DE Rock Am Ring 2015

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
http://www.rock-am-ring.com/2015/news/wir-sind-der-ring
18. SEPTEMBER 2014
WIR SIND DER RING!
Flugplatz Mendig ist neuer Schauplatz von Rock am Ring
30. Jubiläum des Kultfestivals vom 5. bis 7. Juni 2015 in der Vulkaneifel
„Wir sind der Ring“ skandierten 85.000 Fans gemeinsam mit Marek Lieberberg beim Abschied vom Nürburgring. Nur knapp 30 km von der alten Spielstätte entfernt, schreiben die Erfinder und künstlerischen Produzenten des Kultfestivals jetzt ein neues Kapitel ihrer Festivalgeschichte. Der Flugplatz Mendig in der Vulkaneifel ist die neue Heimat von Rock am Ring. Am ersten Juni-Wochenende 2015 steigt dort das 30-jährige Jubiläum. Das riesige, grüne Areal inmitten der Vulkanlandschaft bietet komfortabel Platz für mehrere Open Air- und Zeltbühnen sowie über 85.000 Festivalfans. Darüber hinaus können alle Besucher auf dem nahezu ebenen Gelände selbst campen, ein Novum in der Geschichte der größten deutschen Festivals.
Ausschlaggebend für Mendig war auch, dass hier zeitgerecht sämtliche Voraussetzungen und Genehmigungen für das Festival sichergestellt werden konnten. „Ein einzigartiges Festivalgelände sowie Enthusiasmus, Engagement und Kompetenz auf Seiten der Verantwortlichen gaben den Ausschlag für Mendig“, erklärte Marek Lieberberg.
Gleichzeitig bedankte er sich ausdrücklich bei der Stadt Mönchengladbach und ihren Bürgern für ihre außerordentlichen Bemühungen. „Ich bin zutiefst berührt von der Leidenschaft und Emphase, die mir in Mönchengladbach entgegengebracht wurde.“ Leider habe die für die Vermietung zuständige BImA einen unverständlichen Rückzieher gemacht. Dennoch bleibt das JHQ in Mönchengladbach für ein Festival im Spätsommer im Fokus, sofern die Vermietung sichergestellt werden kann.
Mendig liegt in der Osteifel in einer von Vulkanen geformten Landschaft und ist über die Bundesautobahn 61 sowie die Bundesstraßen 256 und 262 sowie einen direkten Bahnhof verkehrstechnisch problemlos zu erreichen. Der Flugplatz Mendig war bis 2007 ein Bundeswehr-Standort, der in eine zivile Fläche umgewandelt wurde. Dieses knapp 190 Hektar große Areal besteht weitgehend aus Rasenflächen, die ein ideales Festivalgelände bilden, während die Bühnen auf festem Untergrund stehen können.
Nach Auffassung der Veranstalter lässt sich hier das Festival der Zukunft verwirklichen. Ein weitläufiges, landschaftlich reizvolles Open Air-Gelände, hervorragende Verkehrsanbindung, unbeschwertes Parken und Campen in unmittelbarer Nähe zum Schauplatz des Geschehens, kurze Wege zwischen den Bühnen und genügend Platz zum Chillen und Erholen, das sind die Vorzüge von Rock am Ring in Mendig.
„Ohne räumliche und topografische Restriktionen können wir den Fans jetzt ein noch besseres Festival bieten“, erklärten Marek und Andre Lieberberg in einer Stellungnahme. „Rock am Ring in Mendig ist ein Quantensprung, der uns neue Dimensionen eröffnet, sowohl was die inhaltliche Gestaltung angeht als auch die Inszenierung unseres Festivals. Wenn die Ringrocker auf dem Flugplatz Mendig eingetroffen sind, entfallen lange Fußmärsche oder Shuttlefahrten, denn die Campingplätze sind zentraler Teil des Festivalgeländes.“
Rock am Ring 2015 auf dem Flugplatz Mendig findet wie das Zwillingsfestival Rock im Park in Nürnberg vom 5. bis 7. Juni statt. Der Vorverkauf beginnt im Oktober. Gleichzeitig werden Headliner und weitere Bands bekanntgegeben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Jammer….Had M-Gladbach wel leuk gevonden om een dagje mee te pikken.
Ach, zover ik heb begrepen kan dat nog gebeuren, maar dan in Augustus.
In juni doet MLK nog altijd tweeling festival Rock am Ring en Rock im Park.
In Augustus gaat MLK een tweeling festival houden samen met Rock N Heim op de JHQ locatie in Mönchengladbach.
Tenminste als ik alles goed heb begrepen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Land Graaf wrote:</div>
Jammer….Had M-Gladbach wel leuk gevonden om een dagje mee te pikken.

Ach, zover ik heb begrepen kan dat nog gebeuren, maar dan in Augustus.
In juni doet MLK nog altijd tweeling festival Rock am Ring en Rock im Park.
In Augustus gaat MLK een tweeling festival houden samen met Rock N Heim op de JHQ locatie in Mönchengladbach.
Tenminste als ik alles goed heb begrepen.

Ow, ok! Interesting... Afwachten wat er gaat gebeuren.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Mythos Rock am Ring. Seit fast drei Jahrzehnten strahlt der Mix aus Legenden und Newcomern eine einzigartige Faszination aus. Das 30-jährige Jubiläum findet vom 5.-7. Juni 2015 statt.

Der Flugplatz Mendig, nur knapp 30 km vom Nürburgring entfernt, ist die neue Heimat von Rock am Ring. Das riesige, grüne Areal in der Vulkaneifel bietet Platz für mehrere Open Air- und Zeltbühnen sowie über 85.000 Festivalfans.

Die Tickets sind ab Oktober exklusiv bei Eventim erhältlich.

LINE UP ROCK AM RING 2015
Bisher stehen noch keine Bands für Rock am Ring 2015 fest.
Coldplay, Muse, Foo Fighters, Slipknot oder Die Toten Hosen werden zur Zeit als potentielle Headliner für Rock am Ring 2015 gehandelt. Erste Artworks tauchen u.a. bei Twitter auf. Demzufolge zählen bsp. auch Beatsteaks, Rise Against, Kraftklub, OneRepublic, K.I.Z. und einige mehr zum Kreis der Kandidaten. Zum Start des Vorverkaufs im Oktober 2014 sollen die ersten Headliner und Bands offiziell angekündigt werden.

TICKETS ROCK AM RING 2015
Der Vorverkauf für Rock am Ring 2015 startet im Oktober 2014. Die Tickets sind exklusiv bei Eventim erhältlich. Im Preis enthalten sind Camping, Parken und ein rückzahlbares Müllpfand von 5,00 Euro. Bisher steht noch kein Preis fest, in diesem Jahr gab's die Festival-Tickets ab 189,- Euro.

Mendig liegt ca. 80 km südlich von Köln bzw. ca. 30 km westlich von Koblenz und ist über die Autobahnen A61 und A48 sowie per Bahn direkt zu erreichen. Das knapp 200 Hektar große Areal besteht weitgehend aus Rasenflächen und bietet Platz für mehrere Open Air- und Zeltbühnen. Die Zeltplätze sind Bestandteil des Festvialgeländes, damit gehören lange Fußmärsche oder Shuttle-Fahrten der Vergangenheit an.

http://www.eventim.de/Tickets.html?affiliate=ZEE&doc=artistPages/overview&fun=artist&action=overview&kuid=538&x10=1&x11=rock%20am%20ri
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Marek Lieberberg:"Wir werden am 2. Oktober -so wie wir bereits auf der Pressekonferenz angekündigt haben- bekannt geben: Rock am Ring in Mendig – auch schon mit seinen programmatischen Strukturen." Klartext: MLK wird dann die ersten Bands ankündigen.
Vertaling in Jip en Janneke taal - 1ste Rock am Ring namen 2 oktober!
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Vertaling in Jip en Janneke taal – 1ste Rock am Ring namen 2 oktober!

Hoop op namen die wat meer zeggen voor festival als RW en Pinkpop. Roskilde bracht nog niet bepaald wat ik verwacht had.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Foo Fighers, Slipknot en Die Toten Hosen headliner. En verder:
Asking Alexandria
Beatsteaks
Broilers
Callejon
Donots
Frank Turner And The Sleeping Souls
In Flames
Kraftklub
Lamb Of God
Motörhead
Papa Roach
Parkway Drive
Rise Against
Skindred
Trailerpark
Turbostaat

Voor mij buiten FF niet heel veel boeiends. Ze hebben wel een prachtige website trouwens.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik vind het ook maar matig. Foo Fighters, Frank Turner en Rise Against zijn mooie namen, maar Slipknot, Papa Roach, Parkway Drive en Asking Alexandria zijn dan weer een paar bands waar ik allergisch voor ben. Foo Fighters op Werchter kan niet meer missen, laat Rise Against en Frank Turner dan ook maar overkomen en de rest in Duitsland blijven.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Hier btw het verhaal bij de namen:
GEBALLTE LADUNG ROCK ZUM JUBILÄUM VOM 5. BIS 7. JUNI
Rock am Ring und Rock im Park mit packendem Line-up
Foo Fighters, Die Toten Hosen und Slipknot als Headliner
Rise Against, Beatsteaks, Kraftklub, Motörhead und Broilers am Start
Neue Ring-Ära in Mendig
https://www.rock-am-ring.com/2015/news/geballte-ladung-rock-zum-jubilaeum-vom-5-bis-7-juni
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Maar die gelekte 'poster' was dus fake?
Zou ook niet weten wat Coldplay tussen dit soort genre namen moet.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.044
6.089
Maar die gelekte ‘poster’ was dus fake?
Zou ook niet weten wat Coldplay tussen dit soort genre namen moet.

Helemaal, was al onderuitgehaald volgens mij, stond ook al in de naam hé
http://festivalisten.de/wp-content/uploads/2014/09/rock-am-ring-2015-foo-fighters-slipknot-coldplay-fake-700x357.jpg
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
stond ook al in de naam hé
Ik denk dat Festivalisten die naam aan het plaatje hebben gegeven, de link hoort namelijk bij het artikel waar ze het als fake beschouwden :p
Maargoed, fake dus.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik vind het ook maar matig. Foo Fighters, Frank Turner en Rise Against zijn mooie namen, maar Slipknot, Papa Roach, Parkway Drive en Asking Alexandria zijn dan weer een paar bands waar ik allergisch voor ben. Foo Fighters op Werchter kan niet meer missen, laat Rise Against en Frank Turner dan ook maar overkomen en de rest in Duitsland blijven.

Grappig hoe mijn mening zo kan veranderen. Het eerste festival wat vast staat voor 2015 is namelijk Rock am Ring.

Een vriend vroeg me om mee te gaan, en me nog wat meer in de lineup te verdiepen. Nu ik weer in een punkfase zit kan ik erg genieten van namen als Broilers, Die Toten Hosen en Rise Against. Daarnaast zijn Motorhead, Donots, In Flames en Parkway Drive ook erg fijne namen. En dan blijkt het nieuwe Slipknot album ook nog eens erg goed te zijn!

Ik heb er zin in, erg benieuwd naar dit festival en hopelijk volgen de nieuwe namen schnell!
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>
Ik vind het ook maar matig. Foo Fighters, Frank Turner en Rise Against zijn mooie namen, maar Slipknot, Papa Roach, Parkway Drive en Asking Alexandria zijn dan weer een paar bands waar ik allergisch voor ben. Foo Fighters op Werchter kan niet meer missen, laat Rise Against en Frank Turner dan ook maar overkomen en de rest in Duitsland blijven.

Grappig hoe mijn mening zo kan veranderen. Het eerste festival wat vast staat voor 2015 is namelijk Rock am Ring.

Een vriend vroeg me om mee te gaan, en me nog wat meer in de lineup te verdiepen. Nu ik weer in een punkfase zit kan ik erg genieten van namen als Broilers, Die Toten Hosen en Rise Against. Daarnaast zijn Motorhead, Donots, In Flames en Parkway Drive ook erg fijne namen. En dan blijkt het nieuwe Slipknot album ook nog eens erg goed te zijn!

Ik heb er zin in, erg benieuwd naar dit festival en hopelijk volgen de nieuwe namen schnell!

Als je een punkfase hebt kun je beter naar Groezrock denk ik :p. Rock am Ring is toch vooral hardrock en metal.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
<div class="d4p-bbt-quote-title">Gloeilamp wrote:</div>

<div class=”d4p-bbt-quote-title”>Gloeilamp wrote:</div>
Ik vind het ook maar matig. Foo Fighters, Frank Turner en Rise Against zijn mooie namen, maar Slipknot, Papa Roach, Parkway Drive en Asking Alexandria zijn dan weer een paar bands waar ik allergisch voor ben. Foo Fighters op Werchter kan niet meer missen, laat Rise Against en Frank Turner dan ook maar overkomen en de rest in Duitsland blijven.


Grappig hoe mijn mening zo kan veranderen. Het eerste festival wat vast staat voor 2015 is namelijk Rock am Ring.

Een vriend vroeg me om mee te gaan, en me nog wat meer in de lineup te verdiepen. Nu ik weer in een punkfase zit kan ik erg genieten van namen als Broilers, Die Toten Hosen en Rise Against. Daarnaast zijn Motorhead, Donots, In Flames en Parkway Drive ook erg fijne namen. En dan blijkt het nieuwe Slipknot album ook nog eens erg goed te zijn!

Ik heb er zin in, erg benieuwd naar dit festival en hopelijk volgen de nieuwe namen schnell!


Als je een punkfase hebt kun je beter naar Groezrock denk ik :p. Rock am Ring is toch vooral hardrock en metal.

Dat weet ik natuurlijk, maar ik vind de afwisseling ook wel belangrijk. Rock am Ring programmeert altijd al rock, metal, punk en omliggende genres. Er staan altijd wel wat fijne punknamen op de lineup, maar ik kan ook genieten van wat hardere rock en metal. RAR programmeert in mijn ogen meestal de betere namen in dat genre. Drie dagen alleen punk is misschien weer iets teveel van het goede, bovendien ga ik daarvoor al naar de Ruhrpott Rodeo in Duitsland. Dat is meer mijn soort punk en mensen, met Groezrock heb ik weinig.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
485
34
@Gloeilamp, mag ik vragen wat je "erg goed" vind aan het nieuwe slipknot album? In mijn oren klinkt het niet heel anders dan hun andere werk. Afgezien van wat meer langzame nummers. Ik heb ook een enorme hekel aan Slipknot, maar dat wou ik toch even weten.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Ik vind ook dat SlipKnot een uitstekend album heeft neergezet. Hun beste wat mij betreft. Dat openingsnummer alleen al vind ik legendarisch. De pijn, wanhoop, kwaadheid straalt er van af. Die opener heeft zijn verdere uitwerking op het album. Verder is de 'gelaagdheid' van het typische geluid hoorbaar en dat is inderdaad (gelukkig) niet anders dan ander werk. Echter vind ik de wisselwerking tussen hardere en rustigere momenten en of songs helemaal in balans. Een mooi geheel!

SlipKnot is een band met veel fans maar ook met veel 'haters'. Altijd zo geweest.

 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Ik vind ook dat SlipKnot een uitstekend album heeft neergezet. Hun beste wat mij betreft. Dat openingsnummer alleen al vind ik legendarisch. De pijn, wanhoop, kwaadheid straalt er van af. Die opener heeft zijn verdere uitwerking op het album. Verder is de ‘gelaagdheid’ van het typische geluid hoorbaar en dat is inderdaad (gelukkig) niet anders dan ander werk. Echter vind ik de wisselwerking tussen hardere en rustigere momenten en of songs helemaal in balans. Een mooi geheel!

SlipKnot is een band met veel fans maar ook met veel ‘haters’. Altijd zo geweest.

Jij zegt eigenlijk alles wat ik ik wou zeggen hierover. De wanhoop en woede spat er vanaf, en dit album lijkt gemaakt te zijn naar aanleiding van het overlijden van de oud-bassist van Slipknot. Dat geeft de nummers een soort extra diepte waardoor de nummers nog beter binnen komen. Ik was erg onder de indruk in elk geval, en vind The Gray Chapter toch echt en ander album dan All Hope Is Gone bijvoorbeeld.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
<div class="d4p-bbt-quote-title">Land Graaf wrote:</div>
Ik vind ook dat SlipKnot een uitstekend album heeft neergezet. Hun beste wat mij betreft. Dat openingsnummer alleen al vind ik legendarisch. De pijn, wanhoop, kwaadheid straalt er van af. Die opener heeft zijn verdere uitwerking op het album. Verder is de ‘gelaagdheid’ van het typische geluid hoorbaar en dat is inderdaad (gelukkig) niet anders dan ander werk. Echter vind ik de wisselwerking tussen hardere en rustigere momenten en of songs helemaal in balans. Een mooi geheel!

SlipKnot is een band met veel fans maar ook met veel ‘haters’. Altijd zo geweest.


Jij zegt eigenlijk alles wat ik ik wou zeggen hierover. De wanhoop en woede spat er vanaf, en dit album lijkt gemaakt te zijn naar aanleiding van het overlijden van de oud-bassist van Slipknot. Dat geeft de nummers een soort extra diepte waardoor de nummers nog beter binnen komen. Ik was erg onder de indruk in elk geval, en vind The Gray Chapter toch echt en ander album dan All Hope Is Gone bijvoorbeeld.

Top! ;-)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken