Nou, er zijn nog genoeg festivals die nog open headliner spots hebben. Waar Metallica prima in past. Firenze, Rock in Rio, Rock Werchter of in UK (Glasto of Reading/Leeds, bijvoorbeeld)... En een aankondiging van een tour kan nog prima nadat S&M2 uit is a.s. vrijdag.
Heb een sterk onderbuikgevoel dat we dat in 2021 wel gaan meemaken, sterker nog, ik denk dat dat in principe al een plan was voor 2021.
Ik twijfel alleen sterk voor Pinkpop. Ik denk niet dat Pinkpop 3 headliners gaat delen met Rock Werchter (PJ al en waarschijnlijk RHCP?) en als Metallica naar Europa komt volgende tour heb ik sterk het vermoeden dat we ze in Werchter gaan vinden, wellicht met Volbeat als Sub (?) er voor, verwacht ik. Muse stond 2019 nog op Rock Werchter, die verwachting heb ik dus totaal niet, misschien de zondag op TW Classic.
Wat voor mij eigenlijk nu Muse een sterk kanshebber maakt voor Pinkpop en Metallica een zeer goed alternatief voor Firenze Rocks zal kunnen zijn.
Ik verwacht geen Post Malone meer, sterk het idee dat dat een gepasseerd station is.
Muse zal ook niet een lange aanloop zijn geweest, zie ook bij NovaRock daar stond Seiler & Speer een maand geleden nog als headliner zaterdag en was er een open headline spot voor vrijdag. Nu ineens met de aankondiging van Muse voor de zaterdag, is Seiler & Speer gedegradeerd als co-headliner en Billy Talent is doorgeschoven als vijdag headliner. Dat is zo te zien een vrij recente wissel, Muse komt volgens mij pas recent in de boeken. Wat voor Pinkpop met het recent wegvallen van GnR (en eventueel Malone) nog best een goed moment kan zijn. In die periode is Pearl Jam ook al aangekondigd voor PInkpop. Stel dat is zo, dan verwacht ik nu NovaRock over de dam is, dat er meer volgt en dat er dus voor Benelux ook komende weken duidelijkheid zal komen voor Muse.
Althans, dat is mijn beredenering hierover...