Pukkelpop 2023

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
745
1.260
Pas nieuwe namen over een tweetal weken vertelt de instagrambeheerder me
Season 5 No GIF by The Office
 

OnceUponATimeAtFestivals

Playlistbediener
19 jul 2022
7
2
Wat is het gevoel van iedereen hier wat betreft de namen die nu bekend zijn?
Ik had een opmerking gestuurd op hun laatste bekendmaking voor Pasen dat er toch maar weinig echte publiektrekkers zijn, en daar sta ik nog altijd achter.
Ik kreeg van Pukkelpop zelf reactie welke namen ik dan zou willen en zo ging verder de discussie dat zijzelf het festival als echt jongerenfestival zien. Daar ben ik deels mee akkoord, maar ik denk dat zeker de linkerhelft van de wei eerder 25+ is (en geen jongeren dus). Wat mij betreft mogen alle TikTok -en/of Covid-acts intussen weggelaten worden en plaats voor een QOTSA, of van dat kaliber...
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Ik vind het zeker een degelijke line up (als bijna 30'er moest dat er toe doen). Met als grootste uitschieters King Gizzard, Boygenius, Loyle Carner, Osees, Turnstile, Bicep, Foals, Girl In Red, Brutus en High Vis.

Al overtuigd het mij nog niet om te gaan, doordat de grote namen mij ook niet al te hard boeien (maar vind het wel een sterke bovenkant voor Pukkelpop-normen). Met nog wat leuke middelgrote namen erbij, ben ik nog wel te overtuigen om te gaan.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.890
6.106
Er staan publiekstrekkers, alleen niet joúw publiekstrekkers. Angèle, Anne-Marie, Tame Impala, Post Malone, Twenty One Pilots, Bastille.. Allemaal acts die jongeren trekken. Pukkelpop is altijd al een jongerenfestival geweest, shift naar meer commercieel is echter wel gekomen sinds enkele jaren aangezien dat nu gewoon de grootste groep jongeren aantrekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en nikita

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
546
409
Wat is het gevoel van iedereen hier wat betreft de namen die nu bekend zijn?
Ik had een opmerking gestuurd op hun laatste bekendmaking voor Pasen dat er toch maar weinig echte publiektrekkers zijn, en daar sta ik nog altijd achter.
Ik kreeg van Pukkelpop zelf reactie welke namen ik dan zou willen en zo ging verder de discussie dat zijzelf het festival als echt jongerenfestival zien. Daar ben ik deels mee akkoord, maar ik denk dat zeker de linkerhelft van de wei eerder 25+ is (en geen jongeren dus). Wat mij betreft mogen alle TikTok -en/of Covid-acts intussen weggelaten worden en plaats voor een QOTSA, of van dat kaliber...
Juist de niet-publiekstrekkers vind ik dit jaar zeer nice (en al de moeite om te gaan). Turnstile, Amyl and the Sniffers, Foals, Bombay Bicycle Club, High Vis, Osees, Stick to your Guns, Knocked Loose, King gizzard, Loyle Carner, M83. The Killers en Limp Bizkit vind ik dan mooi meegenomen aan de bovenkant omdat ik ze nog nooit heb gezien.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.157
5.471
Wat is het gevoel van iedereen hier wat betreft de namen die nu bekend zijn?
Ik had een opmerking gestuurd op hun laatste bekendmaking voor Pasen dat er toch maar weinig echte publiektrekkers zijn, en daar sta ik nog altijd achter.
Ik kreeg van Pukkelpop zelf reactie welke namen ik dan zou willen en zo ging verder de discussie dat zijzelf het festival als echt jongerenfestival zien. Daar ben ik deels mee akkoord, maar ik denk dat zeker de linkerhelft van de wei eerder 25+ is (en geen jongeren dus). Wat mij betreft mogen alle TikTok -en/of Covid-acts intussen weggelaten worden en plaats voor een QOTSA, of van dat kaliber...
Euh… met Killers en Florence hebben ze nog is trekkers gericht op een ander publiek. Ze hadden het zichzelf makkelijker kunnen maken denk ik.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.008
3.696
maar ook niet echt een alternatief voor de liefhebbers die door vorig jaar zijn overtuigt om nog eens naar dit festival te gaan…
Wel, je kan niet elk jaar een act van dat kaliber boeken in dat genre. Verder staan er toch aardig wat harde namen.
 

OnceUponATimeAtFestivals

Playlistbediener
19 jul 2022
7
2
Er staan publiekstrekkers, alleen niet joúw publiekstrekkers. Angèle, Anne-Marie, Tame Impala, Post Malone, Twenty One Pilots, Bastille.. Allemaal acts die jongeren trekken. Pukkelpop is altijd al een jongerenfestival geweest, shift naar meer commercieel is echter wel gekomen sinds enkele jaren aangezien dat nu gewoon de grootste groep jongeren aantrekt.
Ikzelf heb een vrij uiteenlopende muzieksmaak, maar moet nu wel zeggen dat ik bij de namen van net voor Pasen toegevoegd effectief niemand kende. Kan ook zijn dat ik gewoon niet meer mee ben :D Maar ik ben met je eens. Het was zeker geen kwaadpraat. Voeg aan deze line-up nog Tame Impala, Post Malone, Twenty One Pilots en Bastille toe en ik hou mijn mond. Eventueel Jungle mag ook terugkomen, net als Glass Animals, beiden geweldig vorig jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken