DE Rock Am Ring 2015

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Rock am Ring – Zondag 7 juni


Hierna volgde het eerste hoogtepunt van de dag: Frank Turner & the Sleeping Souls. Ik heb een gat in de lucht gesprongen toen ik hoorde dat Hozier af had gezegd en dat Frank Turner zijn plek op het hoofdpodium in mocht nemen. Turner stond namelijk eerst op de eerste dag geprogrammeerd, en daar had ik hem moeten missen. Turner en band waren allemaal gehuld in witte overhemden en hadden het publiek direct mee. Openingsnummer Recovery bracht de stemming er direct in, en met nummers als The Way I Tend to Be en Photosynthesis werkte hij alles nog beter uit. Eulogy werd in het Duits gespeeld, tot genot van het Duitse publiek. The Next Storm staat op zijn nieuwe, nog te verschijnen album en klonk ook veelbelovend. Absoluut hoogtepunt in de set was Plain Sailing Weather. Een nummer dat ook wel persoonlijke waarde heeft voor mij waardoor het moment ook wat specialer werd. Uiteindelijk heb ik hier zelfs even met een brok in mijn keel gestaan, zo mooi werd dit nummer uitgevoerd. Uiteindelijk sloot Frank Turner af met Four Simple Words dat hij zong vanuit verschillende plekken in het publiek en vanaf de catwalk van de Foo Fighters. Prachtige afsluiter van een prachtige set. het eerste hoogtepunt van Super Sunday was daar.
4,5/5

Tof verslag, hier ben ik heet volledig mee eens. Ik vond alleen Four Simple Words wel het hoogtepunt van de show. Dat nummer is ook gewoon zo geniaal. (vind ik dan)
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Nog even een toplijstje:

1. Die Toten Hosen
2. Frank Turner & the Sleeping Souls
3. L7
4. Motorhead
5. Broilers
6. Parkway Drive
7. Feine Sahne Fischfilet
8. Slipknot
9. Rise Against
10. Bad Religion
11. In Flames
12. Sondaschule
13. The Prodigy
14. Blues Pills
15. Slaves
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
Bedankt voor je uitgebreide verslag Sam
Ik hoop zo nog een keer naar Rock Am Ring tegaan, kijken of ik daar nog een keer mensen voor mee krijg. Verder is het wel grappig dat jij bands als Lamb Of God en Zebrahead niks vindt, terwijl ik dat juist geweldig vind :D
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Inderdaad, thanks voor het uigebreide verslag Sam.
Je hebt me overtuigd om Rise Against mee te pakken op een festival.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Inderdaad, thanks voor het uigebreide verslag Sam.
Je hebt me overtuigd om Rise Against mee te pakken op een festival.

Ja inderdaad, ik zat daar ook nog over te twijfelen voor Werchter. Verder leuk om allemaal te lezen Sam! De meeste muziek is net wat te hard voor mijn smaak op Rock am Ring (zeker dingetjes als Parkway Drive en Lamb of God vind ik nou niet echt geweldig), maar toch mooi om te lezen dat het een topfestival was. Die drumsolo van Godsmack vond ik op Forta trouwens wel indrukwekkend, maar dat komt vooral omdat ik die tribal-achtige drumlijn veel leuker vond dan hun andere muziek. Kan me goed voorstellen dat dat voor metalfans anders is.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Nog even een toplijstje:

1. Die Toten Hosen
2. Frank Turner & the Sleeping Souls
3. L7
4. Motorhead
5. Broilers
6. Parkway Drive
7. Feine Sahne Fischfilet
8. Slipknot
9. Rise Against
10. Bad Religion
11. In Flames
12. Sondaschule
13. The Prodigy
14. Blues Pills
15. Slaves

Veel van deze gigs staan op YouTube!
Mooie kwaliteit, goeie impressies.
Frank Turner bv.
https://www.youtube.com/watch?v=cvANzIhLo88
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Gloeilamp / Sam, bedankt!
Altijd fijn om te lezen hoe het was, en in jouw geval was het heel uitgebreid netjes omschreven, top!
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.589
591
Nice rapportje Gloeilamp. Heeft me toch aan het denken gezet om ook maar eens naar Rock am Ring af te zakken.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Rock am Ring staat hier weer op de planning voor volgend jaar. Ik heb eigenlijk nog geen idee waar ze mee zouden kunnen komen, maar alvast erg benieuwd naar de eerste namen.

Rock am Ring 2016 is van 3 tot en met 5 juni 2016.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Rock am Ring staat hier weer op de planning voor volgend jaar. Ik heb eigenlijk nog geen idee waar ze mee zouden kunnen komen, maar alvast erg benieuwd naar de eerste namen.

Rock am Ring 2016 is van 3 tot en met 5 juni 2016.

ik zal vast een topic gaan bijvoegen ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken