Pinkpop 2023

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.791
7.597
Een van mijn favoriete youtubers met zijn opinie over Maroon5. Ik kan hier altijd om lachen (volgens mij heb ik wel eerder iets van hem hier gedeeld)

 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.539
2.044
Eminem is best wel een "ding" geweest vroeger hoor (zeker voor mensen rond mijn leeftijd). Dat idee heb ik bij Maroon5 stukken minder, want hun debuut heb ik ook vrij bewust meegemaakt. Maar kan nou niet zeggen dat ik horde aan mensen ken die "jeugdsentiment" hebben naar Maroon5. Ik heb er een enorm Night Of The Proms/Symphonica In Rosso gevoel bij deze act.
Eens hoor wat betreft impact Eminem vroeger.

Maar ik dacht echt dat hij wel wat verder weggezakt zou zijn qua populariteit. Had hem gewoon eerder een of twee keer in Ziggo of zo verwacht. In je eentje de Goffert laten vollopen is wel knap. En tevens het bewijs dat ik die totaal verkeerd had ingeschat.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
11.005
6.304
Maar misschien is dat ook onze valkluil hoor. Wij zijn totaal niet de doelpgroep voor Maroon5, misschien dat ze dat juist groter maakt dan dat wij denken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Maar misschien is dat ook onze valkluil hoor. Wij zijn totaal niet de doelpgroep voor Maroon5, misschien dat ze dat juist groter maakt dan dat wij denken.
denk dat idd...

Nope, was ten tijde van hun debuut een echt leuke band en nu gewoon een commerciële act met genoeg hits. Zonde dat ze niet op Pinkpop staan.
stel ze zouden op Pinkpop staan, zou ik een spot als The Script of Bastille kunnen voorstellen...
vind het qua headliner geen Imagine Dragons.

Ziggo geloof ik nog, maar heb geen beeld bij Goffertpark... Waar normaal acts als Guns N' Roses of Red Hot Chili Peppers zou verwachten
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.483
726
Maar misschien is dat ook onze valkluil hoor. Wij zijn totaal niet de doelpgroep voor Maroon5, misschien dat ze dat juist groter maakt dan dat wij denken.
In hun top 10 op Spotify staan 5 nummers die over het miljard aantal plays gaan, en dan nog eens 2 die er tegen aantikken. Zijn inderdaad groter dan wij hen inschatten.

Anderzijds heb ik het gevoel dat hun piek al even achter de rug is en ze zo'n Goffert best 5-6 jaar geleden geprobeerd hadden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.637
4.750
Zou het fantastisch vinden, maar past eigenlijk niet op Pinkpop. Hooguit misschien als afsluiter van de tent, maar weet niet of hij daarvoor komt (en moet willen komen).
Enkel als afsluiter Noord podium of Sub. Die kan beter naar BKS, maar is reeds uitgesloten dacht ik. Een spot a la Arcade Fire in 2014 zou dus kunnen, zeker als het een beetje begint te schemeren. Ik zou het enorm toejuichen, maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Maroon 5. Die speelden de leadsong van de PAW Patrol Movie die mijn dochtertje nog altijd 3x per week kijkt. Het voordeel: ik heb geen nekharen meer over ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
In hun top 10 op Spotify staan 5 nummers die over het miljard aantal plays gaan, en dan nog eens 2 die er tegen aantikken. Zijn inderdaad groter dan wij hen inschatten.

Anderzijds heb ik het gevoel dat hun piek al even achter de rug is en ze zo'n Goffert best 5-6 jaar geleden geprobeerd hadden.
Denk dat Imagine Dragons dat stokje wat heeft overgenomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Kereltje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Kunnen ze zo groot maken als ze zelf willen. Hoeft niet per se voor 50.000 man.
tja dat zeggen nu al een paar man...

Mojo zal ze toch niet zomaar in Goffertpark zetten, anders waren ze wel ergens anders gezet.
Neem aan dat er ook wel andere acts touren om met de tour outdoor terecht komen en van Goffertpark formaat zijn.

ik denk dat Mojo er van uit gaat dat het hier om een circa 50.000 concert gaat.
anders is het toch een weggegooide dag op de paar dagen vergunning van Goffertpark
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
stel ze zouden op Pinkpop staan, zou ik een spot als The Script of Bastille kunnen voorstellen...
vind het qua headliner geen Imagine Dragons.

Ziggo geloof ik nog, maar heb geen beeld bij Goffertpark... Waar normaal acts als Guns N' Roses of Red Hot Chili Peppers zou verwachten
Maroon 5 heeft hits gehad die op zichzelf al groter/populairder waren dan het gehele oeuvre van een Bastille of The Script. Misschien niet in Nederland, maar wereldwijd gezien zeker. En die wereldwijde status als een van de grootste pop bands maakt ze onbetwist headliner overal waar ze komen. Van een Superbowl halftime act mag je ook eigenlijk wel verwachten dat ze iets als het Goffertpark doen. Ik schat ze zeker op gelijke grootte in als Imagine Dragons, misschien zelfs ietsje groter.

Wat betreft de muziek zelf ben ik het eens met @RubenFrusciante. Was echt een leuke band in de beginjaren waar ik als kind/tiener best wel fan van was. Eerste twee albums zijn 00s klassiekers en zelfs het derde album vind ik nog best goed. Daarna ging de kwaliteit wel geleidelijk steeds verder achteruit en tegenwoordig is het weinig meer dan een tenenkrommend Adam Levine solo project waarin hij tevergeefs probeert om hip te blijven 😖. Maar dat ze ook de afgelopen 5-10 jaar nog gigantische hits gescoord hebben valt niet te ontkennen en voor die headliner status is dat uiteindelijk wat telt.
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Wat ik zelf heel gek vind is dat One Republic waarschijnlijk ergens op de namiddag op de MainStage van Pinkpop staat. Terwijl ze naar mijn idee evenveel hits hebben als Maroon 5. Terwijl een Maroon 5 het Goffertpark aan durft? Iets met ego van de manager denk ik?
 

SytzeAbbing

Playlistbediener
19 aug 2022
34
51
Wat ik zelf heel gek vind is dat One Republic waarschijnlijk ergens op de namiddag op de MainStage van Pinkpop staat. Terwijl ze naar mijn idee evenveel hits hebben als Maroon 5. Terwijl een Maroon 5 het Goffertpark aan durft? Iets met ego van de manager denk ik?
in mijn optiek heeft Maroon 5 een stuk meer hits dan OneRepublic. Dat is ook terug te zien in het aantal streams op Spotify waarbij Maroon 5 vijf nummers boven de 1 miljard streams heeft terwijl OneRepublic alleen Counting Stars hebben
 
  • Leuk
Waarderingen: wenters

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Wat ik zelf heel gek vind is dat One Republic waarschijnlijk ergens op de namiddag op de MainStage van Pinkpop staat. Terwijl ze naar mijn idee evenveel hits hebben als Maroon 5. Terwijl een Maroon 5 het Goffertpark aan durft? Iets met ego van de manager denk ik?
Maroon 5 is wel een stuk groter dan One Republic.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken