DE Rock am Ring / Rock im Park 2019 - Nieuws en geruchten

ie Rock-Überväter Jack Black und Kyle Gass alias Tenacious D geben sich die Ehre und spielen im nächsten Jahr exklusiv bei Rock am Ring & Rock im Park. Mit den Neubestätigungen von Rock-Acts unterschiedlichster Couleur wie Black Rebel Motorcycle Club, Behemoth, Underoath, Starset, While She Sleeps sowie The Fever 333 stehen bereits über 35 Bands und Künstler für die Zwillingsfestivals am Nürburgring und in Nürnberg vom 7. – 9. Juni fest.

Wat een heerlijke lichting namen zeg, eindelijk Tenaciuos D live kunnen zien! En dan ook nog Behemoth erbij. The Fever 333 als kers op de taart. Ze zijn lekker bezig daar.

Prima line-up hoor. Tenacious D zou ik nog wel eens willen zien. De vorige show heb ik wel volledig gezien, maar door het onweer en regen van dat jaar kan ik me weinig meer herrineren van het optreden. Want die was letterlijk en figuurlijk in het water gevallen.

Maar gewoon een aantal opboekingen: Tool, Slipknot, Tenacious D, Alice In Chains, Foals, Amon Amarth, Arch Enemy, Godsmack, Sabaton en leuk als je er toch bent: Die Ärzte, Dropkick Murphys, Slash feat. Myles Kennedy, The 1975, Underoath, Behemoth, Die Antwoord, The Fever 333, While She Sleeps, Halestorm, Black Rebel Motorcycle Club....

Nee niks mis met het affiche van dit jaar. Heb het meeste ondertussen wel gezien (of ik ga ze zien: lees, Tool en Alice In Chains) maar verder erg vermakelijk als je wat van de harde muziek stijlen houd.

Prima line-up hoor. Tenacious D zou ik nog wel eens willen zien. De vorige show heb ik wel volledig gezien, maar door het onweer en regen van dat jaar kan ik me weinig meer herrineren van het optreden. Want die was letterlijk en figuurlijk in het water gevallen.

Maar gewoon een aantal opboekingen: Tool, Slipknot, Tenacious D, Alice In Chains, Foals, Amon Amarth, Arch Enemy, Godsmack, Sabaton en leuk als je er toch bent: Die Ärzte, Dropkick Murphys, Slash feat. Myles Kennedy, The 1975, Underoath, Behemoth, Die Antwoord, The Fever 333, While She Sleeps, Halestorm, Black Rebel Motorcycle Club….

Nee niks mis met het affiche van dit jaar. Heb het meeste ondertussen wel gezien (of ik ga ze zien: lees, Tool en Alice In Chains) maar verder erg vermakelijk als je wat van de harde muziek stijlen houd.

Mee eens. Zetten een mooie dwarsdoorsnede van de harde muziekstijlen neer. Van Behemoth tot Against the Current. Ook al heb ik inmiddels al veel bands aan het werk gezien staan er met Tool en Tenacious D voor mij 2 topboekingen die je niet vaak te zien krijgt. Ook erg blij dat een band als Behemoth ook een plekje heeft gekregen. Ben erg benieuwd welke spot zij gaan krijgen. Zet ze maar in donker op het tweede podium terwijl Marteria en Casper de Duitsers aan het vermaken zijn op de mainstage, of Die Artze. Iedereen blij.

Lees het nieuwsbericht net pas goed, komen de komende drie maandagen nog meer namen. Goed nieuws!

Ze hebben net een bericht geplaatst met de tekst "make Monday great again!" misschien komt daar de co-headliner voor tool bij :wink:

Past Eminem op Rock am Ring?
Of zal het toeval zijn dat hij zijn tour begin deze week aankondigt en vandaag rock am ring ook waarschijnlijk een nieuwe naam(en) aankondigen

Past Eminem op Rock am Ring?
Of zal het toeval zijn dat hij zijn tour begin deze week aankondigt en vandaag rock am ring ook waarschijnlijk een nieuwe naam(en) aankondigen

Er staat best veel hiphop op RaR, maar dan vooral Duitse namen. Wat mij betreft past Eminem hier goed bij, Gorillaz stonden er vorig jaar bijvoorbeeld ook. Wat mij betreft meer dan welkom!

En wederom een rijtje namen op RaR waar ik erg blij van word met The Smashing Pumpkins als topper!! Three Days Grace, Trivium, Seiler und Speer, Eagles of Death Metal, Graveyard en Badflower maken het lijstje af. Mooie worp wederom. Ze bouwen daar langzaam aan hun sterkste affiche in de afgelopen jaren.

Redelijke worp inderdaad. 26 november en 3 december zullen de volgende aankondigingen volgen.

Inderdaad weer mooi serietje namen...
voor mij zijn EODM toch wel de mooiste uit het lijstje.
Van de pumpkins weet ik niet wat te verwachten hedendaage...

Bring Me The Horizon, Left Boy, Kadavar, Adam Angst, Drangsal & Kovacs: beetje magertjes, maar BMTH toch wel hoopvol verwacht! Kadavar klinkt ook erg lekker.
En, er stond al heel wat op het affiche! Het wordt toch weer RaR dit jaar!!!

Iets minder pakketje dan de vorige maar dat mag inmiddels ook wel, wat een dijk van een affiche dit jaar. BMTH is een mooie toevoeging, meer niet. Kadavar blij mee en Kovacs een onverwachte Nederlandse inbreng.

Ach ze smokkelen zo toch nog een BMTH mooi mee op het affiche. RAR is gewoon zeker de moeite in 2019.

Ik ben zelf eigenlijk een vaste Pinkpop ganger (kwartiertje met OV). Maar als ik al die namen zie die MOJO elders boekt. Word het dit jaar toch maar een keertje RaR voor mij. En wat een line up! Goddamn!

Ik ben zelf eigenlijk een vaste Pinkpop ganger (kwartiertje met OV). Maar als ik al die namen zie die MOJO elders boekt. Word het dit jaar toch maar een keertje RaR voor mij. En wat een line up! Goddamn!

Goed idee Pim, kan het aanbevelen. Dan toasten we daar met een lekkere halve liter Duits witbier :)

Heeft iemand hier iets opgevangen wanneer we een volgende aankondiging van RaR mogen verwachten? Laatste namen waren begin december, wordt wat mij betreft wel eens tijd. Ze zijn altijd wat later in het jaar met de dagindeling maar ook daar ben ik erg benieuwd naar. Kan je alvast een beetje inschatten in hoeverre je de Duitse Hiphoppers kunt ontlopen.

Heeft iemand hier iets opgevangen wanneer we een volgende aankondiging van RaR mogen verwachten? Laatste namen waren begin december, wordt wat mij betreft wel eens tijd. Ze zijn altijd wat later in het jaar met de dagindeling maar ook daar ben ik erg benieuwd naar. Kan je alvast een beetje inschatten in hoeverre je de Duitse Hiphoppers kunt ontlopen.
Het meeste is wel bekend gemaakt. RAR heeft soms een gigantisch gat tussen hun bekendmakingen. Kan zomaar zijn dat je begin maart nog de laatste opvulling krijgt, en paar weken er na de spielplan.

Ik denk nog zo'n 25 namen, waarvan zo'n 8/9 Duitse Hiphoppers o.i.d. om te ontlopen, 8 opvulacts (beetje indie, beetje poppy) en nog zo'n 8 rock/metal acts. Van die laatste categorie hoop ik stiekem een beetje op Uncle Acid and the Deadbeats, Anthrax, Rob Zombie, Enslaved, Cult of Luna, In Flames en Lamb of God (allen het weekend voor RaR op Fortarock; of erna op Novarock en/of download UK ) Ook Black Futures zijn welkom! Ben idd ook benieuwd naar de dagindeling, maar er gaan weer veel clashes zijn!

DzcO1IcWsAAkBO6.jpg:large

+Alle Farben, Cage The Elephant, Beartooth, Kvelertak, The Struts, Alice Glass, Deadland Ritual, iDKHOW, Like A Storm, Bad Wolves, Juke Ross, Ryan Sheridan und Coldrain

Users who are viewing this thread