Pukkelpop 2023

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Allemaal goed van nog meer de kaart van de jeugd te trekken, maar wees eens eerlijk... Wie consumeert het meest op festivals? De jeugd of alle dertigers of veertigers? De jeugd heeft gewoon niet genoeg geld voor 3 dagen te brassen. Tickets is al 200 euro dit jaar als je nog eens begint te eten en drinken ben je nog eens minstens 100 euro kwijt. Dus ik begrijp niet goed van Pukkelpop waarom ze niet proberen hun publiek te behouden? Ze schaffen hear hear af en dan boeken ze allemaal tiktok acts. Waar zitten de acts voor het hear hear publiek? En kom niet af met florence en killers die zijn bijna om de 2 jaar ergens te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Het is niet omdat je nauwelijks wat van de line-up kent dat het daarom allemaal 'TikTok-acts' zijn..

Als je graag een line-up wilt op maat van dertigers, dan ga je toch naar Werchter? Ook gewoon, dus het feit omdat dertigers of veertigers meer geld uitgeven, zouden zij meer recht hebben op een bepaalde line-up dan jongeren. Dat is een zeer scheve redenering, hoor.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nelios en Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Allemaal goed van nog meer de kaart van de jeugd te trekken, maar wees eens eerlijk... Wie consumeert het meest op festivals? De jeugd of alle dertigers of veertigers? De jeugd heeft gewoon niet genoeg geld voor 3 dagen te brassen. Tickets is al 200 euro dit jaar als je nog eens begint te eten en drinken ben je nog eens minstens 100 euro kwijt. Dus ik begrijp niet goed van Pukkelpop waarom ze niet proberen hun publiek te behouden? Ze schaffen hear hear af en dan boeken ze allemaal tiktok acts. Waar zitten de acts voor het hear hear publiek? En kom niet af met florence en killers die zijn bijna om de 2 jaar ergens te zien.
Er staan niet alleen maar Tiktok acts. En dat consumeer argument begint ook een beetje flauw te worden. Niet elk festival hoeft een Bospop publiek te trekken.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Allemaal goed van nog meer de kaart van de jeugd te trekken, maar wees eens eerlijk... Wie consumeert het meest op festivals? De jeugd of alle dertigers of veertigers? De jeugd heeft gewoon niet genoeg geld voor 3 dagen te brassen. Tickets is al 200 euro dit jaar als je nog eens begint te eten en drinken ben je nog eens minstens 100 euro kwijt. Dus ik begrijp niet goed van Pukkelpop waarom ze niet proberen hun publiek te behouden? Ze schaffen hear hear af en dan boeken ze allemaal tiktok acts. Waar zitten de acts voor het hear hear publiek? En kom niet af met florence en killers die zijn bijna om de 2 jaar ergens te zien.
Cultuur wordt nu al veel te veel georganiseerd op basis van de hoeveelheid consumptie (in de breedste zin van het woord) van bezoekers, laten we het aub niet nog erger maken. Jongeren verdienen een plek waar ze laagdrempelig stappen kunnen zetten in de festivalwereld. Als we de consumptielogica die jij voorstelt overal zouden doortrekken, zou jongerencultuur binnen een paar jaar morsdood zijn.
 

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
115
52
Sorry maar ik denk nog altijd dat de bedoeling is van pukkelpop van winst te maken. Ik denk dat pukkelpop geen openbare instelling is die leeft op subsidies.
En ik denk dat de jeugd recht hebben zoals iedereen op hun ervaring juist zoals twintiger dertigers en veertigers recht hebben op hun ervaring. Nu persoonlijk ben ik echt niet voor de commercieele ervaring van werchter geef mij maar dour van in de 90s. Maar nu vind ik totaal nergens nog mijn ding... Ik ga naar pukkelpop sinds 96 en ben de laatste 5 jaar niet meer geweest omdat ik niks heb aan playback shows.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.443
6.110
Ik ga naar pukkelpop sinds 96 en ben de laatste 5 jaar niet meer geweest omdat ik niks heb aan playback shows.
Wellicht gewoon wat meer open stellen voor nieuwe muziek en het programma wat meer ontdekken en onderzoeken voordat je kritiek levert want die laatste opmerking slaat nergens op. Het affiche staat bomvol goeie live artiesten en bands.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.694
Nu persoonlijk ben ik echt niet voor de commercieele ervaring van werchter geef mij maar dour van in de 90s. Maar nu vind ik totaal nergens nog mijn ding... Ik ga naar pukkelpop sinds 96 en ben de laatste 5 jaar niet meer geweest omdat ik niks heb aan playback shows.
Wat een geneuzel joh. Wat zoek je dan? Er staan zoveel kleine (goede) alternatieve namen overal en nergens.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.978
2.022
Sorry maar ik denk nog altijd dat de bedoeling is van pukkelpop van winst te maken. Ik denk dat pukkelpop geen openbare instelling is die leeft op subsidies.
En ik denk dat de jeugd recht hebben zoals iedereen op hun ervaring juist zoals twintiger dertigers en veertigers recht hebben op hun ervaring. Nu persoonlijk ben ik echt niet voor de commercieele ervaring van werchter geef mij maar dour van in de 90s. Maar nu vind ik totaal nergens nog mijn ding... Ik ga naar pukkelpop sinds 96 en ben de laatste 5 jaar niet meer geweest omdat ik niks heb aan playback shows.
Pukkelpop is toch altijd dat festival voor de jongere generaties geweest tegenover die andere festivals eerder in het seizoen?

Mij krijg je daar tegenwoordig ook maar hooguit 1 dag naar toe omdat dingen als Eilish, Anne Marie, Angele, Years and Years en co mij totaal niet interesseren maar er is volk genoeg dat dat wel kan trekken.
En Pukkelpop zet nu eenmaal in op die namen, hun goed recht en hopelijk voor hun verkopen ze er ook hun tickets mee.

Maar die opmerkingen over het commerciële van Werchter (en jij bent heus niet de enige natuurlijk) vind ik toch weer wat onzin, elk festival zet commerciële acts neer, dat heeft Pukkelpop ook altijd gedaan. Anders ga je nooit zo groot worden.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.175
2.996
Sorry maar ik denk nog altijd dat de bedoeling is van pukkelpop van winst te maken. Ik denk dat pukkelpop geen openbare instelling is die leeft op subsidies.
En ik denk dat de jeugd recht hebben zoals iedereen op hun ervaring juist zoals twintiger dertigers en veertigers recht hebben op hun ervaring. Nu persoonlijk ben ik echt niet voor de commercieele ervaring van werchter geef mij maar dour van in de 90s. Maar nu vind ik totaal nergens nog mijn ding... Ik ga naar pukkelpop sinds 96 en ben de laatste 5 jaar niet meer geweest omdat ik niks heb aan playback shows.
Als je vetgedrukt echt vindt, zou je niet moeten pleiten dat Pukkelpop zich meer op dertigers en vertigers moet beginnen richten. Er zijn echt zat festivals die zich richten op die leeftijdscategorie en mensen die meer kunnen consumeren. Pukkelpop is in België het enige festival van die schaal dat zich duidelijk richt op jongeren, dat is al lang zo en zie ik graag zo blijven. En ze kunnen daar volgens mij ook meer dan genoeg winst mee maken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

kaoss

Campingartiest
3 mrt 2020
84
71
Wat is het gevoel van iedereen hier wat betreft de namen die nu bekend zijn?
Ik had een opmerking gestuurd op hun laatste bekendmaking voor Pasen dat er toch maar weinig echte publiektrekkers zijn, en daar sta ik nog altijd achter.
Ik kreeg van Pukkelpop zelf reactie welke namen ik dan zou willen en zo ging verder de discussie dat zijzelf het festival als echt jongerenfestival zien. Daar ben ik deels mee akkoord, maar ik denk dat zeker de linkerhelft van de wei eerder 25+ is (en geen jongeren dus). Wat mij betreft mogen alle TikTok -en/of Covid-acts intussen weggelaten worden en plaats voor een QOTSA, of van dat kaliber...
Koop u dan Werchterticket
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Als je vetgedrukt echt vindt, zou je niet moeten pleiten dat Pukkelpop zich meer op dertigers en vertigers moet beginnen richten. Er zijn echt zat festivals die zich richten op die leeftijdscategorie en mensen die meer kunnen consumeren. Pukkelpop is in België het enige festival van die schaal dat zich duidelijk richt op jongeren, dat is al lang zo en zie ik graag zo blijven. En ze kunnen daar volgens mij ook meer dan genoeg winst mee maken.
Dour exists.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0 en yannickd

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.887
6.104
Fair enough, alhoewel het toch nog net iets ander publiek trekt naar mijn gevoel. Het enige grote jongerenfestival in Vlaanderen dan.
Beetje triestig als je er bij stilstaat eigenlijk. En dan te zeggen dat er wordt geklaagd dat er te veel festivals zijn tegenwoordig, terwijl ik net de indruk heb dat er over de jaren heen alleen maar zijn heen gegaan..
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
473
254
Ik ben 46 en ben tot nu toe vanuit het VK gereisd voor 10 Pukkelpops sinds 2009 (tot nu toe geen kaartje geboekt dit jaar) De kracht van het festival is de catering voor de jongeren, terwijl er ook een kwaliteitsvolle line-up is voor de oudere festivalbezoeker - als ze kondigt u nog enkele namen aan voor het oudere publiek voor de vrijdag en zaterdag (wie koopt er een dagkaart voor de zaterdag???) dan zijn ze niet ver verwijderd van een degelijke allround line-up die iedereen zal bekoren. Hopelijk zal de volledige line-up lijken op zoiets als PKP 2019, niet op 2022
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
311
261
En ik altijd maar denken dat Pukkelpop niet het festival was met de grote publiekstrekkers maar de juist kleinere namen. Denk dat de focus van de bezoekers, over het algemeen, meer op de onderkant van het affiche ligt dan op (sub)headliners (voor zover een Nederlander die 1 keer is geweest hier verstand van heeft) . Ookal hebben ze het in mijn ogen prima gedaan aan de top van het affiche.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.917
8.560
Euh… met Killers en Florence hebben ze nog is trekkers gericht op een ander publiek. Ze hadden het zichzelf makkelijker kunnen maken denk ik.
Vind Flo/Killers nu niet zo'n ander publiek dan Arctic Monkeys vorig jaar toch.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
129
105
Hard feit: elk jaar zal je een jaar verder verwijderd liggen van het doelpubliek van PKP. Van de affiche van pakweg 1999 of 2000 kende ik toen wss de helft, nu is dat met veel geluk 15%.

Maar als ik naar de Afrekening van toen en nu kijk, is dat net hetzelfde.

Je moet gewoon volharden en blijven gaan, want als je 1 jaar skipt, is de kans klein dat je terugkeert.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pukkelpopper

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.243
3.808
Ik ga al vanaf 1991 naar PKP. Blijft een fijne thuiswedstrijd en ieder jaar weer iets nieuws te ontdekken. Dat is voor mij ook de essentie van het festival. Afgelopen jaar zoveel nieuwe (voor mij) bands ontdekt. Met zoveel podia kun je ook makkelijk genres waar je allergisch voor bent ontwijken.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: liluzi en elo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken