Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.189
10.552
Is Werchter elk jaar wat later met het bevestigen van de data voor het volgende jaar? Zou het anders iets te maken kunnen hebben met een bevestiging van een grote headliner zoals Pearl Jam of Radiohead?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Is Werchter elk jaar wat later met het bevestigen van de data voor het volgende jaar? Zou het anders iets te maken kunnen hebben met een bevestiging van een grote headliner zoals Pearl Jam of Radiohead?
Was ik laatst ook aan het denken. Zou heel goed kunnen inderdaad.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Gewoonlijk komt de datum vlak na de vorige editie, dus het is wel apart ja.

Alleen kan ik me dus echt niet inbeelden waarom men dat zou doen. In 2015 deden ze het namelijk niet alleen voor Foo Fighters, maar ook omdat het aantal beschikbare headliners die zomer enorm pover was. Als je reeds noodgedwongen toevlucht moet nemen tot Mumford & Sons, Pharrell en Lenny Kravitz als headliners, dan wil je Foo Fighters absoluut niet missen om een dramatische ticketverkoop te vermijden.

Maar als je weet dat Metallica, Pearl Jam, Radiohead, Coldplay, The National, Arcade Fire, QOTSA, Arctic Monkeys, Depeche Mode, Gorillaz, Green Day, The XX, Bastille, ... allemaal van plan zijn om volgend jaar te touren, dan zouden ze volgend jaar toch niet zonder goede headliners mogen zitten? En in zo'n geval zou Radiohead of Coldplay missen nog geen drama zijn, die kan je dan nog altijd op Boutique plaatsen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Maar als je weet dat Metallica, Pearl Jam, Radiohead, Coldplay, The National, Arcade Fire, QOTSA, Arctic Monkeys, Depeche Mode, Gorillaz, Green Day, The XX, Bastille, … allemaal van plan zijn om volgend jaar te touren, dan zouden ze volgend jaar toch niet zonder goede headliners mogen zitten? En in zo’n geval zou Radiohead of Coldplay missen nog geen drama zijn, die kan je dan nog altijd op Boutique plaatsen.
Depeche Mode?? Wist niet dat die opnieuw zouden touren? Dat zou pas wat zijn..!

In other news, volgens stubru zou Oscar & TW met een nieuwe single komen van hun nieuwe album dat binnekort wel zal bekend gemaakt worden
 

Dave

Randprogramma
8 okt 2014
137
0
Mooi lijstje maar... en alweer Metallic en Pearl Jam en Green Day. Hoop van niet, alhoewel...Pearl Jam vind ik altijd n feest. The National en Depeche Mode(graag ja!), Bastille (liever niet maar kunnen we niet onderuit vrees ik) zijn eerder subheadliners toch? Coldplay ..da's een gegarandeerd uitverkocht Boutique. Radiohead, laat maar komen aub! Arcade Fire en QOTSA zou ik persoonlijk toejuichen maar weet niet of RW het aandurft hen als headliner te zetten, misschien als co-headliner. Dan heb je wel al n heel sterke, maar ook dure bovenkant op de affiche.Hoe zit het eigenlijk met nieuw materiaal van hierboven vermelde namen? Radiohead en Gorillaz: da's al zeker. Maar de rest?
Wat de datum betreft voor volgend jaar: gevraagd op 1 van de RW- facebookposts of de datum al officieel gekend is en kreeg - te verwachten- een vaag antwoord: "Nog niet, maar nieuws volgt snel." Tja...
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
The National en Depeche Mode(graag ja!), Bastille (liever niet maar kunnen we niet onderuit vrees ik) zijn eerder subheadliners toch?

The National zie ik wel als coheadliner komen. Nog steeds ontzettend populair hier en sinds hun laatste Werchterpassage ook nog even headliner op een uitverkochte Pukkelpopdag geweest. Depeche Mode gaat niet voor minder dan (co)headliner komen, ook al was hun laatste passage niet bijzonder succesvol. Voor mij voorlopig de grootste kanshebber voor TW Classic. En bij Bastille zal het afhangen van hoe groot de andere geboekte namen zijn. Maar hun nieuwe single wordt weer volop op de radio gedraaid, dus minstens subheadliner inderdaad.

Hoe zit het eigenlijk met nieuw materiaal van hierboven vermelde namen? Radiohead en Gorillaz: da’s al zeker. Maar de rest?

Coldplay tourt nog door met hun meest recente album, en de nieuwe plaat van Bastille is voor later dit jaar. Gorillaz, Green Day, The XX, Metallica, The National en Arcade Fire hebben reeds laten weten dat de nieuwe plaat momenteel opgenomen wordt en/of teasers vanuit de studio online geplaatst. Depeche Mode komt volgens betrouwbare bronnen eind dit jaar met een nieuw album. Arctic Monkeys duiken volgens bronnen dan weer de studio in deze herfst, terwijl QOTSA zelf al laten weten heeft dat ze nog dit jaar gaan opnemen. Dus enkel Pearl Jam heeft voorlopig geen nieuw materiaal op komst, maar die staan dan weer in het krijt bij verschillende organisatoren.

Ik verwacht eigenlijk niet dat we die datum snel zullen krijgen. Lijkt me namelijk wat vreemd om die plots ergens in augustus naar buiten te gooien. Dan denk ik eerder aan het vroeg aankondigen van een headliner (in september) met daarbij een eventueel gewijzigde datum?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Laat ons maar hopen dat Bastille geen subheadlinerplek komt innemen. Saaie, veel te brave act. Die nieuwe single is ook erg inspiratieloos en dertien-in-een-dozijn.

Voor de rest ziet het er wel veelbelovend uit, die lijst met mogelijke grote namen voor de volgende editie.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Ik heb Ed Sheeran hier nog niet zien passeren. Wordt genoemd als semi-zekerheid voor Glastonbury, dus dan zal Werchter ook wel volgen. Helaas groot genoeg om hier minstens een spot als subheadliner te eisen.
 

Poulske

Playlistbediener
9 nov 2015
45
0
Nee, alsjeblieft niet Ed Sheeran. Dan heb ik nog liever het waardeloze Linkin Park... :cry:
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Ik zie Ed Sheeran nog niet touren tegen dan. En anders hem gewoon lekker in het Sportpaleis droppen, zodat we er geen last van hebben maar de vele fans toch een plezier te doen. Een beetje het Adele scenario van dit jaar (dus ook mogelijk headliner op Glasto). Die gast is groot genoeg om ook in België een headliner te zijn en dat gaat RW niet doen uiteraard, tenzij ze door de modder willen worden gesleurd op de social media.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Volgens mij hangt t af van wat ze met Coldplay gaan doen.. Ik zie Ed Sheeran wel afkomen maar dat ten koste van Coldplay.. Coldplay kan makkelijk een los concert verzorgen op Boutique of in koning Boudewijn stadium. Beiden is volgens mij een beetje te veel van het goede.. In de gedachte dat het allebei "pop"-acts zijn en Werchter er maar een aantal wil programmeren omdat ze zo'n beetje vanalles willen programmeren..
 

jarne

Support act
14 feb 2013
969
291
Werchter zou U2 toch niet mogen mislopen als die mannen effectief festivals doen! Ik verwacht U2 en Coldplay als grote headliners en dan 'kleinere headliners' als QOTSA, The XX, Arcade Fire, The National,... Maar op gebied van grote namen ziet 2017 er een mooi jaar uit :)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.985
565
Werchter zou U2 toch niet mogen mislopen als die mannen effectief festivals doen! Ik verwacht U2 en Coldplay als grote headliners en dan ‘kleinere headliners’ als QOTSA, The XX, Arcade Fire, The National… Maar op gebied van grote namen ziet 2017 er een mooi jaar uit
simple-smile.png
ALS U2 en Coldplay al Werchter aandoen, zal minimaal één van beide een eigen dag krijgen buiten Rock Werchter, op Werchter Boutique, Classic of wellicht een apart evenement (zoals AC/DC). De kans dat zij beide op Rock Werchter zullen staan, is nagenoeg nihil.

Je vergeet overigens Radiohead. Als die weer touren volgend jaar (en daar ziet het wel naar uit) verwacht ik niet dat Werchter die laat lopen (ervan uitgaande dat ze zelf willen).
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.030
8.674
Thomas wrote:
Hoezo ziet het daarnaar uit? Clive zei laatst nog dat er (nog) geen plannen zijn voor 2017.

Ja, maar enkele weken vroeg er een Italiaanse fan aan Phil waarom ze niet naar Italië komen dit jaar, waarop hij 'probably 2017' antwoordde. Niets is dus officieel, maar ik zie ze wel weer een kleine (festival)tour doen, vergelijkbaar met die van dit jaar.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Is The xx dan al headliner-waardig? Ik zie die eerder lekker "intiem" de barn op een dag aflsuiten.. Vergeet ook Nick Cave niet in dat lijstje :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.404
628
Ja, máár Werchter mocht gemiddeld toch maar 2,5 evenementen per jaar hebben ofzo?! Kan dit dan wel?

Normaal gezien 3 evenementen per jaar, en elke paar jaar een 4de indien ze steeds aan alle regels voldoen (ivm overlast enzo). Dit jaar hadden het 4 evenementen moeten zijn totdat Boutique afgelast werd. Geen idee hoe het dan precies zit, maar het zou goed kunnen dat ze volgende zomer dan dat 4de event mogen inhalen.



Is The xx dan al headliner-waardig? Ik zie die eerder lekker “intiem” de barn op een dag aflsuiten.. Vergeet ook Nick Cave niet in dat lijstje
simple-smile.png

Zijn volgens mij echt veel te groot voor de Barn. Ik deel ze qua populariteit eerder in bij The National (lees: kleinere coheadliner) dan bij pakweg Alt-J/Tame Impala (die op Main Stage hoogstens zouden subben). Maar moeten natuurlijk altijd in het donker staan, dus wie weet?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken