Rock Werchter 2014 - Geruchten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bas
  • Startdatum Startdatum
jaaa het komt bijna ik voel het, zouden die sneeuwbergen op de achtergrond iets te maken hebben met SNowbombing? The Prodigy, The chemical brothers, ...?

Dat lijkt me sterk, Rock Werchter heeft niets met Snowbombing te maken. Als het een klein tipje is zal het gaan om een band. Ik heb zelf sterk het vermoeden dat het Arctic Monkeys is.

Die bergen zijn gewoon een deel van de layout, niet te veel achter zoeken. Waarschijnlijk hoort dat bij de nieuwe achtergrond, zoals ze vorig jaar de hele tijd die groene mozaiek hadden. En anders kan het net zo goed Metallica zijn: spelen binnenkort een concert op Antarctica (en zo kan je voor vele bands een hint zoeken...).

Zoeken we het trouwens niet iets te hoog? Metallica, PearlJam en Muse, is dat niet wat veel van het goede? En dan ook nog Arctic Monkeys en The Prodigy op een dag en als subs Placebo, Black Keys, Queens Of The Stone Age, Elbow, Snow Patrol.. Zou wel heel mooi zijn maar reëel?

Haha, als Metallica de moeite neemt om naar Antarctica af te reizen, vind ik dat ze Werchter ook best even een bezoekje kunnen gunnen. Maar verder denk ik inderdaad niet dat je heel veel achter die berg op de achtergrond moet zoeken, we lijken hier inmiddels wel een stelletje conspiracy-theorists met zijn allen, om het maar eens in goed Nederlands te zeggen. Verder sluit ik mij wat lijstjes betreft aan bij @xSam_ en @Gloeilamp: Pearl Jam, Metallica, Muse en Arctic Monkeys... Het zou in ieder geval supervet zijn! QOTSA, Placebo, Franz Ferdinand en Triggerfinger als subs, en verder hoop ik zelf heel erg op een punkband in de vorm van Billy Talent of Rise Against. Of, iets minder vet maar wel realistische ivm aanwezigheid op Download, The Offspring.

Trouwens, nu ik toch zit te dagdromen, zou het kunnen dat Slash met Myles Kennedy en zijn Conspirators een bezoekje aan de Werchterse weide gaat brengen? Het zal wel weer niet want het album komt 'al wel' uit 2012 en is dus stokoud en niet meer relevant en whatever de cynici onder ons nog meer voor roet in het eten kunnen gooien... Maar ik hoop er van harte op, het zou een mooie dosis 80's-stijl hardrock aan de line-up toevoegen!

Nee. Myles Kennedy is de zanger van Alter Brdige, en die hebben net een album uit en gaan in de zomer touren.

Studio Brussel weet juist te zeggen dat metalicca een Europese zomertour doet en dat de fans zelf de setlist mogen samenstellen, en RW op twitter liet dit weten: "time to get a new one in 2014?" maar geen idee wat ze ermee bedoelen

Nou vooruit. Weer een dagdroom minder, maar in ieder geval met een gegronde reden ipv cynisch gezeik.
Edit: @Gloeilamp, that is

Klopt en Slash lijkt me eerder materiaal voor TW classic? Ik heb zo'n vermoeden dat Metallica gaat ontbreken op het lijstje, maar dat is maar een vermoeden. Vorig jaar heeft Schueremans ook een paar namen die redelijk voor de hand lagen niet binnengehaald, en het word wel een lijstje met erg veel grote namen zo... We zien het wel. Zoals het er nu uit ziet gaat het iig een tof festivalseizoen worden

Studio Brussel weet juist te zeggen dat metalicca een Europese zomertour doet en dat de fans zelf de setlist mogen samenstellen, en RW op twitter liet dit weten: “time to get a new one in 2014?” maar geen idee wat ze ermee bedoelen

Was een reactie op iemand die haar polsbandje afgeknipt heeft. Niks bijzonders.

En @Deadrinu5: Klik ff op de naam (@BGatacre) en je ziet dat het om de Werchter polsbandjes gaat. Betekend dus niks.

Ik heb zo’n vermoeden dat Metallica gaat ontbreken op het lijstje, maar dat is maar een vermoeden. Vorig jaar heeft Schueremans ook een paar namen die redelijk voor de hand lagen niet binnengehaald, en het word wel een lijstje met erg veel grote namen zo… We zien het wel. Zoals het er nu uit ziet gaat het iig een tof festivalseizoen worden

Op welke namen doel je dan allemaal? Want voor Arctic Monkeys, QOTSA en The Killers zijn er gegronde redenen bekend.

In ieder geval: het is een jubileumeditie, en Metallica lijkt een abonnement bij Werchter te hebben + van 2009 geleden dat ze op RW speelden. Als ze begin juli nog in Europa zijn laat hij die niet schieten.

Ik zie de bui al hangen: morgen op het werk om de 10 minuten op de werchtersite kijken :p

Misschien is het niet alleen lay-out maar een werkelijke tip:
Volgens mij komt deze achtergrond vanuit een scene van Lord Of The Rings The Fellowship Of The Ring, misschien komt er een 60 koppig symfonie orkest de filmmuziek van lord of the rings spelen. (Is trouwens ook geweldige muziek)

.... Of de meer waarschijnlijkere optie: het is gewoon een willekeurige achtergrond :P

ja misschien is die achtergrond gewoon omdat de winter eraankomt?? en ja ik denk ook dat metalicca binnen is, wie zouden ze anders nemen als metalact?

Nee dat klopt, het is ook maar een vermoeden. Het hoeft niet eens metallica te zijn die ontbreekt, wie weet een andere headliner, maar het lijkt me allemaal net iets te veel. Maargoed, het is maar een vermoeden, wat hij vorig jaar voor affiche heeft gefabriceerd viel me gewoon een beetje tegen, dus ik leg de/mijn lat van verwachtingen gewoon niet te hoog. Ik twijfel of alle grote headliners die hier genoemd worden er bij zitten, maar zoals ik al zei: het is maar een vermoeden

@Joske het is nog vroeg, dus die gegronde redenen kunnen nog komen. Vorig jaar was alles ook niet meteen duidelijk met de bekendmaking van de headliners

Users who are viewing this thread