Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
Ik wil niet weer de pessimist spelen, maar als ik zie wat iedereen gaat verwachten, dan zijn de kaartjes dadelijk 300 euro per stuk. Arcade Fire en Radiohead op 1 dag? Nick Cave in the Barn? Ed Sheeran en Coldplay op 1 dag?

Het mag van mij allemaal waar zijn, maar ik geloof er nog niet zo in.
 

Werchter

Nieuw lid
14 aug 2016
4
0
Wat is de bron van dit ‘concretere gerucht’? Dat er al concerete uren opstaan vind ik toch wel wat verdacht.

Het schijnt zelfs bekend te zijn voor welk bedrag RadioHead is gecontracteerd voor dit optreden. De bron is betrouwbaar, 100% zeker pas na rw2017
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
Chiel wrote:
zijn de kaartjes dadelijk 300

Prijs voor 2017 blijft hetzelfde als 2016 (€ 230,- voor een combiticket en € 94 een dayticket.)

Als je als een "betrouwbare bron" wil overkomen, ben je slecht bezig... Tickets kostten dit jaar €236 voor een combi en €100 per dag. :p
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
903
316
En het was maar een loze kreet die ik riep.
Maar Coldplay, Pearl Jam, Arcade Fire, Radiohead en U2 in 4 dagen tijd gaat gewoon heel veel geld kosten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.010
2.074
Luud wrote:
Metallica naar Boutique (eventueel met Tool ernaast?)


Zou GMM die dan niet gewoon opeisen en geen Boutique dit jaar? Ik verwacht trouwens niet dat én Bastille én Ed Sheeran tesamen zullen staan, zijn praktisch allebei subs en met Coldplay heb je een heel dure headliner al passen ze allebei natuurlijk in hetzelfde straatje.. Anyways, ik zie wat je zegt eigenlijk best gebeuren! Al moet dit dan toch een van de beste en duurste line ups ooit zijn, ofniet?
Ik zou ook heel graag Metallica eens op Graspop zien (als het op Pukkelpop kan moet Graspop ook kunnen) maar het was in het verleden wel telkens Werchter dat Metallica opeiste.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.950
6.209
En het was maar een loze kreet die ik riep.
Maar Coldplay, Pearl Jam, Arcade Fire, Radiohead en U2 in 4 dagen tijd gaat gewoon heel veel geld kosten.
U2 staat daar nergens tussen.. Arcade Fire zou een geweldige sub zijn (zijn die niet al headliner?) PJ & RH zijn toch vrij normaal als je de geruchten bekijkt, kun je ze niet anders dan in zo'n lijstje plaatsen.. Coldplay zal ofwel Boutique, stadium show of Werchter zelf doen denk ik? We hebben het wel over RW en niet PKP he lol..
 

Werchter

Nieuw lid
14 aug 2016
4
0
Als je als een “betrouwbare bron” wil overkomen, ben je slecht bezig… Tickets kostten dit jaar €236 voor een combi en €100 per dag. :p

[/quote]

In de bedragen die jij noemt zit 6 euro servicekosten bij... De bedragen die ik noemde niet. Zo slecht bezig ben ik dus niet.
Maar als jullie liever niet willen dat ik informatie over rw2017 hier plaats, ook geen probleem. Wel vreemd, dacht juist dat 'festileaks' dat bedoel voor was.
 

koenbah

Campingartiest
7 mrt 2014
74
4
[/quote]

In de bedragen die jij noemt zit 6 euro servicekosten bij… De bedragen die ik noemde niet. Zo slecht bezig ben ik dus niet.
Maar als jullie liever niet willen dat ik informatie over rw2017 hier plaats, ook geen probleem. Wel vreemd, dacht juist dat ‘festileaks’ dat bedoel voor was.

[/quote]

Het punt is dat hier elk jaar mensen zich weer melden met 'zeer betrouwbare bronnen' die dan vaak uit de lucht gegrepen namen posten. Maar laat de sceptische reacties je niet ontmoedigen om hier iets te plaatsen, het is een blijft een forum over de geruchten voor Rock Werchter. Die speculaties is juist waar het hier om draait. Ik ben uiteraard wel benieuwd (net zoals meer mensen hier) vanuit welke richting jouw info komt. Normaliter ga ik iets pas serieus nemen als er bv vanuit Festileaks wordt bevestigd dat er onderhandelingen (geweest) zijn met een bepaalde artiest.

Je zal wel btw gelijk hebben over die servicekosten maar dat boeit mij uiteindelijk niks, mij kost een kaartje gewoon wat ik er voor moet betalen, netto.

 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Het punt is dat hier elk jaar mensen zich weer melden met ‘zeer betrouwbare bronnen’ die dan vaak uit de lucht gegrepen namen posten. Maar laat de sceptische reacties je niet ontmoedigen om hier iets te plaatsen, het is een blijft een forum over de geruchten voor Rock Werchter. Die speculaties is juist waar het hier om draait. Ik ben uiteraard wel benieuwd (net zoals meer mensen hier) vanuit welke richting jouw info komt. Normaliter ga ik iets pas serieus nemen als er bv vanuit Festileaks wordt bevestigd dat er onderhandelingen (geweest) zijn met een bepaalde artiest.

Zolang het maar realistisch blijft zoals een PF reunie :)
 

pretparkfan

Gouden Tip
22 jan 2016
279
0
In de bedragen die jij noemt zit 6 euro servicekosten bij… De bedragen die ik noemde niet. Zo slecht bezig ben ik dus niet.
Maar als jullie liever niet willen dat ik informatie over rw2017 hier plaats, ook geen probleem. Wel vreemd, dacht juist dat ‘festileaks’ dat bedoel voor was.

Mag ik dan niet sceptisch zijn tegenover bronnen die zich nog moeten bewijzen? Geruchten leaken is inderdaad waar het hier om draait, maar dat wil niet zeggen dat we zomaar alles voor waarheid moeten aannemen. Zoals @koenbah zegt, zijn er elk jaar mensen die claimen een mannetje binnen de organisatie te hebben, wat vaak niet zo blijkt te zijn.
Maar ga gerust door met geruchten posten, ik zeg niet dat je dat niet mag doen. Zo hebben we tenminste iets om over te discussiëren. ;) Verwacht gewoon niet dat iedereen elk gerucht gelooft.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
Leuk om te volgen, ook enorm goed lijstje van Mattman, maar er ontbreekt 1 naam in die lijst en de posts hierboven: Elbow. Komen in de lente van 2017 met een nieuw album: http://www.nme.com/news/elbow/94611

Misschien terug headliner Barn, misschien terug subheadliner op mainstage.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.411
646
Leuk om te volgen, ook enorm goed lijstje van Mattman, maar er ontbreekt 1 naam in die lijst en de posts hierboven: Elbow. Komen in de lente van 2017 met een nieuw album: http://www.nme.com/news/elbow/94611

Misschien terug headliner Barn, misschien terug subheadliner op mainstage.

Ik verwacht ze niet zo snel terug op Werchter eigenlijk. Zou een zoveelste overkill-band zijn, die ook niet zoveel tickets verkoopt als andere bands in dat rijtje (Kings of Leon, Editors, Metallica). Om nog maar te zwijgen van de sub/Barn-plaatsjes die komende edities meer dan genoeg kandidaten hebben.

Zou me niet verbazen als ze die op TW Classic plaatsen eigenlijk, om een minder sterke headliner als Depeche Mode te ondersteunen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.908
Even doorgaan op TW Classic. Simple Minds gaan touren en starten in jan feb 2018 in Australie. Is in combinatie met de B52's. Zouden ook wel eens volgende zomer op Europese festivals kunnen spelen denk ik dan.....
 

jarne

Support act
14 feb 2013
975
298
vrees ook dat 30 seconds to Mars een mogelijkheid is. Komen in2017 met nieuwe plaat, maar zou evengoed op Pukkelpop kunnen
http://www.rocksound.tv/news/read/30-seconds-to-mars-describe-new-album-as-very-sexual
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.747
1.908
Even doorgaan op TW Classic. Simple Minds gaan touren en starten in jan feb 2018 in Australie. Is in combinatie met de B52’s. Zouden ook wel eens volgende zomer op Europese festivals kunnen spelen denk ik dan…..

Ik bedoel 2017 natuurlijk
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
PJ wrote:
Even doorgaan op TW Classic. Simple Minds gaan touren en starten in jan feb 2018 in Australie. Is in combinatie met de B52’s. Zouden ook wel eens volgende zomer op Europese festivals kunnen spelen denk ik dan…..


Ik bedoel 2017 natuurlijk

Elbow - Simple Minds - Depeche Mode voor een dagje TW Classic, dat zou mooi zijn. Zou ik meteen tickets voor kopen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
18 november nieuwe single voor Metallica. Schrijf die alvast maar op.

https://twitter.com/metallica/status/766360523407450112
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.157
1.189
18 november nieuwe single voor Metallica. Schrijf die alvast maar op.

<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" style="position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 337.391px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="766360523407450112" title="Twitter-tweet"></iframe>
<script async="" src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Nieuw album zelfs.
 

scheep

Randprogramma
24 feb 2014
209
109
Ik moet zeggen dat ik het een leuk nummer vind. Ik hoop dat Metallica naar Rock Werchter 2017 komt.
Het zou me alleszins niet verbazen. Ik ben erg benieuwd naar de volgende ontwikkelingen...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken