Pukkelpop 2024

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.044
2.673
Voor het eerst dat ik kaarten gekocht heb voor Pukkelpop, is het normaal dat het zo lang duurt voordat je deze op de mail hebt? Inmiddels al een goed kwartier aan het wachten en heb nog niks.. Betaling wel gewoon afgeschreven.
In Limburg gaat alles trager
 
  • Leuk
Waarderingen: Joe

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.020
8.663
Er zal in Leopoldsburg een glaasje bubbels gedronken worden deze avond.
Hoezo? 30 procent is toch niet zo gek veel? Je mag toch hopen dat je op je eerste dag op z’n minst de helft van je combi’s verkoopt…

Da’s het moment waarop het vooral moet gebeuren (zeker wanneer al je grootste namen er al uit zijn).
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
366
294
ter aanvulling

Wel op Lowlands, niet op Pukkelpop (tot nu toe):
Ama Lou, Backxwash, Big Thief, Blawan (live), Bob Vylan, CHO & The CHOSENS, Flowdan, grandson, Grove, HAEVN, Half Moon Run, Harry Mack, Hermanos Gutiérrez, IDLES, Jungle by Night, LA Priest, Lander & Adriaan, Maribou State, MSPAINT, Nas, Noord Nederlands Orkest, Pachyman, Peggy Gou, Ramkot, Sampha, Sleaford Mods, Spinvis, Spiritbox, Sticks, university, en Wargasm.
Uitgesloten voor Lowlands:
Charlotte de Witte (herhaling LL23), Merol (herhaling LL23), RAYE (Herhaling LL23 & staat op DTRH24), The Haunted Youth (Herhaling LL23 & Staat op BKS), Sam Smith (staat op PP24), YĪN YĪN (staan op PP24), The Vaccines (staan op DTRH24), Bad Nerves (staan op DTRH24), Blondshell (staat op DTRH24), Yussef Dayes (staat op DTRH24), Folamour (staat op DTRH24)

Wel op Pukkelpop, niet op Lowlands (tot nu toe):
Amenra, Bad Nerves, Blondshell, Charlotte de Witte, Crystal Fighters, Enter Shikari, Flogging Molly, Fontaines D.C., Folamour, Hedex, Hudson Mohawke B2B Nikki Nair, Indira Paganotto, Merol, Motionless in White, Nation of Language, Patrick Mason, RAYE, Rise Against, Sam Smith, Sigma (dj set), Solomun, Stormzy, Sylvie Kreusch, The Haunted Youth, The Offspring, The Vaccines, Yussef Dayes, YĪN YĪN
Uitgesloten voor Pukkelpop:
Big Thief (speelt al op OLT Rivierenhof), Bob Vylan (herhaling PKP23), Froukje (Herhaling PKP23 & staat op RW24), IDLES (staan op RW24), Nas (Staat op Lokerse feesten), Sampha (staat op RW24), Sleaford Mods (Staan op RW24)


Op beide festivals:
Brutalismus 3000, Barry Can't Swim, Denzel Curry, Fat Dog, Fred Again.., Goldband, Hudson Mohawke, Inhaler, J Hus, Jorja Smith, Overmono, Queens of the Stone Age, Romy, Skrillex, Soulwax, Sugababes, The Smile
Uitgesloten voor beide festivals:
In de meeste gevallen zijn artiesten die het voorgaande jaar al op het festival stonden uitgesloten voor dit jaar. Ook artiesten die op een ander festival staan in hetzelfde land in dezelfde zomer zijn vaak uitgesloten.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.927
6.167
Ik vind eveneens dat 30% van combi's verkopen best wel een prima cijfer is, maar het is geen DTRH/LL-verhaal al lijkt men op social media wel een beetje die FOMO-zeepbel te willen creëren.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman, Jaulez en DDave

Jaulez

Playlistbediener
11 aug 2022
39
30
Ze slagen er wel in FOMO te creëren inderdaad.

Ik vraag me ook af of er door de komst van de VIP-tickets minder "gewone" combitickets beschikbaar zijn?
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.563
4.488
Hoezo? 30 procent is toch niet zo gek veel? Je mag toch hopen dat je op je eerste dag op z’n minst de helft van je combi’s verkoopt…

Da’s het moment waarop het vooral moet gebeuren (zeker wanneer al je grootste namen er al uit zijn).
Pukkelpop is toch meer afhankelijk van het complete plaatje dan van enkel de grootste namen en nu zijn er op zich nog niet heel veel namen aangekondigd. Ik denk dat 50% een zeer degelijk aantal is toch al
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital en mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.020
8.663
Pukkelpop is toch meer afhankelijk van het complete plaatje dan van enkel de grootste namen en nu zijn er op zich nog niet heel veel namen aangekondigd. Ik denk dat 50% een zeer degelijk aantal is toch al
Ja ondertussen al heel snel de helft, dus ik stel mijn mening wel graag bij. Toch knap idd.

Zoals verwacht ook die sterke vrijdag die het snelste gaat.
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
366
294
Ik ben dan best wel benieuwd wat de getallen waren van de eerste verkoopdag vorig jaar. 50% combitickets verkopen binnen 6 uur vind ik best veel klinken, maar kan het natuurlijk mis hebben
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
699
639
Hoezo? 30 procent is toch niet zo gek veel? Je mag toch hopen dat je op je eerste dag op z’n minst de helft van je combi’s verkoopt…

Da’s het moment waarop het vooral moet gebeuren (zeker wanneer al je grootste namen er al uit zijn).
Inmiddels zijn ze al voorbij halfweg, das heel mooi voor een festival dat jaren heeft gekend waar ze niet uitverkopen.

Wel verrassend dat vrijdag beter verkoopt dan de 30+ zondag.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken