Omdat Korn en Idles voor een mainstream festival gelijk zijn? Zo moeilijk is de logica niet. Pinkpop is geen metal of puur rock georiënteerd festival. Dan ga je kijken naar wat ze aan kaartjes omzetten in hun zaalshows. Dan stond Korn meest recentelijk in zalen als Afas of 013. Ik zie juist geen logica erin om (op Pinkpop) Idles en Korn anders in te schalen.
ik zie wel nog een andere logica... een Ziggo Dome act op de mainsub of Noord-afsluit spot en niet een AFAS act.
en ja, momenteel heb ik enkel gekeken naar de lineup van Rock am Ring, Rock im Park en Novarock om te kijken op welke 'hoogte' Korn en Idles staan op die affiches. (Op Primavera Barcelone staan ze ook pas als 4de op de dag genoemd). Vandaar dat ik, stel Idles zou op Pinkpop komen 2025, ik ze eerder zie komen op de "17:30-spot" op ZUID of "18:30-spot" op NOORD, dat is de plek waar 2024 Yungblud, Royal Blood, Limb Bizkit, Greta van Fleet, Pendulum of Louis Tomlinson stonden. Dat lijken mij geen onlogische plekken voor een act als Idles.
(en ja, imo heeft de tourmanager van KORN alles er uit gehaald om die op imo te hoge spots te krijgen bij de festival boekers, wellicht ligt er een achterliggende logica achter)
maar zo te zien dragen jullie Idles een warm hart toe en zien jullie ze graag op een hogere spot spelen, als mensen (jullie?) dat over haalt om een (dag)ticket te kopen voor Pinkpop dan moet Mojo dat vooral doen. Idles zit in de portfolio van Jarn van Strijen, dus Mojo zal er wel dik op zitten! Maar dan nog vind ik aflsluiter Noord of sub main te hoog vanuit mijn oogpunt...