Sorry maar ik denk nog altijd dat de bedoeling is van pukkelpop van winst te maken. Ik denk dat pukkelpop geen openbare instelling is die leeft op subsidies.
En ik denk dat de jeugd recht hebben zoals iedereen op hun ervaring juist zoals twintiger dertigers en veertigers recht hebben op hun ervaring. Nu persoonlijk ben ik echt niet voor de commercieele ervaring van werchter geef mij maar dour van in de 90s. Maar nu vind ik totaal nergens nog mijn ding... Ik ga naar pukkelpop sinds 96 en ben de laatste 5 jaar niet meer geweest omdat ik niks heb aan playback shows.
Pukkelpop is toch altijd dat festival voor de jongere generaties geweest tegenover die andere festivals eerder in het seizoen?
Mij krijg je daar tegenwoordig ook maar hooguit 1 dag naar toe omdat dingen als Eilish, Anne Marie, Angele, Years and Years en co mij totaal niet interesseren maar er is volk genoeg dat dat wel kan trekken.
En Pukkelpop zet nu eenmaal in op die namen, hun goed recht en hopelijk voor hun verkopen ze er ook hun tickets mee.
Maar die opmerkingen over het commerciële van Werchter (en jij bent heus niet de enige natuurlijk) vind ik toch weer wat onzin, elk festival zet commerciële acts neer, dat heeft Pukkelpop ook altijd gedaan. Anders ga je nooit zo groot worden.