Pukkelpop 2023

Wacht, is Limp Bizkit nu gewoon een herhaling van afgelopen jaar? Ik die boeking volledig verdrongen denk ik. :LOL:
Lijkt me wel. De vervanging vorig jaar was helemaal om te janken. Een of andere Oost-Europese coverband, die een mashup maakte met nummers van Linkin Park, Limp Bizkit, Korn en nog meer 90's nu-metal.

• Haha
Waarderingen: mattman
Dat snap ik. Maar in dit voorbeeld is de grote en de kleur hetzelfde. In het voorbeeld hierboven niet. Volgens mij is Bonobo niet groter dan Bicep kwa lettertype. Maar de kleur is wel anders. Maar Bonobo is wel groter kwa lettertype dan Amyl And The Sniffers maar wel weer in dezelfde kleur.
Huh, je hebt toch gewoon 3 vormen?

1: dikgedrukt en groot (headliners, subs, tentafsluiters) / Billie, Angele
2: groot en niet dikgedrukt (middelgrote namen) / Bazart, Bonobo
3: klein (undercard) / ezra, amyl...

En dan is Sean Paul tot sub gepromoveerd.. 't Komt terug.. Maf.

Waar is Halsey btw gebleven volgens de gokkers? :p

Gokje dan;

(Bazart zou wel echt belachelijk laag staan? Zijn we zeker dat Y&Y main gaat spelen en zelfs zou subben? Gevoelsmatig lijken me Yungblud en Bazart groter/populairder?)
Main: Bazart > Years & Years > Yungblud > Billie Eilish
Marquee: Moderat
Boiler: Amelie Lens
Castello: Ezra Collective

Main: Joost > Turnstile > Rema > Limp Bizkit > Anne-Marie > Angèle
Marquee: Steve Lacy > BICEP
Club: Amyl & The Sniffers
Backyard: High Vis > Stick To Your Guns

Main: Dropkick Murphys > Florence + The Machine > The Killers
Marquee: Girl In Red > Foals > Bonobo
Boiler: Reinier Zonneveld
Dancehall: Loyle Carner
Club: King Gizz

Aan het verschil in aantal van die middelgrote namen op zondag en vrijdag/zaterdag lijken me op die dagen nog een behoorlijk aantal middelgrote namen bij te gaan komen ook.

Los daarvan, kijkend naar de 2022 poster, staan de meeste toffe namen echt wel in het kleinste font. Dus hier komt echt nog veel moois bij.

• Leuk
Waarderingen: DDave en elo
Ja, ken verschillende mensen die pendelbussen nemen vanuit Hasselt. Zeker goed te doen.
We nemen de trein of een taxi naar het festival en een pendelbus terug. Super makkelijk en geen of heel kleine wachtrijen om terug in Hasselt te komen

Gokje dan;

(Bazart zou wel echt belachelijk laag staan? Zijn we zeker dat Y&Y main gaat spelen en zelfs zou subben? Gevoelsmatig lijken me Yungblud en Bazart groter/populairder?)

Blijf me afvragen waarom je Bicep (en nu ook Bonobo) in de marquee zet. Net voor Moderat, Bicep, Bonobo etc is toch de Dance Hall uitgevonden? Grote dance namen die niet alleen met een draaitafel maar een hele live opzetting spelen?

Aan het verschil in aantal van die middelgrote namen op zondag en vrijdag/zaterdag lijken me op die dagen nog een behoorlijk aantal middelgrote namen bij te gaan komen ook.

Los daarvan, kijkend naar de 2022 poster, staan de meeste toffe namen echt wel in het kleinste font. Dus hier komt echt nog veel moois bij.
Aan de andere kant, vorige week was een pakketje met wel heel wat prominente namen voor op het affiche hoor. Deze week ook weer een aantal (Bizkit sowieso sub, Lens sowieso grootste naam Boiler etc). Geeft een beetje een vertekend beeld. Vanwaar komt die poster trouwens steeds?

Blijf me afvragen waarom je Bicep (en nu ook Bonobo) in de marquee zet. Net voor Moderat, Bicep, Bonobo etc is toch de Dance Hall uitgevonden? Grote dance namen die niet alleen met een draaitafel maar een hele live opzetting spelen?
Omdat Bicep los de Lotto Arena uitverkoopt, Moderat 3 (?)x gemakkelijk de AB uitverkopen en Bonobo in Vorst stond. Vitalic en Jungle stonden vorig jaar in de Maquee, terwijl Underworld of Caribou in de Dancehall speelden. Potato-Potato..

edit: Hoewel een Jungle, James Blake, Dave me wel net een maatje groter lijken dan Caribou, Goose, Rüfüs en Boys Noize/Four Tet. Dus ik geef ook hier voordeel van de twijfel aan artiesten/bands die wat groter lijken.

Omdat Bicep los de Lotto Arena uitverkoopt, Moderat 3 (?)x gemakkelijk de AB uitverkopen en Bonobo in Vorst stond. Vitalic en Jungle stonden vorig jaar in de Maquee, terwijl Underworld of Caribou in de Dancehall speelden. Potato-Potato
Ja maar grootte doet er dus niet toe he. Zoals ik al zei: dance hall en marquee zijn krak dezelfde tenten. Dus exact even groot. Als het te klein is voor de dance hall is het dus ook te klein voor de marquee.

Maar snap wel ergens waarom je er een Moderat zou zetten, stond daar ooit al eens. Maar snap de logica van PkP zelf dan niet echt.

Ja maar grootte doet er dus niet toe he. Zoals ik al zei: dance hall en marquee zijn krak dezelfde tenten. Dus exact even groot. Als het te klein is voor de dance hall is het dus ook te klein voor de marquee.

Maar snap wel ergens waarom je er een Moderat zou zetten, stond daar ooit al eens. Maar snap de logica van PkP zelf dan niet echt.
Het zijn sowieso andere tenten toch? Even groot weet ik dus ook niet

Huh, je hebt toch gewoon 3 vormen?

1: dikgedrukt en groot (headliners, subs, tentafsluiters) / Billie, Angele
2: groot en niet dikgedrukt (middelgrote namen) / Bazart, Bonobo
3: klein (undercard) / ezra, amyl...
Ik heb heel slechte ogen, dus misschien dat het daar aan ligt.

Maar naar mijn gevoel is op de afbeelding die nielson18 plaatste dat Bazart dikker gedrukt is dan Bonobo. Of ben ik de enige die dit zo ziet?

Sorry, maar de Marquee is 'het tweede podium' van Pukkelpop ookal zouden die (is dat echt?) dezelfde grootte zijn. Agents willen ook gewoon de grootste en beste spot voor hun act en hun vel zo duur mogelijk verkopen. Voorts; Marquee clasht nooit/nauwelijks met de mainstage, terwijl de Dancehall recht tegenover de main staat geprogrammeerd. Nog een nadeel. Ik herinner me de halflege zaal voor Little Simz bv. nog heel goed, kwam ook gewoon omdat het veld tot helemaal achteraan gevuld stond voor Sean Paul.

Gokje dan;

Een poster op efests zegt dat er dit jaar geen Backyard is en dat het Marquee en Club-podium gevuld zullen zijn met rockbands op de zaterdag

Een poster op efests zegt dat er dit jaar geen Backyard is en dat het Marquee en Club-podium gevuld zullen zijn met rockbands.
No Backyard stage this year (I've been explained that it was made in consequence of Slipknot headlining to satisfy their fans)

On the other hand, saturday Marquee will be full rock orientated, and lot of rock bands will be placed in other stages, with a rock day in an smaller stage closed by an Eppo Jannsen DJ set.
Dus dat wordt alvast Turnstile in de marquee. Wel bijzonder dat het rockpodium al na een jaar het loodje legt...

Ja, vind ik ook.. Je bouwt dus een heel podium op enkel en alleen om fans te pleasen van één band? Wat is dat voor visie??

Users who are viewing this thread