Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

nIEmAnd

Playlistbediener
7 jan 2014
26
3
Ik zal ook maar eens mijn top 10 delen van 4 dagen pukkelpop
1) Pendulum
2) Slipknot
3) Goldband
4) Go-A
5) Palaye Royale
6) Sigrid
7) De Staat
8) George Ezra
9) Charlotte de Witte
10) Heideroosjes

2 waarvan ik toch wel wat meer had verwacht: Arctic monkeys en Opposites. Daarnaast hebben Sean Paul en Joost de verwachtingen waar gemaakt... Muzikaal verschrikkelijk met een leuk sfeertje. 😉

Los van dat snap ik de hype niet echt rond Jungle... 😁
 

Karel11

Playlistbediener
23 aug 2022
16
2
Opposites vielen iid erg tegen.
Ik zal ook maar eens mijn top 10 delen van 4 dagen pukkelpop
1) Pendulum
2) Slipknot
3) Goldband
4) Go-A
5) Palaye Royale
6) Sigrid
7) De Staat
8) George Ezra
9) Charlotte de Witte
10) Heideroosjes

2 waarvan ik toch wel wat meer had verwacht: Arctic monkeys en Opposites. Daarnaast hebben Sean Paul en Joost de verwachtingen waar gemaakt... Muzikaal verschrikkelijk met een leuk sfeertje. 😉

Los van dat snap ik de hype niet echt rond Jungle... 😁
Opposites vielen inderdaad tegen.
 

davadude

Randprogramma
9 jan 2020
222
315
Los van dat snap ik de hype niet echt rond Jungle... 😁

Kan het zeker begrijpen, Jungle is niet voor iedereen en een beetje braaf. Echter is het wel een band die een 80s pop en funk identiteit hebben gemaakt met het eerste album, en erg trouw zijn gebleven aan hun geluid na drie albums en wat kleinere LPs. Het feit dat ze niet te veel veranderd hebben aan hun geluid, in combinatie met een sterke live act, geeft ze veel waardering en dus ook natuurlijk een hoop hype voor hun liveshows.

Heb ze zelf ook nog nooit live gezien waarbij ze niet goed waren (na 5x), dat is best knap voor een groep na meer dan 10 jaar.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.436
4.211
Ik was al bijna gaan geloven dat het publiek op Pukkelpop zich dit jaar wel eens heeft kunnen gedragen. Toch spijtig dat er elk jaar van die personen zijn die het festival moeten verpesten voor hun medemens
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.112
3.634
Ik was al bijna gaan geloven dat het publiek op Pukkelpop zich dit jaar wel eens heeft kunnen gedragen. Toch spijtig dat er elk jaar van die personen zijn die het festival moeten verpesten voor hun medemens
Onbegrijpelijk dat dit kan gebeuren. Niet voor de eerste keer op Pukkelpop overigens. Waarom trekt dit festival van deze fascistische strontvlekken aan?
 
  • Leuk
Waarderingen: bartv en theblackmadness

Pukkelpopper

Gouden Tip
20 jul 2022
415
240
Ben benieuwd wanneer de lijst met kanshebbers voor 2023 online komt voor editie 2022 (dit jaar) was dat in november 2021.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Ik zou het nog bijna vergeten om zelf iets neer te schrijven over het festival dat ik stiekem, of misschien niet zo, een heel warm hart toe draag. Het was de allereerste keer sinds 2015 dat ik nog eens in Kiewit was. Niet alleen omdat ik effectief ook gewoon de mogelijkheid had (geen herexamens meer) daar toe had, maar evenwel omdat het de eerste keer in jaren (behalve 2017) dat ik nog eens oprecht uitkeek naar een editie van Pukkelpop. En hoewel heel wat mensen de nieuwe richting (is ie niet écht natuurlijk) van de mainstage en vooral Marquee richting commercialiteit minder konden smaken, mezelf inclusief, heb ik deze editie heel erg genoten van het festival.

De ballsey boeking van Slipknot bleek een groot succes. De Backyard kon omwille van zijn diverse programmering heel wat mensen bekoren die ook buiten het metalvakje vallen en het terrein was een verbetering tegenover vroeger.

Pukkelpop heeft altijd al de vinger aan de pols gehad met betrekking tot wat leeft bij de jeugd, maar leek daar specifiek dit jaar beter in te slagen dan anders. Dat zorgde voor weides vol bij George Ezra, The Opposites, Goldband en meer en stampende optredens van Marc Rebillet, Merol etc. Wat ik vooral miste was enigszins een gezonde mix tussen ietwat gevestigde waarden en zij die pas op de planken staan. Bovendien heb ik ook de indruk dat 'wat leeft bij jongeren' (te) vaak wordt gelijkgesteld aan jonge pop of rapacts die momenteel goed charten. Hoewel uiteraard goed, hoeft Pukkelpop geen popfestival te gaan worden en blijken acts die niet die radioplay mee te hebben óók goed te kunnen scoren bij/op Pukkelpop. Ik heb het al gezegd en ga het nu nogmaals vermelden; dat een band als Beach House niet werd geboekt is doodjammer, al kan dat ook zijn redenen hebben gehad. Desalniettemin, you get the point. Jonge artiesten kúnnen goede shows geven, zie Tamino, Fred Again.. etc. maar zijn ook onvoorspelbaar en het kan ook eens ferm tegenvallen. Ik heb het gevoel dat die mix nu ontbrak veelal omwille van de geboorte van HEAR HEAR. Dat is jammer. Hoewel het event relatief succesvol bleek, vertaalde zich dat niet in een stormloop naar kaarten en hoop ik dus (En dat zullen ze wel) dat Chokri en co de koppen bij elkaar zullen steken om eens te kijken of beide events naast elkaar kunnen bestaan ofdat de ene niet zorgt dat de andere er wat onder lijdt.

Top tien? Top tien;

1. Little Simz
2. Sons Of Kemet
3. Mdou Moctar
4. Fred Again..
5. Tamino
6. Kelly Lee Owens
7. Froukje
8. James Blake
9. Indigo De Souza
10. Tkay Maidza / Pinkpantheress
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Ik zou het nog bijna vergeten om zelf iets neer te schrijven over het festival dat ik stiekem, of misschien niet zo, een heel warm hart toe draag. Het was de allereerste keer sinds 2015 dat ik nog eens in Kiewit was. Niet alleen omdat ik effectief ook gewoon de mogelijkheid had (geen herexamens meer) daar toe had, maar evenwel omdat het de eerste keer in jaren (behalve 2017) dat ik nog eens oprecht uitkeek naar een editie van Pukkelpop. En hoewel heel wat mensen de nieuwe richting (is ie niet écht natuurlijk) van de mainstage en vooral Marquee richting commercialiteit minder konden smaken, mezelf inclusief, heb ik deze editie heel erg genoten van het festival.

De ballsey boeking van Slipknot bleek een groot succes. De Backyard kon omwille van zijn diverse programmering heel wat mensen bekoren die ook buiten het metalvakje vallen en het terrein was een verbetering tegenover vroeger.

Pukkelpop heeft altijd al de vinger aan de pols gehad met betrekking tot wat leeft bij de jeugd, maar leek daar specifiek dit jaar beter in te slagen dan anders. Dat zorgde voor weides vol bij George Ezra, The Opposites, Goldband en meer en stampende optredens van Marc Rebillet, Merol etc. Wat ik vooral miste was enigszins een gezonde mix tussen ietwat gevestigde waarden en zij die pas op de planken staan. Bovendien heb ik ook de indruk dat 'wat leeft bij jongeren' (te) vaak wordt gelijkgesteld aan jonge pop of rapacts die momenteel goed charten. Hoewel uiteraard goed, hoeft Pukkelpop geen popfestival te gaan worden en blijken acts die niet die radioplay mee te hebben óók goed te kunnen scoren bij/op Pukkelpop. Ik heb het al gezegd en ga het nu nogmaals vermelden; dat een band als Beach House niet werd geboekt is doodjammer, al kan dat ook zijn redenen hebben gehad. Desalniettemin, you get the point. Jonge artiesten kúnnen goede shows geven, zie Tamino, Fred Again.. etc. maar zijn ook onvoorspelbaar en het kan ook eens ferm tegenvallen. Ik heb het gevoel dat die mix nu ontbrak veelal omwille van de geboorte van HEAR HEAR. Dat is jammer. Hoewel het event relatief succesvol bleek, vertaalde zich dat niet in een stormloop naar kaarten en hoop ik dus (En dat zullen ze wel) dat Chokri en co de koppen bij elkaar zullen steken om eens te kijken of beide events naast elkaar kunnen bestaan ofdat de ene niet zorgt dat de andere er wat onder lijdt.

Top tien? Top tien;

1. Little Simz
2. Sons Of Kemet
3. Mdou Moctar
4. Fred Again..
5. Tamino
6. Kelly Lee Owens
7. Froukje
8. James Blake
9. Indigo De Souza
10. Tkay Maidza / Pinkpantheress
Verbaast me wel dat iemand die een Froukje avatar heeft haar slechts op plek 7 zet terwijl ze hartstikke goed was.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
145
59
Ook eens wat sterretjes uitdelen.

donderdag:
High Hi ****
The Sore losers ****1/2

vrijdag:
Fleddy Melculy ****
Hairbaby *(snel afgebold)
Selah Sue ****1/2
Nothing But Thieves ***1/2
Cypres Hill **(niet uitgekeken)
Ghostmane ***
Slipknot ****1/2

zaterdag:
Bizkit Park ***1/2
Al Qasar ***
Stake ****
The Murder Capital ***
Marc Rebillet **** (bijzonder geestig voor een half uurtje, 1/2e punt erbij voor de blote tetten)
Tame Impala ***1/2
Frank Carter & The Rattlesnakes (deel 1) ***
Jungle (deel 2) ****

zondag:
Heisa ***** (het beste van het pkp weekend)
Slow Crush ***
Sea Girls ***
Bring Me The Horizon ***
Oscar And The Wolf ****
Arctic Monkeys ***1/2

Het weer: *****
Drank: **** (voor 3.3 euro liever geen lauwe pils dus het was een beetje opletten waar je je pintje gaat halen)
Eten: *** (we kennen de foodtruck standjes nu wel)
Sfeer en gezelligheid: *****
Overige: laat dat roken/dampen in tenten nu toch eens voor een uurtje nicotinejunkies.

Verder vind ik het bijzonder opvallend dat men niets zegt over bezoekersaantallen. Zaterdag (en zondag) was het bijzonder druk, bijna onaangenaam druk zelfs.
Als ik dan lees dat alle parkings volzet waren (zaterdag al vroeg op de dag) dan zou ik toch eens willen weten hoeveel mensen men toegelaten heeft op de 'wei' (2 ha groter dit jaar). In ieder geval veel meer dan het oude maximum van 66.000.
Maar het was zeker een leuke editie, ben ook blij met de extra Hear-Hear dag dus voor herhaling vatbaar.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.112
3.634
Op de zaterdag, vanaf Sean Paul eigenlijk al, was het op alle stukken terreinen druk. Dus zowel bij de mainstage als bij de dance area en Backyard.
Voor mijn gevoel waren er toen eerder 75.000 mensen i.p.v. 66.000.
 

bartv

Randprogramma
11 mrt 2015
145
59
Op de zaterdag, vanaf Sean Paul eigenlijk al, was het op alle stukken terreinen druk. Dus zowel bij de mainstage als bij de dance area en Backyard.
Voor mijn gevoel waren er toen eerder 75.000 mensen i.p.v. 66.000.
Ik zou ook op 75.000 gegokt hebben. 🤔
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.799
5.884
Heeft gewoon met de stroming en spreiding van het volk te maken, misschien stond er aan de linkerkant van de main wel helemaal niet zo veel volk. Lege Marquee en weinig volk in andere tenten.. Ik heb het over het hele weekend nooit echt druk geweten, zelfs bij AM niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris De Brul

Gebruikers die dit onderwerp bekijken