Pinkpop 2023

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Terwijl ze naar mijn idee evenveel hits hebben als Maroon 5
Als we even de Nederlandse top 40 bekijken:
Maroon 5: 23 hits met 10x top 10
OneRepublic: 14 hits met 4x top 10

Maar als je naar thuisland USA kijkt is het verschil nog duidelijker:
Maroon 5: 32 hits met 15x top 10 en 4 nummer 1's
OneRepublic: 14 hits met 4x top 10 (da's toevallig) en 0 nummer 1's
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Als we even de Nederlandse top 40 bekijken:
Maroon 5: 23 hits met 10x top 10
OneRepublic: 14 hits met 4x top 10

Maar als je naar thuisland USA kijkt is het verschil nog duidelijker:
Maroon 5: 32 hits met 15x top 10 en 4 nummer 1's
OneRepublic: 14 hits met 4x top 10 (da's toevallig) en 0 nummer 1's
Had ik zelf niet zien aankomen. Dan neem ik die woorden natuurlijk terug.

Alsnog is het verschil dan toch groot?

Bedoel Goffertpark verkoop je niet zomaar uit.

Ik had een Ziggo Dome logischer gevonden.’
 

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Had ik zelf niet zien aankomen. Dan neem ik die woorden natuurlijk terug.

Alsnog is het verschil dan toch groot?

Bedoel Goffertpark verkoop je niet zomaar uit.

Ik had een Ziggo Dome logischer gevonden.’
Afgelopen 3x in Nederland stonden ze in de Ziggo Dome, dus misschien wilden ze een keer wat anders proberen?

Het wordt hun eerste outdoor show in Nederland, misschien een beetje aan de late kant wel. Ik denk dat ze het een jaartje of 5 geleden beter hadden kunnen doen. Misschien is het wel een lichte overschatting van hun populariteit in Nederland in 2022, al zou ik er niet raar van opkijken als het nog steeds goed verkoopt.

Vanuit het perspectief van een Nederlandse boeker was de Ziggo logischer geweest, vanuit het perspectief van Maroon 5 zelf vind ik het wel begrijpelijk dat ze een keer voor een grotere show willen gaan aangezien ze dat op de meeste plekken in de wereld al veel langer doen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.531
4.877
tja dat zeggen nu al een paar man...

Mojo zal ze toch niet zomaar in Goffertpark zetten, anders waren ze wel ergens anders gezet.
Neem aan dat er ook wel andere acts touren om met de tour outdoor terecht komen en van Goffertpark formaat zijn.

ik denk dat Mojo er van uit gaat dat het hier om een circa 50.000 concert gaat.
anders is het toch een weggegooide dag op de paar dagen vergunning van Goffertpark
Ben in 2000 naar Radiohead in het Goffertpark geweest. Die hadden daar een eigen festivaltent neergezet. Erg leuk concept. Kan niet meer terugvinden voor hoeveel man dit was, maar voor mijn gevoel had het ook in Ahoy gepast.


Ze zullen vast mikken op meer man, dan toen. En ook een minimale hoeveelheid nodig hebben om uit de kosten te komen. Maar dat hoeft niet per se 50k te zijn.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
998
692
Mojo zal ze toch niet zomaar in Goffertpark zetten, anders waren ze wel ergens anders gezet.
Neem aan dat er ook wel andere acts touren om met de tour outdoor terecht komen en van Goffertpark formaat zijn.

ik denk dat Mojo er van uit gaat dat het hier om een circa 50.000 concert gaat.
anders is het toch een weggegooide dag op de paar dagen vergunning van Goffertpark
Ik neem aan dat Mojo wel zal weten wat er mogelijk is, maar toch verbaast het me als ik zie dat hun vorige optreden in de ZiggoDome in augustus 2018 in de verkoop ging en pas in december het bericht kwam dat het uitverkocht was.

Lijkt me dat Mojo dan dat hele weekend concerten gaat organiseren in het Goffertpark, om het materiaal optimaal te gebruiken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
zo, wat gaan we nog verwachten?
ik raak er ongeduldig van inmiddels, zo veel "geruchten"... en de verkoop benaderd ook het startpunt...

- Guns N' Roses (0x)
- Rolling Stones (1x)
- Red Hot Chili Peppers (4x)
- AC/DC (0x)
- Foo Fighters (3x)
- The Who (0x)
- The Cure (3x)
- U2 (1x)
- Kings of Leon (3x)
- Blur (0x)
- The Killers (2x)
+ Green Day (3x)

Wat is de gok voor de laatste headliner?
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
3.024
9.039
zo, wat gaan we nog verwachten?
ik raak er ongeduldig van inmiddels, zo veel "geruchten"... en de verkoop benaderd ook het startpunt...

- Guns N' Roses (0x)
- Rolling Stones (1x)
- Red Hot Chili Peppers (4x)
- AC/DC (0x)
- Foo Fighters (3x)
- The Who (0x)
- The Cure (3x)
- U2 (1x)
- Kings of Leon (3x)
- Blur (0x)
- The Killers (2x)

Wat is de gok voor de laatste headliner?
Hoe realistisch is The Rolling Stones? Heb misschien iets gemist hoor, maar touren die dan in 2023? En zouden ze dan inderdaad festivals willen doen? If so dan is het stiekem ook een hele kleine dark horse voor Graspop (hoewel dat meer een droom van mij is, dan realistisch).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Daar hoort een tour bij.......
allemaal leuk en aardig, maar zou ik eigenlijk gewoon te snel retour vinden.
dat geldt dus, vanuit mijn optiek, ook voor RHCP, Foo Fighters, Green Day, Kings of Leon zo'n beetje vanaf 2016 da's 5 edities terug.
Bizarre is dat Foo Fighters op de 2015 editie oorspronkelijk stonden naast Robbie Williams...

zelf vind ik het veel sterker als er een headliner komt die veel langer of zelfs nog nooit is geweest!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
572
369
zo, wat gaan we nog verwachten?
ik raak er ongeduldig van inmiddels, zo veel "geruchten"... en de verkoop benaderd ook het startpunt...

- Guns N' Roses (0x)
- Rolling Stones (1x)
- Red Hot Chili Peppers (4x)
- AC/DC (0x)
- Foo Fighters (3x)
- The Who (0x)
- The Cure (3x)
- U2 (1x)
- Kings of Leon (3x)
- Blur (0x)
- The Killers (2x)
+ Green Day (3x)

Wat is de gok voor de laatste headliner?
Guns ‘n Roses 🎸
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.747
9.122
allemaal leuk en aardig, maar zou ik eigenlijk gewoon te snel retour vinden.
dat geldt dus, vanuit mijn optiek, ook voor RHCP, Foo Fighters, Green Day, Kings of Leon zo'n beetje vanaf 2016 da's 5 edities terug.
Bizarre is dat Foo Fighters op de 2015 editie oorspronkelijk stonden naast Robbie Williams...

zelf vind ik het veel sterker als er een headliner komt die veel langer of zelfs nog nooit is geweest!

Maar 2015 is dan wel ‘maar’ 6 edities terug (wat ik geen ‘maar’ vind), maar dan heb je ook nog 2 corona jaren erbij gehad. 2023 is dan al 8 jaar geleden. Dat lijkt iedereen te vergeten, die 2 jaren tellen ook gewoon mee…
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken