Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Green Day lijkt me zekerheidje nu ze week van te voren op Hurricane staan. Als Vorst Nationaal het enige concert zou zijn hadden ze wel iets groters gekozen. Het zou me niks verbazen als Green Day Sportpaleis en RW wilde doen maar RW het daar niet me eens was en ze vervolgens op dit uit zijn gekomen. In Nederland staan ze namelijk wel gewoon in de Ziggo Dome (Pinkpop heeft iets minder overtuigingskracht).

Wat betreft de overige headliners verwacht ik nog wel iets buiten het rijtje, Pearl Jam, Metallica, KoL, Coldplay. Laatste jaren komen ze namelijk telkens weer met een nieuwe headliner (Florence, AM, Editors, Mumford) en ik verwacht dat ze die trend wel voort willen zetten. Misschien iets als Arcade Fire.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Wat betreft de overige headliners verwacht ik nog wel iets buiten het rijtje, Pearl Jam, Metallica, KoL, Coldplay. Laatste jaren komen ze namelijk telkens weer met een nieuwe headliner (Florence, AM, Editors, Mumford) en ik verwacht dat ze die trend wel voort willen zetten. Misschien iets als Arcade Fire.

Ik weet niet of dat nu was omdat ze een nieuwe headliner wilden of omdat er een gebrek aan beter was (beter als in groter, voordat iemand zich aangevallen voelt). Dit jaar lijkt de keuze reuze en of ze dan een grote naam gaan laten schieten omdat ze een kleinere naam een kans willen geven lijkt me niet. Arcade Fire zou goed kunnen komen, maar dan als sub, of co-headliner ofzo.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Shaverion wrote:
Wat betreft de overige headliners verwacht ik nog wel iets buiten het rijtje, Pearl Jam, Metallica, KoL, Coldplay. Laatste jaren komen ze namelijk telkens weer met een nieuwe headliner (Florence, AM, Editors, Mumford) en ik verwacht dat ze die trend wel voort willen zetten. Misschien iets als Arcade Fire.


Ik weet niet of dat nu was omdat ze een nieuwe headliner wilden of omdat er een gebrek aan beter was (beter als in groter, voordat iemand zich aangevallen voelt). Dit jaar lijkt de keuze reuze en of ze dan een grote naam gaan laten schieten omdat ze een kleinere naam een kans willen geven lijkt me niet. Arcade Fire zou goed kunnen komen, maar dan als sub, of co-headliner ofzo.
Vergeet ook niet dat Florence op herhaling kwam en dat ze volgens mij dus gewoon niet genoeg headliners hadden.. Ik bedoel als je al je programma moet vullen met Macklemore? :/ Is Arcade Fire qua act dan niet zo duur misschien dat ze als sub zouden kunnen staan? Heb niet zo'n goed gedacht daarvan maarja.. Met Green Day, PJ, Metallica en Radiohead heb je volgens mij 4 headliners die tesamen toch meer kosten dan die van vorig jaar of ben ik wederom verkeerd met het inschatten van hun vraagprijs en zijn acts The National of Arcade Fire dan nog perfect mogelijk die toch ook stillaan die headliner positie verdienen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.903
9.864
Deze nacht is Thom Yorke 3 uur lang te gast op BBC Radio 1. Mogelijk krijgen we wat info over een mogelijke tour in 2017.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.584
6.779
Deze nacht is Thom Yorke 3 uur lang te gast op BBC Radio 1. Mogelijk krijgen we wat info over een mogelijke tour in 2017.
http://consequenceofsound.net/2016/09/thom-yorke-spins-three-hour-42-song-playlist-on-bbc-radio-1-listen/
"Between songs, Yorke spoke on a variety of topics. Regarding Radiohead, he confirmed that the band will return to the road in 2017."
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.755
1.338
Even een eventueel boeiende sub headliner droppen, of zijn ze niet sub-waardig, wat denken jullie?

Prophets Of Rage

 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Prophets of rage zou heel vet zijn! Al weet ik niet of ze sub-headliner zouden zijn...
Misschien net onder de sub misschien?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Gewoon zoals The Last Shadow Puppets een beetje dit jaar? Sub is vind ik net wat te hoog dus.. Plaatsje eronder :p
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
KOL bevestigt aan StuBru min of meer dat ze op Belgisch festival staan. Toch geef ik Pukkelpop ook een goeie kans
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
Ik zou TW Classic toch ook openhouden als een optie voor Kings of Leon hoor. Hun muziek spreekt alle leeftijden aan (handig op een 'familiefestival') en zowel qua setlist als show is het zeker niet te gewaagd voor een classic publiek. Gooi hen in een coheadlinestructuur met een Depeche Mode of Lenny Kravitz en dat trekt nog best wat volk. En op die manier kan Schueremans hen wegzetten op een groot festival zonder de toorn van tienduizenden mensen over zich te krijgen (hebben ze ook met Black Eyed Peas gedaan in 2010).
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
WeckoJ wrote:
Shaverion wrote:
Wat betreft de overige headliners verwacht ik nog wel iets buiten het rijtje, Pearl Jam, Metallica, KoL, Coldplay. Laatste jaren komen ze namelijk telkens weer met een nieuwe headliner (Florence, AM, Editors, Mumford) en ik verwacht dat ze die trend wel voort willen zetten. Misschien iets als Arcade Fire.


Ik weet niet of dat nu was omdat ze een nieuwe headliner wilden of omdat er een gebrek aan beter was (beter als in groter, voordat iemand zich aangevallen voelt). Dit jaar lijkt de keuze reuze en of ze dan een grote naam gaan laten schieten omdat ze een kleinere naam een kans willen geven lijkt me niet. Arcade Fire zou goed kunnen komen, maar dan als sub, of co-headliner ofzo.


Vergeet ook niet dat Florence op herhaling kwam en dat ze volgens mij dus gewoon niet genoeg headliners hadden.. Ik bedoel als je al je programma moet vullen met Macklemore? :/ Is Arcade Fire qua act dan niet zo duur misschien dat ze als sub zouden kunnen staan? Heb niet zo’n goed gedacht daarvan maarja.. Met Green Day, PJ, Metallica en Radiohead heb je volgens mij 4 headliners die tesamen toch meer kosten dan die van vorig jaar of ben ik wederom verkeerd met het inschatten van hun vraagprijs en zijn acts The National of Arcade Fire dan nog perfect mogelijk die toch ook stillaan die headliner positie verdienen?

Het is natuurlijk van groot belang om kleinere namen tot headliner te promoveren om het aantal mogelijke headliners volgende jaren groter te houden. Ook is het mooi goedkoop. Zie geen reden waarom Rock Werchter perse 4 grote namen zou willen als ze ook kunnen uitverkopen met 3 grote en een kleinere.

Florence werd afgelopen jaar als een van de eerste aangekondigd dus ik vraag mij af in hoeverre het niet de bedoeling was dat ze headliner zou zijn.

Ow en btw, de keuze lijkt rond deze tijd van het jaar altijd groot. Blijkt de laatste jaren elk jaar weer tegen te vallen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.273
1.345
We zijn nu 15 september en hebben nog altijd geen datum voor de volgende editie. Ongezien. Zelfs vele festivals voor augustus hebben hun data al bekend gemaakt. Wat is hier toch de oorzaak van???
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
Met het uitverkopen van hun Lotto Arena show schat ik dat plekje van Bazart van dit jaar tegenover volgend jaar op Werchter wel een pak hoger in eerlijk gezegd.. Hebben volgens mij alle Vlaamse festivals afgeschuimd en zullen volgens mij volgend jaar er terug staan. Echter zie ik ze qua plaats nooit op een mainstage staan, hun productie is gewoon te klein al lijkt t meest logische als je zoveel tickets kunt verkopen op 1 dag? Wat denken jullie?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.525
4.854
ik kan niet echt inschatten hoe groot ze in Belgie zijn, maar the Barn is best groot. Groter dan de Lotto arena.


The Barn : 14.000 man
Klub C: 10.000 man
Lotto arena: 8.050 man
 

duyck

Gouden Tip
7 nov 2013
432
22
Ik zie ze ook zeker wel terugkomen, binnen enkele weken is hun nieuw album er. The Barn in de (voor)avond lijkt me plausibel
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.271
6.762
ik kan niet echt inschatten hoe groot ze in Belgie zijn, maar the Barn is best groot. Groter dan de Lotto arena.

The Barn : 14.000 man
Klub C: 10.000 man
Lotto arena: 8.050 man
Is de Lotto Arena maar zo groot als VN? Ik dacht altijd dat die veel groter was.. Anyways dit jaar was de Klub C gewoon vol en als daar 10k binnenkan stond daar volgens mij nog 12k mensen ofso, een echte mensenmassa was het.. Ook op PKP, Crammerock en Lokerse Feesten was het bakske vol dus die trekken enorm veel volk denk ik..

 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.474
716
We zijn nu 15 september en hebben nog altijd geen datum voor de volgende editie. Ongezien. Zelfs vele festivals voor augustus hebben hun data al bekend gemaakt. Wat is hier toch de oorzaak van???

Denk dat ze gewoon wachten tot vlak voor de eerste naam. Die data kondig je ofwel vlak na de vorige editie aan, ofwel op een moment dat er meer nieuws in aantocht is. Stel dat ze vandaag de data aankondigen, dan gaan mensen om de eerste namen gaan roepen en kan je ook niet meer tot bvb eind oktober wachten.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Paddy wrote:
ik kan niet echt inschatten hoe groot ze in Belgie zijn, maar the Barn is best groot. Groter dan de Lotto arena.

The Barn : 14.000 man
Klub C: 10.000 man
Lotto arena: 8.050 man


Is de Lotto Arena maar zo groot als VN? Ik dacht altijd dat die veel groter was.. Anyways dit jaar was de Klub C gewoon vol en als daar 10k binnenkan stond daar volgens mij nog 12k mensen ofso, een echte mensenmassa was het.. Ook op PKP, Crammerock en Lokerse Feesten was het bakske vol dus die trekken enorm veel volk denk ik..

Op Pukkelpop stond Bazart in de Marquee, die was ook afgeladen vol en er waren nog altijd zeer veel mensen die naar binnen wilden. Ik zie Bazart weer op RW staan, maar wel op Main Stage, en anders een spot rond 19u/20u in the Barn.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Jullie vergeten één belangrijk aspect, en dat is dat programmeurs iets ruimer kunnen programmeren op festivals. Daar heb je mensen die Bazart van één nummertje kennen ze wel even gaan checken. Deze mensen zouden waarschijnlijk nooit een concertkaartje kopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken