Rock Werchter 2017 - Nieuws & Geruchten

hazelaar

Campingartiest
29 jan 2015
57
0
klein gokje:
- radiohead
- pearl jam
- the national + kings of leon
- metalica?? ofwel dat er een ontgoocheling komt van het type Years & years headliner :p

coldplay zie ik op boutique staan

en dan tw classic ...?
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.143
1.177
Elbow komt in de lente van 2017 met een nieuw album. Schrijf die maar op.

http://www.nme.com/news/elbow/94611
 

Bert

Support act
14 nov 2014
846
777
RW is altijd in het eerste weekend van juli (2015 uitgezonderd) Het valt me op dat er dit keer geen datum genoemd wordt op hun site, en op mijn twittervraag wordt niet geantwoord, een voorteken?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748

Als we de verhalen en geruchten mogen geloven gaan zij een afscheidstour doen. Vorige keren hebben ze wel op Graspop gestaan, dus als, als, als ze langskomen zullen die ze wel weer wegkapen.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
RW is altijd in het eerste weekend van juli (2015 uitgezonderd) Het valt me op dat er dit keer geen datum genoemd wordt op hun site, en op mijn twittervraag wordt niet geantwoord, een voorteken?

Op de facebookpagina van Studio Brussel staat 'nog 259 keer slapen tot Rock Werchter!'
Normaal gezien wordt het dus gewoon 29 juni tot 2 juli
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.495
748
Bert wrote:
RW is altijd in het eerste weekend van juli (2015 uitgezonderd) Het valt me op dat er dit keer geen datum genoemd wordt op hun site, en op mijn twittervraag wordt niet geantwoord, een voorteken?


Op de facebookpagina van Studio Brussel staat ‘nog 259 keer slapen tot Rock Werchter!’
Normaal gezien wordt het dus gewoon 29 juni tot 2 juli

pfff, vroeg Rock Werchter dit jaar. Maar dat snap ik wel met het voorjaar dat we hebben gehad.
 

Iceman

Playlistbediener
8 mrt 2014
32
0
Metallica, Pearl Jam en Foo Fighters lijken me toch wel de eerste bands waar Werchter mee zal gaan onderhandelen. Netsky lijkt me toch ook wel een zekerheidje. Denk ook dat hij met een redelijke coheadliner ervoor de zondag wel kan afsluiten en kan doen uitverkopen.

Qua kleinere namen Elbow, Chase & Status, Bazart en de Staat?!

 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Netsky is eerder wat voor de donderdag.
Dergelijke namen sluiten eigenlijk nooit de zondag af op de Main. Uitzondering is 2ManyDJs in 2004.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Thijs wrote:
Bert wrote:
RW is altijd in het eerste weekend van juli (2015 uitgezonderd) Het valt me op dat er dit keer geen datum genoemd wordt op hun site, en op mijn twittervraag wordt niet geantwoord, een voorteken?


Op de facebookpagina van Studio Brussel staat ‘nog 259 keer slapen tot Rock Werchter!’
Normaal gezien wordt het dus gewoon 29 juni tot 2 juli


pfff, vroeg Rock Werchter dit jaar. Maar dat snap ik wel met het voorjaar dat we hebben gehad.

Vroeg? Is toch hetzelfde weekend als altijd?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Netsky is eerder wat voor de donderdag.
Dergelijke namen sluiten eigenlijk nooit de zondag af op de Main. Uitzondering is 2ManyDJs in 2004.
Higher, Come Alive, Rio.. Kheb ze allemaal meerdere keren horen passeren op de Hive en tijdens het wachten op acts.. 100% dat die volgend jaar komt haha, nouja misschien is het niet echt een teken maar toch wel grappig dat t zowat de enige was die zo vaak werd gespeeld naast The War On Drugs & Alt-J tijdens het wachten
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Paddy wrote:
Netsky is eerder wat voor de donderdag.
Dergelijke namen sluiten eigenlijk nooit de zondag af op de Main. Uitzondering is 2ManyDJs in 2004.


Higher, Come Alive, Rio.. Kheb ze allemaal meerdere keren horen passeren op de Hive en tijdens het wachten op acts.. 100% dat die volgend jaar komt haha, nouja misschien is het niet echt een teken maar toch wel grappig dat t zowat de enige was die zo vaak werd gespeeld naast The War On Drugs & Alt-J tijdens het wachten

Netsky werd voor deze editie ook met 100% voorspeld...
Zou best kunnen hoor, maar dan eerder voor de donderdag, dan de zondag.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
bovenkant affiche RW:
Radiohead - Pearl Jam - Metallica - Green Day - - Gorillaz- The National - Bastille - Arcade Fire - Netsky - Nick Cave & the Bad Seeds - The XX - Elbow - Haim - 21 Pilots - M83 -

TW Classic:
Guns 'N Roses

Boutique/los:
Coldplay

tourt niet:
Foo Fighters

Benieuwd hoever ik er van af ben voor volgend jaar. :wink:
 

RM

Playlistbediener
1 dec 2015
46
0
bovenkant affiche RW:
Radiohead – Pearl Jam – Metallica – Green Day – – Gorillaz- The National – Bastille – Arcade Fire – Netsky – Nick Cave & the Bad Seeds – The XX – Elbow – Haim – 21 Pilots – M83 –

TW Classic:
Guns ‘N Roses

Boutique/los:
Coldplay

tourt niet:
Foo Fighters

Benieuwd hoever ik er van af ben voor volgend jaar. ?

Als dit zo is, ben ik het gelukkigste mens op aarde. Zowel voor Werchter/TW Classic/Boutique kopen we de kaarten altijd, ook als de line up nog niet bekend is, maar van deze voorspelling word ik heel blij
 

Fonske122

Gouden Tip
16 jan 2014
379
56
Waarom touren Foo Fighters Niet?

Heb ook gehoord van hun lange pauze hoor, maar heb even goed gehoord dat ze niet in 2016 maar in 2017 hun concerten (waarvoor we trouwens nog steeds betaald hebben) gaan goedmaken.

 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Natte droom voor RW 2017:

THE STROKES - THE KILLERS - Bon Iver - fidlar
RAGE AGAINST THE MACHINE - Wolfmother - Weezer - Eels
BLUR - THE LIBERTINES - Lykke Li - Twenty One Pilots
THE POLICE(reunion) - Incubus - The Postal Service - Meat Puppets



Realistisch(er) gokje voor RW 2017:

RADIOHEAD - Moby - Bon Iver
PEARL JAM - The National - Pixies
METALLICA - Netsky - Alter Brigde
KINGS OF LEON - Mumford & Sons - Elbow
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Waarom touren Foo Fighters Niet?

Heb ook gehoord van hun lange pauze hoor, maar heb even goed gehoord dat ze niet in 2016 maar in 2017 hun concerten (waarvoor we trouwens nog steeds betaald hebben) gaan goedmaken.
Gingen pas in 2018 terug beginnen dacht ik?

Realistisch(er) gokje voor RW 2017:
METALLICA – Netsky – Alter Brigde
KINGS OF LEON – Mumford & Sons – Elbow
Die gaan al zowieso niet gebeuren, als M&S komt is het als headliner of een co-constructie :p Metallica en Netsky op 1 dag, geloof ik niet veel van.. Een vriend van me vertelde btw dat er om de 2 jaar een harde gitaren-dag is op werchter? Kan dat zo ongeveer kloppen of is dat gewoon coincidence?
Rammstein (2016)
Metallica (2014)
Rammstein (2013)
Iron Maiden (2011)
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.162
4.292
Mwa, ieder jaar staan er wel wat hardere gitaren op het programma. De ene keer wat meer geconcentreerd op 1 dag, andere keer wat meer verspreid. Is niet echt een regelmaat. Om nou te zeggen dat 2014 veel meer hardere gitaren heeft dan 2015, is ook een beetje overdreven. Dat hangt dan ook maar aan 1 naam (Metallica).

Metalbands die headliner kunnen zijn op RW zijn er ook maar een handvol namen. Zal eerder afhangen van hun beschikbaarheid. Als er een grote naam staat, komen er misschien ook wat makkelijker kleinere namen bij (of mee in een packagedeal). Maar om nou te zeggen, dat Werchter echt harde gitarendagen heeft... Vind ik een beetje overdreven.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Mwa, ieder jaar staan er wel wat hardere gitaren op het programma. De ene keer wat meer geconcentreerd op 1 dag, andere keer wat meer verspreid. Is niet echt een regelmaat. Om nou te zeggen dat 2014 veel meer hardere gitaren heeft dan 2015, is ook een beetje overdreven. Dat hangt dan ook maar aan 1 naam (Metallica).

Metalbands die headliner kunnen zijn op RW zijn er ook maar een handvol namen. Zal eerder afhangen van hun beschikbaarheid. Als er een grote naam staat, komen er misschien ook wat makkelijker kleinere namen bij (of mee in een packagedeal). Maar om nou te zeggen, dat Werchter echt harde gitarendagen heeft… Vind ik een beetje overdreven.
Ja, ik bedoelde gewoon maar dat er een headliner staat geprogrammeerd van dat genre + een handvol bands zoals dit jaar bij Rammstein.. Ik bedoelde niet een gehele gitarendag :p En ik keek voor al die jaren ook enkel maar naar de headliner niet naar wat er op die dag staat geprogrammeerd wat voor de recente jaren al wat makkelijker terug te vinden als ervoor
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken