DE Rock am Ring / Rock im Park 2019 - Nieuws en geruchten

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.336
5.034
Ook Cage The Elephant er nog even tussen. Het is dat te ver voor mij vandaan is. Maar die vrijdag is vooralsnog een van de betere festival dagen die ik dit jaar gezien heb..
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Ja eindelijk de dagindeling! Die vrijdag is inderdaad erg vet, zondag nog wat zwakker met veel Duitse hiphop. Caige the Elephant een erg leuke verrassing. Beartooth en Kvelertak ook altijd welkom. Ben erg blij dat ik hier bij ben dit jaar.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Wat is die vrijdag van RaR bizar goed eigenlijk, overlap is niet te voorkomen helaas als ik dit lijstje met acts heb die ik wil zien:

-Tool
- Smashing Pumpkins
- Slash
- Foals
- Alice in Chains
- Halestorm
- Arch Enemy
- Cage the Elephant
- Behemoth
- Welshly Arms
- Beartooth
- Kvelertak
- Badflower
- Bad Wolves
- Power Trip

Vooral de combi Tool en Smashing Pumpkins is ijzersterk. Wordt een avondje mainstage hangen denk ik!
 

wilbert koopman

Playlistbediener
9 mrt 2017
27
0
Goed keuze. Zelf ga ik al jaren naar Lowlands maar ik miste daar toch de wat hardere gitaren. Vorig jaar ook naar Rock am Ring geweest en geen moment spijt van gehad. Het was echt geweldi qua muziek en sfeer. Dit jaar dus weer Lowlands en Rock am Ring!
 

wilbert koopman

Playlistbediener
9 mrt 2017
27
0
Ik ben zelf eigenlijk een vaste Pinkpop ganger (kwartiertje met OV). Maar als ik al die namen zie die MOJO elders boekt. Word het dit jaar toch maar een keertje RaR voor mij. En wat een line up! Goddamn!

Goed keuze. Zelf ga ik al jaren naar Lowlands maar ik miste daar toch de wat hardere gitaren. Vorig jaar ook naar Rock am Ring geweest en geen moment spijt van gehad. Het was echt geweldi qua muziek en sfeer. Dit jaar dus weer Lowlands en Rock am Ring!
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.475
2.959
Neen, Rock Am Ring verkoopt alleen weekendtickets. Rock Im Park heeft wel dagtickets in de aanbieding, maar ik begrijp dat dat iets te ver is....

Als het schema van vorig jaar wordt aangehouden, volgt de timetable vrijdag 10 mei, op mijn verjaardag... Liever wat eerder, maar anders zie ik mijn cadeau graag tegemoet!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Neen, Rock Am Ring verkoopt alleen weekendtickets. Rock Im Park heeft wel dagtickets in de aanbieding, maar ik begrijp dat dat iets te ver is….

Als het schema van vorig jaar wordt aangehouden, volgt de timetable vrijdag 10 mei, op mijn verjaardag… Liever wat eerder, maar anders zie ik mijn cadeau graag tegemoet!

Ik hoop het toch niet! Dat is nog bijna een maand. Ik verwacht in ieder geval wel op korte termijn de laatste namen en podiumindeling. Wil graag gaan puzzlen!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Nieuwe namen en vanaf nu ook dagtickets verkrijgbaar!

Nog geen podiumindeling, jammer! Maar ook hier erg blij met de toevoeging van The Hu, erg tof dat deze geweldige band ook hier een plek krijgt. Verder kan ik alleen Beyond the Black van de nieuwe lichting.
 

HEYHOLETSGO1617899894

Playlistbediener
17 okt 2017
14
0
Fiend is ook een mooie toevoeging: lekkere stoner metal, al had ik ze liever op 'n andere dag gehad. Op vrijdag wordt het al zo'n keuzestress. Zondag loopt een beetje uit de pas qua sterkte, maar nog genoeg moois om uit te kiezen (Kadavar!, BRMC, Like a Storm). Nog even wachten op de timetable :roll:
 

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.475
2.959
Nog steeds is het stil vanuit de organisatie over het tijdschema. Die datum van vrijdag 10 mei (vorig jaar was het ook de tweede vrijdag van mei) komt steeds dichterbij. Nu hoop ik ook gewoon dat ze mij een line-up verjaardagscadeau geven komende vrijdag.

Ik zou inmiddels dus licht teleurgesteld zijn als tussen vandaag en donderdag een timetable volgt. :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Nog steeds is het stil vanuit de organisatie over het tijdschema. Die datum van vrijdag 10 mei (vorig jaar was het ook de tweede vrijdag van mei) komt steeds dichterbij. Nu hoop ik ook gewoon dat ze mij een line-up verjaardagscadeau geven komende vrijdag.

Ik zou inmiddels dus licht teleurgesteld zijn als tussen vandaag en donderdag een timetable volgt.
1f609.svg

Ik gun je je verjaardagscadeau van harte maar hoop hem toch eerder te krijgen! Ben inmiddels vrij ongeduldig.
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
Mag inderdaad snel beginnen komen! Iedere dag opnieuw die site bekijken en zien dat er niets veranderd begint mijn kl*ten uit te hangen :p

voor ons is het de eerste keer RAR,
enige vraag die wij nog hebben: kunnen bonnen in voorverkoop gekocht worden of hoe wordt er daar betaald op de "wei"?
 

simtje

Playlistbediener
27 jan 2018
40
0
Wordt er trouwens een ontmoeting geregeld ergens aan een bar tijdens het weekend om eens te verbroederen?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Wordt er trouwens een ontmoeting geregeld ergens aan een bar tijdens het weekend om eens te verbroederen?

Lijkt mij een prima plan en een mooie kans om een paar verdwaalde Festileakers in Duitsland te spreken. Voorwaarde is wel dat er ergens een gat in het blokkenschema zit, dus nog even afwachten daar op!
 

Jasper31

Playlistbediener
7 okt 2016
17
17
Voor ons wordt het dit jaar de eerste keer Rock Am Ring.
Enkele vraagjes hieromtrent:

*Hoe vallen de campings mee? Zijn deze betrekkelijk rustig? Ondertussen hebben wij soms al eens nood aan een goede nachtrust, of boeken wij beter een hotel in de buurt?
Zijn de camping gemakkelijk te voet te bereiken vanaf het terrein?

*Werken ze daar met een bonnensysteem of met het cash-op-een-bandje-systeem? Vind hier niet echt iets van terug op de site.

Heel erg late reactie op je vragen maar waarschijnlijk kun je er nog wat mee ;)

De campings zijn een groot gekkenhuis (wel erg gezellig hoor)! Het is tegenwoordig al wat minder omdat de aggregaten en tap installaties verboden zijn maar verwacht op de standaard en caravan campings een groot luidruchtig feest. De greencamping daarin tegen is aangenaam. Het lijkt hier iets meer op de Nederlandse festivals. Alleen kleine radio's en 's nachts redelijk rustig. Hotels in de buurt zijn vaak een half jaar van te voren al vol dus dat is ook niet altijd een optie. Loop afstand van de camping naar het terrein ligt uiteraard aan welke camping je kiest om heen te gaan. Green camping is een kleine 25 minuten wandelen. Onderweg is genoeg te zien dus het valt wel mee (denk aan bier en eet stands, merchandise, dronken Duitsers) Normale campings rond het festival terrein zijn allemaal op donderdag ochtend voor 90% gevuld en moet je echt zoeken voor een plaatsje. Krebsberg is een grote algemene camping op een kleine 40 minuten wandelen. Ook kan je met de shuttle bus naar het festival en terug. Eerste keer naar festival is gratis dan wordt je ter plekke door een sluis geloodst en moet je een weekend kaartje kopen voor de bus (vorig jaar €6,- geloof ik).

Betalen op het festival gaat volledig op zijn duits. Met cash! Niet het meest handige maar aangezien de meeste drankjes (bier, cola, 7-up, spa rood) €5,- kosten voor een halve liter valt het wissel geld wel mee. Hou er rekening mee dat de bekers €1,- statiegeld hebben.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
ICH WIL DAS SPIELPLAN!!!!!

Over vier weken precies stappen we al in de auto richting Duitsland. Ik hoop heel erg dat ze nog steeds de halve liters Franziskaner Weisbier schenken. Wat was dat goddelijk op het hete asfalt.
 

Jasper31

Playlistbediener
7 okt 2016
17
17
ICH WIL DAS SPIELPLAN!!!!!

Over vier weken precies stappen we al in de auto richting Duitsland. Ik hoop heel erg dat ze nog steeds de halve liters Franziskaner Weisbier schenken. Wat was dat goddelijk op het hete asfalt.

Vorig jaar was dit nog wel te koop op het food court. In 2014 heette dat nog biergarten geloof ik. Het is in ieder geval bij de kermis attracties aan het eind van de VulcanoStage (Centerstage) :wink:
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.439
Joslittel wrote:
ICH WIL DAS SPIELPLAN!!!!!

Over vier weken precies stappen we al in de auto richting Duitsland. Ik hoop heel erg dat ze nog steeds de halve liters Franziskaner Weisbier schenken. Wat was dat goddelijk op het hete asfalt.

Vorig jaar was dit nog wel te koop op het food court. In 2014 heette dat nog biergarten geloof ik. Het is in ieder geval bij de kermis attracties aan het eind van de VulcanoStage (Centerstage)
1f609.svg

Ha, dat is mooi nieuws! Het was in 2014 ook niet overal te koop, ik liep er graag even voor om.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken