DE Rock Am Ring 2015

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Zijn er hier ook Rock Am Ring bezoekers?

Aardige line-up dit jaar, met onder andere Metallica, Iron Maiden, Avenged Sevenfold, Opeth, Queens of the Stoneage, Nine Inch Nails, Kasabian, Woodkid etc.
 

Syd

Nieuw lid
2 apr 2014
1
0
Ik heb nog 3 kaarten te koop voor Rar 2014. Bij interesse graag bericht!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Rock am Ring lijkt mij echt niks. Als ik die filmpjes bekijk lijkt het me echt onmogelijk om vooraan te kunnen komen bij concerten. Lineup valt me ook tegen, die hebben me toch een stel kutheadliners staan. Nine Inch Nails, Ghost, QOTSA, Opeth, Karnivool, Kvelertak en Woodkid zijn de enige echt sterke namen op de affiche imo.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Ik ben er nog nooit geweest dus ik weet niet hoe de sfeer enzo is, maar ik vind de lineup zeker niet kut. Ik ben het met je eens dat Linkin Park & Kings of Leon niet de sterkste headliners zijn, maar Iron Maiden en Metallica zijn toch wel zeker headliner waardig. Daarnaast zijn Avenged Sevenfold, QOTSA en Editors op andere festivals headliners terwijl ze dat bij RAR niet zijn. Ook hebben ze nog heel wat namen die op andere festivals ook hoog op de affishes staan, bijvoorbeeld Rob Zombie, Alter Bridge en Fall Out Boy (wat ik echt een waardeloze band vind trouwens).

Los van dit alles is Rock Am Ring wel een oplossing als je van de wat hardere muziek houdt en de hele dag poprock toch wat saai vindt. Wacken is dan weer te weinig afwisseling vind ik zelf...
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik ben er nog nooit geweest dus ik weet niet hoe de sfeer enzo is, maar ik vind de lineup zeker niet kut. Ik ben het met je eens dat Linkin Park & Kings of Leon niet de sterkste headliners zijn, maar Iron Maiden en Metallica zijn toch wel zeker headliner waardig. Daarnaast zijn Avenged Sevenfold, QOTSA en Editors op andere festivals headliners terwijl ze dat bij RAR niet zijn. Ook hebben ze nog heel wat namen die op andere festivals ook hoog op de affishes staan, bijvoorbeeld Rob Zombie, Alter Bridge en Fall Out Boy (wat ik echt een waardeloze band vind trouwens).

Los van dit alles is Rock Am Ring wel een oplossing als je van de wat hardere muziek houdt en de hele dag poprock toch wat saai vindt. Wacken is dan weer te weinig afwisseling vind ik zelf…

Dit is dan ook mijn mening he. Ik vind KoL en Linkin Park zwaar kut, en met Metallica en Iron Maiden heb ik gewoon niet veel. Er zijn daarnaast genoeg andere festivals die dan weer namen op de affiche hebben die op Rock am Ring wél headliner zijn, en daar niet. Voorbeelden zijn 30STM, Volbeat en Die Toten Hosen. Komt nog eens bij dat er op Rock am Ring veel acts zijn die hele hoge spots krijgen, en hier onbekend zijn (Seeed, Die Fantastischen Vier, Fettes Brot etc.). Wat je zegt klopt dus niet, QOTSA en Editors zijn in Duitsland ook velen malen kleiner dan in Nederland/Belgie.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
30STM, Volbeat, en Die Toten Hosen zijn voorbeelden van andere jaren, als ik naar de lineup van vorig jaar kijk wordt ik daar ook niet blij van, maar dit jaar ben ik zeer tevreden.

Ik ging altijd naar Werchter (ik kan dit jaar niet) maar hoewel Werchter misschien in totaal wel populairdere acts/grotere namen heeft wordt ik ontzettend blij van Alter Bridge, Opeth, Trivium, Karnivool, Avenged Sevenfold, Trivium, Iron Maiden, Woodkid, QOTSA, Antrax en Chevelle, die allemaal niet op Werchter komen...
Van Werchter vind ik het alleen jammer dat ik Pearl Jam, Biffy Clyro, Agnes Obel, Rodrigo & Gabriella en Trixy Whitley moet missen, en een deel daarvan heb ik al gezien, dus dan gaat voor mij de voorkeur toch duidelijk naar RAR, maar dat zal smaak zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
http://www.rock-am-ring.com/spielplan

http://www.rock-im-park.com/spielplan
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
ik zie zo nog vrij veel bands die ik ook wel op Werchter had willen zien, maar goed je kan niet alles hebben: sterke line up
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Toch nog wel wat leuke bandjes erbij, ik vind Nothing More en Voodoo Six wel leuk.

Er zijn nu 92 namen bekend en volgens de organisatie komen er ongeveer 100 bands dit jaar, dus nog 8 te gaan!

 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
En het was een goed festival, geweldig!!!

Even een korte evaluatie:
Rock Am Ring heeft een aantal voor- en nadelen t.o.v. andere festivals.

Voordelen Rock Am Ring:
- het allergrootste voordeel: ik heb gedurende het hele festival maximaal 5 minuten in de rij gestaan. Bij de campingingang: geen rij. Bij het festivalbandjes halen: geen rij. Bij de ingang van het festivalterrein: geen rij. Nergens rij. Superstrak geregeld volgens de deutsche pünktlichkeit.
- indeling van het festivalterrein: het terrein is een grote heuvel die afloopt naar de 3 verschillende podia toe. Hierdoor kan je de podia supergoed zien ook al sta je helemaal achteraan.
- open podia i.p.v. tenten. Bij Werchter heb ik verschillende keren gehad dat de tent simpelweg vol was waardoor ik een aantal goede bands niet heb kunnen zien. Een tent heeft misschien iets meer sfeer en is relax bij regen, maar het drukt de capaciteit zwaar naar beneden.
- mensen komen vooral voor de hoofdacts (meer nog dan bij andere festivals)waardoor de bands in de middag en het begin van de avond rustig zijn en je heel gemakkelijk zonder al teveel moeite helemaal vooraan kan staan.

Nadelen:
- Asfalt. Vrijwel het hele terrein is geasfalteerd. Zit toch een stuk minder lekker dan gras en wordt superheet in de zon.
- Duits. Je maakt toch minder snel contact en slechts een klein deel spreekt engels.

Top 5 beste optredens:
1. Opeth
2. Avenged Sevenfold
3. Iron Maiden
4. Karnivool
5. Mastodon

Tegenvallers: Chevelle en vooral Antrax waren ronduit slecht (vooral de zang van de zanger van Antrax sloeg nergens op) en Metallica viel ook wel enigszins tegen (kwam wellicht door mijn eigen hoge verwachtingen).
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Tegenvallers: Chevelle en vooral Antrax waren ronduit slecht (vooral de zang van de zanger van Antrax sloeg nergens op) en Metallica viel ook wel enigszins tegen (kwam wellicht door mijn eigen hoge verwachtingen).

Typisch....Ik vond Anthrax op FortaRock juist erg sterk! Ook de stem van Belladona was gewoon goed. De jongens hadden er zin
in. Dit in tegenstelling tot het plichtmatige optreden van Slayer.
 

Oreon

Randprogramma
30 mrt 2014
184
0
Dat is typisch inderdaad, hij zong bij RaR af en toe zelfs behoorlijk vals. Na 2 nummers ben ik zelfs weggegaan. Misschien is het daarna wel beter geworden en had hij niet ingezongen ofzo...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Rock am Ring in Monchengladbach mag Rock am Ring blijven heten.
http://www.rp-online.de/nrw/staedte/moenchengladbach/festival-im-jhq-kann-vielleicht-doch-rock-am-ring-heissen-aid-1.4479455
of
http://www.rp-online.de/nrw/rock-am-ring-koennte-seinen-namen-behalten-aid-1.4480344

Ze zijn op de goeie weg, Marek Lieberberg is optimistisch : "Wir sind wild entschlossen, das Festival in Mönchengladbach zu realisieren. Wir sind zuversichtlich, dass das gelingt, weil wir hart daran arbeiten und auf einem guten Weg sind"
http://www.rp-online.de/nrw/staedte/moenchengladbach/lieberberg-sind-auf-gutem-weg-aid-1.4464047

Het is nog wachten op "GROTER" nieuws van MLK en/of Rock am Ring.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
imgres
 

DefisDre

Playlistbediener
26 dec 2012
8
3
Wilde eig dit jaar naar RaR, maar de line-up viel me toch enigzins tegen t.o.v 2013...toen was ik er ook niet, maar achteraf wel spijt van. Ben zeer benieuwd naar de editie van volgend jaar. Zeker omdat het een anniversary is, of dat zegt misschien niks. We zullen zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
Anschauen: Marek Lieberbergs Statement heute in Mönchengladbach

Bekanntlich erhielt Mönchengladbach heute die Absage was Rock am Ring betrifft. Gleichzeitig aber wurden erste Schritte unternommen, um ein dreitägiges Festival im August zu etablieren. Wer die im Haus Erholung abgehaltene Pressekonferenz anschauen möchte, hat jetzt die Chance dazu. Die ortsansässige CDU hat sie mitgeschnitten und den Teil, in dem Marek Lieberberg das Wort ergreift, auf YouTube deponiert.

7:15 Minuten lang liest Marek Lieberberg einen durchaus persönlichen und emotionalen Monolog vom Papier ab. Wie immer überrascht mich die arge Diskrepanz zwischen Lieberbergs eigenen Worten und der seiner Promomaschinerie bei der Marek Lieberberg Konzertagentur.
Am Ende der Rede schliesslich wird ein fertiger Bauantrag für das neue Festival an die Vertreter der Politik übergeben.
http://youtu.be/l04W1dEiY8M


http://festivalisten.de/70741-anschauen-marek-lieberbergs-statement-heute-moenchengladbach
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.028
6.064
RP Online segelt hart am Wind was die Bemühungen der Marek Lieberberg Konzertagentur betrifft, ein Festival in Mönchengladbach zu verwirklichen. Fast täglich tischt die Zeitung neue Mikroinformationen auf. Die neuste: Die Toten Hosen sollen bei der Premiere des Neulings als Headliner fungieren. Dafür kämen sie nicht zu Rock am Ring 2015.

Das neue Festival in Mönchengladbach, nennen wir es vorerst weiterhin Rock im JHQ, soll im August Premiere feiern. Wahrscheinlich als leichte Variation des am und im Hockenheimring veranstalteten RockNHeim. Wir das Rock im JHQ zum zweieiigen Zwilling von RockNHeim, wäre es nur konsequent ihn ebenfalls vom 14.-16. August 2015 laufen zu lassen um Synergien zu nutzen.

http://festivalisten.de/70751-geruecht-die-toten-hosen-sind-headliner-beim-ersten-rock-im-jhq
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken