Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Jullie vergeten één belangrijk aspect, en dat is dat programmeurs iets ruimer kunnen programmeren op festivals. Daar heb je mensen die Bazart van één nummertje kennen ze wel even gaan checken. Deze mensen zouden waarschijnlijk nooit een concertkaartje kopen.

Precies. Daarom denk ik ook dat Bazart eerder Main Stage materiaal zal zijn.

Na een tijdje meelezen nu toch maar participeren. Ik verwacht Justice (album 'Woman' verschijnt 18 november) en Netsky (ook nieuw werk) Volgend jaar zeker op Werchter. Hoewel ze voor Justice waarschijnlijk geen mainstage meer aandurven denk ik. Wat denken jullie?

Na een tijdje meelezen nu toch maar participeren. Ik verwacht Justice (album ‘Woman’ verschijnt 18 november) en Netsky (ook nieuw werk) Volgend jaar zeker op Werchter. Hoewel ze voor Justice waarschijnlijk geen mainstage meer aandurven denk ik. Wat denken jullie?

Justice zie ik Klub C headlinen, Netsky Live dagafsluiter op mainstage.

Bon Iver heeft Vorst Nationaal meteen uitverkocht. Zou een mooie naam zijn om de Barn te headlinen. Staat 16 of 17 juni toch al op Eaux Claires Festival, dat Justin Vernon, samen met Aaron Dessner van The National, organiseert (het wordt toch aangenomen dat Bon Iver en The National er dan zelf zullen staan, al is er nog geen line up vrijgegeven).

Even een vaag gerucht vanuit het Radiohead kamp delen: in oktober (wss 2de helft) gaan ze tour data bekend maken (via Atease).

Radiohead zou eind juli alvast in Frankrijk spelen.

Radiohead heeft nog niet in België gespeeld.

Een zelfverklaarde 'leaker' beeerde dat ze de zondag afsluiten.

1+1=2

2+2=5

Everyknight wrote:
We zijn nu 15 september en hebben nog altijd geen datum voor de volgende editie. Ongezien. Zelfs vele festivals voor augustus hebben hun data al bekend gemaakt. Wat is hier toch de oorzaak van???

Denk dat ze gewoon wachten tot vlak voor de eerste naam. Die data kondig je ofwel vlak na de vorige editie aan, ofwel op een moment dat er meer nieuws in aantocht is. Stel dat ze vandaag de data aankondigen, dan gaan mensen om de eerste namen gaan roepen en kan je ook niet meer tot bvb eind oktober wachten.

Benedikt Sigmundsson ‏@BenniJon 19 sep.

@RockWerchter When will you confirm the dates for #RW17 ??

@BenniJon We don't know yet - can't be very long :)

vandaag om 1600 uur ?

Ah zou leuk zijn, maar ben bang van niet....
Ben wel erg benieuwd waarom het dan zo lang moet duren voordat ze een datum bekend kunnen maken...

Ik zou er niet te veel achter zoeken. Zodra ze de eerste headliner bekend maken, maken ze ook de datum bekend. Dat zal nog wel een paar weekjes duren.

Ik weet echt niet beter of RW is altijd het eerste weekend in juli. Is het de laatste 10 jaar ooit wel eens verschoven???
Dat kan dan volgens mij alleen maar zijn vanwege een grote act of misschien wel 2 die ze willen hebben en waardoor dat beter in hun tourschema's past.
Welke act is vandaag de dag groot genoeg om dat voor elkaar te krijgen dat RW met hun data zouden schuiven???
Ik kom niet verder dan U2 en Coldplay......
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat RW gaat schuiven met hun data

Ik weet echt niet beter of RW is altijd het eerste weekend in juli. Is het de laatste 10 jaar ooit wel eens verschoven???
Dat kan dan volgens mij alleen maar zijn vanwege een grote act of misschien wel 2 die ze willen hebben en waardoor dat beter in hun tourschema’s past.
Welke act is vandaag de dag groot genoeg om dat voor elkaar te krijgen dat RW met hun data zouden schuiven???
Ik kom niet verder dan U2 en Coldplay……
Maar ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat RW gaat schuiven met hun data
In 2015 nog een week vervroegd vanwege de Foo Fighters. We weten allemaal hoe dat afliep... ;-) Toch best wel vreemd dat het zo lang duurt, er zijn vast een hoop mensen die al een hotelletje of een vlucht willen boeken. Dus ik kan me bijna niet voorstellen dat het NIET met een headliner te maken heeft (of meerdere).

even op een rijtje gezet

30-06-2015 datum 2016 bekend
07-07-2014 datum 2015 bekend, op 10 oktober een week vervroegd
09-07-2013 datum 2014 bekend
02-07-2012 datum 2013 bekend
datum 2012 bekend making kan k zo niet vinden, maar is ergens in september gezien enkele posts
05-07-2010 datum 2011 bekend

Als ze volgende week de data nog niet bekend hebben gemaakt zou je idd beginnen denken dat eea te maken heeft met een headliner(s). Vooralsnog denk ik gewoon dat ze wat later zijn dan normaal. Is ook niets mis mee en je hoeft er natuurlijk niet meteen wat achter te zoeken maar hoe langer het duurd...................

Als het te maken heeft met een headliner, dan zijn die afspraken nu wel zo'n beetje gemaakt. Zo lang je geen datum hebt, kun je de rest van het programma ook niet vastleggen.

Heeft met GnR te maken en welke datum op Werchter terrein

Die kunnen toch ook op het terrein van Graspop in Dessel een los concert geven zoals AC DC dat vorig jaar heeft gedaan......

AC DC heeft vorig jaar een los concert gegeven op de festivalweide van Rock Werchter, niet die van GMM :)

AC DC heeft vorig jaar een los concert gegeven op de festivalweide van Rock Werchter, niet die van GMM
simple-smile.png
AC/DC in Werchter was 16 mei dit jaar.
Vorig jaar was in Dessel, locatie GMM, 6 juli 2015.
;)

Users who are viewing this thread