man kunnen brengen + lokken flink wat volk die qua smaak eerder op TML of Laundry Day thuishoren dan op een pop/rock-festival.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.680
730
Zou me zelfs niet verbazen als dat gewoon Boutique wordt (indien ze touren). Zullen qua vraagprijs sowieso te hoog liggen om als danceafsluiter na een headliner te spelen + brengen ongetwijfeld een gigantische productie mee (dus moeilijke omschakeling) + zijn nog steeds immens populair en zullen dus op zichzelf al tienduizenden tickets aan de man kunnen brengen + lokken flink wat volk die qua smaak eerder op TML of Laundry Day thuishoren dan op een pop/rock-festival.

Is Daftpunk nog relevant? Gaan mensen daar een behoorlijke lap geld voor betalen?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Laundry Day kan die helemaal niet betalen en TML is echt geen geschikte plaats voor een act als Daft Punk.. Enigste opties voor een eventueel weerzien van Daft Punk is op PKP of RW en eigenlijk zou het best kunnen met een iets kleinere headliner a la The National of Queens Of The Stoneage kunnen die toch best een dag dragen?
Relevant? Je kan op je een hand tellen hoeveel keer ze al in België hebben gestaan, dus wat visdave34 zegt.. Overgens hebben ze tonnen materiaal en is die act op zich al zo speciaal ookal heb ik al gehoord dat hun optreden op PKP toentertijd niet zo goed was.. Als je ze op Boutique, wat voor dagprogramma moet je daar dan aan koppelen? Dan krijg je toch gewoon RW Classic toestanden?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
Everyknight wrote:
Voor 2017 gok ik op:
Green Day
Pearl Jam
Radiohead
Kings of Leon

Tja, daar gaat waarschijnlijk je eerste naam al xD

Toch niet hoor, ik schaar me achter de theorie van @mattman. Green Day zou normaal gezien altijd in het Sportpaleis staan. Door bewust te kiezen voor Vorst Nationaal (ongeveer 1/3e van de capaciteit van het Sportpaleis) wordt schaarste gecreëerd, dat gaat meteen uitverkocht zijn, met een hype als gevolg. Ik verwacht ze op Rock Werchter, zeker nu dat Hurricane zeer dicht tegen de Werchterdata zal aanleunen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
Paddy wrote:
Thomas wrote:
Er zijn elk jaar wel Daft Punk-geruchten. Het zou volgend jaar kunnen onder de “1997-2007-2017”-theorie. Ik weet alleen niet hoe populair Daft Punk nog is en wat voor plek dat gaat worden.


Danceafsluiter op de donderdag.


Zou me zelfs niet verbazen als dat gewoon Boutique wordt (indien ze touren). Zullen qua vraagprijs sowieso te hoog liggen om als danceafsluiter na een headliner te spelen + brengen ongetwijfeld een gigantische productie mee (dus moeilijke omschakeling) + zijn nog steeds immens populair en zullen dus op zichzelf al tienduizenden tickets aan de man kunnen brengen + lokken flink wat volk die qua smaak eerder op TML of Laundry Day thuishoren dan op een pop/rock-festival.

Mwa, dat zal denk ik voor RW nog best meevallen. Kans voor Werchter om een andere naam te promoveren tot headliner en Daft Punk daarna als co headliner / dansafsluiter. Daft Punk laat je sowieso in het donker spelen.

Qua productie zal het niet groter zijn dan Rammstein lijkt me? Kan dan toch prima afsluiten? Ik hoop het niet overigens.
 

Arnaud

Nieuw lid
7 sep 2016
1
0
Eens een kleinere naam droppen, Highly Suspect brengt vandaag hun nieuwe album uit en krijgt de laatste tijd ook wat speeltijd op Studio Brussel. Misschien dagopener op de Mainstage?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken