Pukkelpop 2025

QOTSA, Papa Roach en Justice vind ik een erg leuk trio. De laatste 2 nog nooit live gezien en QOTSA is altijd goed. Ik heb het in de groep gegooid om weer eens een dagje Pukkelpop te gaan doen!
gooi daar dan nog eens I prevail bij en een reeks metalcore/deathcore/hardcore namen voor de backyard. denk dat die dag opnieuw een opmerkelijk ander publiek zal aantrekken dan de eerste twee

Ik kan geen bevestiging zien dat Justice op de Main is, maar ik heb wel berichten gezien dat QOTSA de avond zal beëindigen. Ik denk dat ze in de Marquee zullen spelen, omdat het gemakkelijker is om hun podiumopstelling af te breken als er niemand na hen speelt. Ik was verrast dat ze de vorige keer in de Marquee speelden, maar het werkte en was naar mijn mening een van de beste Pukkelpop-sets ooit.

Ik zie ook niet dat Justice in iets anders dan duisternis wil spelen.

Ze zullen tegelijkertijd iemand in de Dance Hall moeten aanzetten om de menigte te spreiden, alleen niet Jamie XX!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik kan geen bevestiging zien dat Justice op de Main is, maar ik heb wel berichten gezien dat QOTSA de avond zal beëindigen. Ik denk dat ze in de Marquee zullen spelen, omdat het gemakkelijker is om hun podiumopstelling af te breken als er niemand na hen speelt. Ik was verrast dat ze de vorige keer in de Marquee speelden, maar het werkte en was naar mijn mening een van de beste Pukkelpop-sets ooit.

Ik zie ook niet dat Justice in iets anders dan duisternis wil spelen.
Genoeg duisternis rond die tijd in de Marquee of Dancehall ze!

Werchter en PKP scheelt 15 jaar qua gemiddelde leeftijd. Je moet vaak de vraag stellen: gaat er volk van de dance area naar de Main trekken? Indien JA, volle main (voorbeelden Fred Again, Joost of Pommelien Thijs), indien NEE (meeste pure rock acts) is het niet knal vol. QOTSA hoort bij de tweede categorie.
Heb je het affiche van Werchter al eens goed bekeken? Die zijn dezelfde toer als Pukkelpop aan het opgaan hoor. Daar gaat de gemiddelde leeftijd dit jaar ook rond de 18 liggen.
Hopelijk is het maar een eenmalig iets.

Festivals en zaalshows vallen sowieso nooit te vergelijken. De meeste artiesten die de Barn voltrekken op Werchter zouden kansloos zijn in het Sportpaleis.
My point exactly. Justice moet in de donker spelen. Ze zijn eigenlijk een nostalische act en hun hoogtepunt is al achter de rug. Ze gaan waarschijnlijk nog concurrentie krijgen van een DJ in de boiler room en de Mainstage act dus ik denk dat die de Marquee of Dancehall zullen headlinen.

Van de eerste 9 namen welgeteld 1 die ik graag wil zien: Chappell Roan. Geen Vampire Weekend (voorlopig toch) valt wat tegen. Ziet ernaar uit dat ze ook Charli en Doechii mislopen hebben.

Nu, ik hoop vooral dat namen als Mk.Gee, MJ Lenderman, Cat Burns, Deadletter, The Murder Capital, Suki Waterhouse, Warmduscher ... overkomen van Lowlands en dan wordt het alsnog een degelijke affiche.
Er is geen reden om te denken dat Doechii er niet zal zijn.

Wil ik graag zien: QOTSA, Justice (22%)
Interesse: Idles, Chase and Status (22%)
Geen interesse, maar begrijpelijk op de line up: Chappell Roan, ASAP Rocky (22%)
Te vermijden: Papa Roach, OATW, Joost (33%)

Als ik deze percentages nog steeds heb nadat alle namen zijn bekend gemaakt (200), heb ik 44 namen die ik graag wil zien 44 namen waar ik interesse in heb. Dus hoewel het gevoelsmatig een matige week was, is het eigenlijk wel dik snor tot nu toe. OATW, Joost en Papa Roach zijn gewoon boekingen die ik jammer vind. Zeker de eerste 2 komen gevoelsmatig te vaak naar PKP.

Veel mensen die hier klagen over het gebrek aan grandeur in een jubileumeditie. Belgische festivals à la Werchter, PKP en GMM boeken gewoon wat er te boeken valt. Ik zou echt niks speciaals verwachten.

• Leuk
Waarderingen: DDave
QOTSA en Justice sterk, dat maakt 3/9 voor mij. Vampire Weekend en Kiwanuka op vrijdag en zaterdag in de marquee, dan mogen ze op zondag daar Khruangbin in wegstoppen en dan is het voor mij een mooie bovenlaag

• Leuk
Waarderingen: DDave
Veel mensen die hier klagen over het gebrek aan grandeur in een jubileumeditie. Belgische festivals à la Werchter, PKP en GMM boeken gewoon wat er te boeken valt. Ik zou echt niks speciaals verwachten.
Hoogstens een soort van 'tribute aan 40 jaar PkP' show in dat ene marquee slot op zaterdagmiddag waar eerder al dat Cinematic Orchestra, Clouseau en die Kempenzonen stonden. Beetje wat Lowlands ooit deed, wat leutigheid met meezingers ofzo.

Het is echt niet alleen de reden "het moet donker zijn" voor Justice hoor.

Het hangt af van welke productie ze mee nemen. Vorig jaar was er nog de last minute cancel van hun show op Primavera Porto omdat de Main Stage van dat festival hun productie niet kon dragen en het niet veilig was om die show te spelen met zo'n productie.

Ik zou denken als het exact die productie is dat een Marquee van Pukkelpop inderdaad niet geschikt gaat zijn wetende dat een Main Stage van een festival dat oa. Lana Del Rey, The National, Blur, Kendrick Lamar,... heeft weten passeren het niet aan kan.

• Leuk
Waarderingen: Special Monkey
Er is geen reden om te denken dat Doechii er niet zal zijn.
Echt? Is Doechii volgens de programmatoren een kleinere naam dan Joost of Papa Roach dan? Dan geef ik de hoop nog niet op ... :)

Na haar veroveringstocht op de Grammy's vorig weekend (best rap album gewonnen + alom bejubeld optreden gegeven) zou ik verwachten dat ze bij de headliners zou aangekondigd worden als ze geboekt is.

• Leuk
Waarderingen: JP5 en mattman
Echt? Is Doechii volgens de programmatoren een kleinere naam dan Joost of Papa Roach dan? Dan geef ik de hoop nog niet op ... :)

Na haar veroveringstocht op de Grammy's vorig weekend (best rap album gewonnen + alom bejubeld optreden gegeven) zou ik verwachten dat ze bij de headliners zou aangekondigd worden als ze geboekt is.
Ver weg van de headliner. Ze zal waarschijnlijk in de Dance Hall zijn. Ze staat 4e op haar dag bij Opener

Users who are viewing this thread